utorak, 28.01.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 14:23

Spajanje pilona sa mostom preko Save

nedelja, 01.08.2010. u 22:00

Izgled mosta preko Save,kod Ade Ciganlije već se nazire. Dug oko kilometar, kada bude završen imaće po tri saobraćajne trake u oba smera, a centralnim delom ići će metro. Procenjuje se da će njime prolaziti najviše 12.000 vozila na sat. Do isticanja predviđenog roka za završetak novog beogradskog mosta ostalo je oko godinu i po dana.

Južni deo ćuprije gotovo je završen, a ovih dana biće spojeni most i pilon. „Telo” pilona, koje je sada na 110. metru, treba da dostigne visinu od 175 metara, dok će poslednjih 25 metara biti izgrađeno od nerđajućeg čelika.

Čelični delovi za most dopremaju se iz radionice u Kini, a sredinom avgusta počinje postavljanje prvih kosih kablova koji u pilon „prodiru” na 105. metru. Sidrenjem čeličnih užadi praktično će početi premošćavanje glavnog rečnog toka. Planirano je da bude ukupno 20 pari kosih kablova dužine 100 do 375 metara, a „sidre” se sa obe strane konstrukcije.

Istovremeno, postavljena suičetiri od pet preostalih stubova na levoj obali Save i na gradilištu Male Ade. Između ovih stubova na novobeogradskoj strani u toku je izrada platforme preko koje će se naguravati delovi mosta od 400 metara.

Posle toga biće odlučeno koja će firma dobiti posao izgradnje severne pristupnice mostu sa novobeogradske strane. Pobednik konkursa biće poznat krajem avgusta. Ugovor se potpisuje prema pravilima Evropske investicione banke, koja kreditira izgradnju.

Nova saobraćajnica sa severne strane mosta prolaziće pored blokova 24, 28, 37 i 38 presecaće ulice Omladinskih brigada i Španskih boraca. Ta saobraćajnica prostiraće se paralelno sa železničkom prugom do buvljaka u Novom Beogradu i skretati ka brodogradilištu. Nova saobraćajnica biće duga oko tri kilometra, a projektom je predviđeno da u okviru nje bude izgrađeno i šest raskrsnica.

(/slika2)

Trasa nove ulice će preko Tošinog bunara, ulicom Nikole Dobrovića voditi ka Bežanijskoj kosi, a biće spojena sa postojećom saobraćajnom mrežom. To će omogućiti bolji protok saobraćaja na teritoriji Novog Beograda. Brzo i lako će se sa Bežanijske kose stizati do mosta kod Ade i biće veza Novog Beograda sa drugim delovima grada.

Raščišćavanje terena kojim će proći nova saobraćajnica počelo je pre nekoliko meseci. Prvo su uklanjane barake između Tošinog bunara i Omladinskih brigada, a nadležni u gradu najavljuju da će uskoro početi i pomeranje drugih objekata, uključujući i tezge sa preostalog dela Otvorenog tržnog centra. Petlja u Ulici Jurija Gagarina, koja se nadovezuje na Savski most, po dijagonali će deliti prostor Otvorenog tržnog centra ili buvljaka.

Dok ne počnu ozbiljni radovi sa novobeogradske strane, sa čukaričke se radi „punom parom”. Petlja kod Careve ćuprije predstavlja deo saobraćajne mreže u okviru koje se gradi i most preko Save kod Ade Ciganliji. Njenom izgradnjom „raskrstiće” se drumski i železnički saobraćaj i povećati bezbednost i protočnost prema Banovom brdu i centru. Nadvožnjak će, sa po dve saobraćajne trake u svakom smeru, biti široka i moderna trokraka raskrsnica sa prilaznim rampama.

Prošlo je više od godinu dana od kada vozači izbegavaju Carevu ćupriju. Na mestu nekadašnjeg pružnog prelaza na ovoj lokaciji niče nova petlja „Hipodrom”. Do sada je završena izgradnja rampi Požeška – Paštrovićeva, kojima će se vozila iz Paštrovićeve penjati prema izdignutoj raskrsnici nad prugom, kao i konstrukcija iznad samog toka reke Topčiderke. Postavljeno je i 96 stubova, što je nešto više od 80 odsto od projektovanog broja, a na dve konstrukcije postavljena je kolovozna ploča.

– Ukupno je pobijeno 290 šipova i izliveno 630 metara potpornih zidova. Završeno je i polaganje vodovodne i kanalizacione mreže, a u toku su radovi na slivničkim vezama. Već je vidljiva nova konstrukcija, koja će na jesen predstavljati celu petlju „Hipodrom”. U toku je izgradnja raskrsnice preko železničke pruge. Pravac prema Bulevaru vojvode Mišića takođe je završen, dok građevinci rade ka Topčideru – zaključuju nadležni u gradu.

Dejan Spalović


Komentari16
81cdc
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Slavica M
Uz ovakav tempo gradnje i rada po Beogradu, sigurna sam da ce moja cerka docekati jos puno mostova!
ДУШАН ГРУЈИЋ
Може ли мање и спорије?Пресецање траке се планира са завршетком.
одго вор
На мосту нема много радника јер се он прави од готових елемената из Кине, који их само спајају на лицу места. Узгред, који метро!?!
Славиша Панић
Ништа ми није јасно. Власт се хвали како је то једини мост који се гради и пројектује истовремено. А није још познат извођач са новобеоградске стране, значи ни пројекат. А пројект са чукаричке стране није познат никоме, јер вероватно доброг решења ни нема. Скрпиће се нешто и то ће бити све. Метро ће пролазити средином моста? Па на средини је стуб! А који метро ако преко моста иде тек 3. линија трамваја, па она неће ни проћи пре 2030. године. Дотле ће овај мост бити већ за реконструкцију, као Газела данас. Једино што је добро код моста на Ади је да ће то бити симбол Београда, а рекао бих и Србије. Симбол бацања пара, симбол победе незнања и осионости над струком и симбол пропасти. Одосмо дођавола, али у високом стилу, са мостом који је највећи, највиши и најкрући! Џаба Крагујевчанима она крстача, ми имамо већи!
Ненад Весић
Намеће се закључак да свиме руководе непријатељи Срба. Не постоји производња, пољопривреда је уништена увозном робом са дампинг ценама, од Сталаћа до Крушевца,Трстеника, Врњачке Бање и Краљева возови се не саобраћају 10година,а у Београду троши се 450милиона евра на мостове,иако је због старог дела града проблем загушења нерешив. И зашто још један стуб од 200м? Знам шта би Фројд рекао о томе. Или је тачно да ће БГ и Војводина у ЕУ,а од Младеновца до Делиграда биће Србија ?

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja