ponedeljak, 18.11.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 10:25

Metro će biti nezavisan šinski sistem

četvrtak, 01.07.2010. u 09:04
Трг Николе Пашића, једна од могућих локација будуће главне станице (Фото Д. Јевремовић)

Odbornici gradske skupštine su sa 63 glasa „za” i 20 radikalskih glasova „protiv”, usvojili informaciju o izradi dokumenta „Beogradski metro – osnova za izbor rešenja”. Dragan Đilas, gradonačelnik, izjavio je da bi metro u Beogradu, ukoliko to bude u skladu sa planovima, mogao da počne da se gradi krajem 2012, ili početkom 2013. godine.

– Namera nam je i da ne gradimo jednu liniju od Novog Beograda do Ustaničke ulice četiri godine, već da tokom izgradnje prve linije započnemo i drugu. Verujemo da bi za deset godina Beograd mogao da dobije mrežu linija metroa – istakao je Đilas.

On je dodao da nema više dileme da će dva osnovna pravca biti od Zemuna i Novog Beograda do Ustaničke ulice i od Karaburme prema Banovom brdu i Vidikovcu. Ima više mišljenja da li treba da se gradi most samo za metro pored Brankovog mosta ili to treba da bude i drumski most koji će izlaziti na Nemanjinu ulicu, kao i da li glavna stanica treba da bude na Trgu Republike, ili da se pomeri na Trg Nikole Pašića.

– Skupština grada usvojila je istorijsku odluku, jednu od najvažnijih za razvoj grada, jer definiše beogradski metro kao nezavisan šinski sistem, a ne kao „moderan tramvaj”, kako su neki nazivali prethodne projekte. Taj sistem se nigde neće ukrštati sa ostalim drumskim saobraćajem, što jeste garancija da je u pitanju pravi metro. Izgradnjom metroa povećaće se ekonomski i privredni kapaciteti prestonice, a skočiće i vrednost zemljišta oko stanica. Sve što bude uloženo u metro Beogradu i Beograđanima će se vratiti – rekao je Đilas.

On je podsetio da se već desetinama godina prave analize, projekti i proračuni o izgradnji metroa, ali se od ideja i nacrta nije dalje pomaklo.

– Pre dvadesetak meseci, kada je ova skupština dobila mandat, rečeno je da ćemo definisati izgled beogradskog metroa, zaokružiti finansijsku konstrukciju, utvrditi koje će biti osnovne linije i koje će se prve graditi, što će sve omogućiti i početak izgradnje.

Nastojali smo da o tome što manje pričaju političari, a što više ljudi koji se u to razumeju. Pored naših studija, dobili smo i analize koje su za Beograd besplatno uradili stručnjaci iz Beča, Minhena, Kanade i Španije – istakao je gradonačelnik.

On naglašava da to koji će biti kapacitet metroa, kakav treba da bude i odakle da se napaja, koliko vagona da ima, koliko da bude perona i stanica i sve ostalo – treba da bude navedeno u studiji koju bi, u vidu donacije francuske vlade, uradila neka od njihovih kompanija koja ima iskustva u ovoj oblasti.

Aleksandar Antić, predsednik Skupštine grada, istakao je da Beograd konačno, posle više decenija i različitih analiza, donosi prvu operativnu odluku koja će dovesti do izgradnje metroa.

– Kada je novčani aspekt podrške u pitanju, svesni smo u kakvoj se situaciji nalazi Srbija i upravo zbog toga ne očekujemo da država odigra ključnu finansijsku ulogu u izgradnji beogradskog metroa. Okosnica naše ideje je da nađemo strane partnere koji će omogućiti povoljne kreditne aranžmane sa grejs periodom – rekao je Antić.

Miroslav Rajlić, predsednik odborničke grupe G17 plus, kaže da je će ova partija i ubuduće podržavati sve gradske infrastrukturne projekte.

– Ova odluka je hrabra, jer sadašnja vlast započinje ambiciozni projekat koji će biti okončan za vreme mandata neke druge gradske vlasti koja će na osnovu toga ubirati političke poene – rekao je Rajlić.

Dejan Ranđić, šef odborničke grupe LDP-a, smatra da je usvajanje informacije o gradnji metroa bio prvi logičan korak koji je za ovu stranku prihvatljiv. Na ovaj način se pokazuje politička i operativna spremnost da se gradska vlada upusti u višegodišnji projekat.

Demokratska stranka Srbije zalaže se za što hitnije otpočinjanje izgradnje metra, a u taj proces neophodno je uključiti sve državne institucije, jer Beograd nema finansijski potencijal da sam završi metro, pa je potrebno odmah otpočeti pregovore sa mogućim strateškim partnerima iz Rusije i Kine, izjavio je Dragan Tomić, odbornik DSS-a.

D. Spalović


Komentari10
fe28d
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

nedeljka ruzic
prava stvar metro nedostaje gradu kakav je nas veoma me raduje ova vest koju smo verujem dugo ocekivali,Volela bih da stanica bude na Trgu Republike
Schwabenland
Vise raznih grupa strucnjaka je boravilo u Beogradu, dalo svoje predloge. Nigde nisam dosada procitao CIJI je predlog prihvacen, KOJA ce banka, ili bankarski konzorcijum finansirati gradnju " metroa". Sve je pod tajnoscu, kao da je Broz jos uvek medju nama. Tacno je primetio jedan citalac da se u Holandiji prave i podzemni tuneli za automobile, i ne samo u Holandiji, to se isto gradi po ostalim drzavama EZ, Minhen se danas nalazi takoreci nad tunelima koje je vec i sabrati.
Geger
Ne znam sta su navalili sa tom linijom Novi Beograd/Ustanicka. Danas (2.jula) citamo da su gradjani kao najbolju autobusku liniju ocenili liniju 16 - a to je Novi Beograd/Karaburma. Znaci pravite "sesnesticu" a ne "sedamnesticu".
robin hood
Beograd ce dobiti metro kad Srbija udje u EU,tj. NIKAD!!
Славиша Панић
Ово није прва историјска одлука, него друга. Прва је била Трамвај за 21. век, а сада настављамо тамо где је трамвај стао. Ово је и даље трамвај, али је доживео трансформацију назива: од "лаког шинског", LRT-a, Belama, Belarta, "лаког метроа", до "Београдског метроа". Сада се већ гради тзв. независни шински систем у Булевару Револуције, пошто су шине пребацили на средину улице. Изменом назива се баца прашина Београђанима у очи... А шта ће бити са Студијом коју је град платио и у којој пише да овај лаки-београдски-метро неће моћи да превезе путнике, јербо нема капацитет? Да ли ће се и ту изменом назива нешто решити?

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja