sreda, 29.01.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 14:54

Most preko Save sa porezom i troškovima – 182 miliona evra

sreda, 09.06.2010. u 08:52

Uz „prošireni” kredit Evropske banke za obnovu i razvoj koji je pre dva dana ozvaničen na iznos od 129,6 miliona evra, grad Beograd će za izgradnju mosta preko Save morati da izdvoji još 50,1 miliona evra u svrhu plaćanja poreza, konsultantskih usluga i ostalih „unutrašnjih” troškova. Uz donaciju Evropske agencije za rekonstrukciju od tri miliona, projektovana cena ćuprije preko Ade Ciganlije (bez prilaznih puteva) na taj način dostigla je cifru od 182,7 miliona evra, navodi se u Odluci o izmeni odluke o zaduženju grada za izgradnju mosta. Od „gradskih” 50,1 miliona evra koji ne potiču iz zajma EBRD-a, za porez na dodatu vrednost biće izdvojeno 21,3 miliona evra (novac koji ostaje državi), dok konsultantskoj agenciji sleduje oko 10 miliona. U ostatak sume uračunati su već završeni početni radovi koje je finansirao grad i eventualni dodatni troškovi.

Pozajmica od Evropske banke za obnovu i razvoj podeljena je u dva kredita – prvi je prestonici Srbije odobren 2006. godine u visini od 69,6 miliona evra, sa otplatom na 22 polugodišnje rate. Drugi kredit od 60 miliona, čije je potraživanje Skupština grada odobrila prekjuče, biće otplaćivan u 14 polugodišnjih rata od jula 2012. godine. Beograd, po osnovu različitih kredita, sada duguje 267 miliona evra.

Upravo su ova činjenica i potražnja novog kredita od EBRD-a prekjuče dovele do žustre rasprave u gradskom parlamentu, kada su poslanici opozicije izrazili protest i nezadovoljstvo zbog „stalnog manipulisanja cenom mosta”. Podsetivši da je pre nekoliko godina projektovana cena ćuprije, ne računajući prilazne puteve, iznosila oko 80 miliona evra bez poreza, opozicioni predstavnici izneli su sumnju da će kada se sve sabere, ukupna vrednost novih saobraćajnica Unutrašnjeg magistralnog prstena izneti preko 300 miliona. Gradonačelnik Dragan Đilas je na to ponovio da zaduženost grada iznosi manje od deset odsto budžeta iako je zakonom dozvoljeno da ona može dostići 15 procenata, kao i to da se cena mosta nije menjala od trenutka kada je potpisan ugovor sa izvođačkim konzorcijumom.

Izgradnja pristupnih puteva koji, pored ostalog, podrazumevaju petlju „Radnička” i magistralu od Jurija Gagarina do Tošinog bunara sa šest raskrsnica, trebalo bi da počne po završetku projektnih konkursa i raseljavanja nehigijenskih naselja na trasi saobraćajnice. Prvobitno je bilo planirano da pristupni putevi budu finansirani iz kase prestonice, nedostatak prihoda u istu primorao je lokalne vlasti da krajem prošle godine potraže zajam od Evropske investicione banke u visini od 70 miliona evra. Grad i banka su dogovorili da novac bude isplaćen u najviše 10 tranši, pri čemu će grejs period iznositi pet, a rok otplate 25 godina.

Za konačno razmotavanje poslovično komplikovanog „saobraćajnog čvora” na ovom potezu, neophodno je da gradski investitori uz most i prilaze završe još nekoliko projekata. Pre svega petlju Careva ćuprija čija je izgradnja počela prošle godine, a koja se sa dve milijarde dinara finansira iz prestoničke kase. O projektima tunela kroz Topčidersko brdo i adaptaciji Rakovičkog puta u bulevar sa tramvajskim kolosekom priča se tek u uskim krugovima entuzijasta.

M. Luković


Komentari13
f0b7b
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Hoki N.
Sve sam se nadao da ce provizije, pardon "nepredviđeni troškovi" biti manji.
APCA
Most koji se gradi zagadjuje Beograd i najlepsu oazu umornog i nevoljenog grada.
Veselin Vujnic
Most ce prema svemu sudeci kostati preko 250 milijona evra!!!! Za funkcionalan most kao sto je Gazela to bi bilo manje od 1/4 cene. To znaci da bi se ustedelo najmanje 150 milijona evra, odnosno moglo bi se podici 30 TV tornjeva kao sto je Avalski TV toranj. Ovako nesto rade ili pijani, ili obesni ili oni kojima bi bio potreban Guberevac.
Schwabenland
Gradski rukovodilac dobija 7, rukovodilac projekta isto tako 7, a nadzornik banke, 1.6 miliona. Kod nas bi te ljude pohapsili kao i onog koji im je taj novac poklonio.
Wile E. Coyote
Ја не знам докле ћете више оног мутанта код Цареве ћуприје називати петљом? То је најобичнија семафоризована раскрсница, на којој, што је још горе, УМП треба да скреће са моста у тунел. Једина разлика у односу на досадашње решење је то што неће бити пружног прелаза, јер ће раскрсница бити издигнута изнад нивоа пруге.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja