četvrtak, 25.02.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
sreda, 24.11.2010. u 22:00

Novi izgled mosta na Dunavu

Мост ће бити дугачак 1.507, а широк 29 метара, са шест саобраћајних трака и пешачко-бициклистичком стазом са обе стране

Izgradnja novog mosta na Dunavu koji će spojiti Zemun i Borču počeće u aprilu iduće godine, kao što je i planirano. Kineska kompanija „Čajna roud end bridž korporejšn” (CRBC) dostavila je dopunjeni idejni projekat sa predmetom i predračunom radova, čime su prevaziđene nesuglasice na relaciji Beograd–Peking izazvane sumnjom da projekat neće biti završen na vreme. do kraja januara biće gotov i glavni projekat, a konačno preciziran izgled saobraćajnice neophodan je i zbog završetka eksproprijacije zemljišta na trasi.

– Republička reviziona komisija pozitivno je ocenila sve tehničke aspekte projekta, a u naredne dve do tri sedmice očekujemo i potvrdan odgovor na pitanje da li su svi zahtevi iz projektnog zadatka ispunjeni – kažu u upravi grada Beograda.

Glavni izvođač i projektant mosta, kineski CRBC, i saobraćajni institut CIP u međuvremenu će nastaviti izradu glavnog projekta, koji će se potom naći na stolu stručne komisije Građevinskog fakulteta. Pošto i ovo telo „aminuje” projekat, biće ispunjeni svi neophodni uslovi za izdavanje građevinske dozvole i početak radova.

– Centralno gradilište biće otvoreno na levoj obali Dunava, gde je pre početka radova neophodno pripremiti teren. Do proleća treba izgraditi pristupne puteve za kamione i građevinske mašine i obezbediti gradilišni priključak za električnu energiju, vodu... Čim počnu radovi na levoj obali, startovaće i izgradnja nosećih stubova u vodi. Glavni raspon mosta zidaće se sa obe strane Dunava da bi se krajevi grede „susreli” iznad reke – objašnjavaju u Gradskoj upravi.

Rok za koji bi CRBC trebalo da premosti reku utvrđen je ugovorom na tri godine, a izgradnja 19 kilometara pristupnih puteva i još osam manjih mostova na levoj obali Dunava trebalo bi da bude završena godinu dana ranije. Procenjeno je da će radovi na prilazima sa zemunske strane trajati oko 10 meseci, ali će komplikovanije povezivanje mosta, Zrenjaninskog i Pančevačkog puta na suprotnoj obali zahtevati barem 24 meseca. Prestonički investitori otuda najavljuju da će saobraćaj na mostu profunkcionisati na proleće 2014. godine.

– Trenutno sa izvođačem utvrđujemo dinamiku radova, kako bismo kineskoj Eksport-import banci dostavili neophodnu dokumentaciju za povlačenje kredita. Vrednost projekta je 255 miliona dolara, a zajam pokriva 85 odsto cene, dok će republika i grad obezbediti po polovinu preostale sume. Ukoliko sredstva ne budu povučena pravovremeno, krivca za kašnjenje očekuje plaćanje rigoroznih penala – ističu u Gradskoj upravi.

Nadležne institucije uveliko rade na rešavanju imovinskopravnih odnosa, ali je procena da će eksproprijacija zemljišta potrajati nešto duže nego što je to prvobitno planirano. Gradski investitori, međutim, tvrde da partner sa istoka „ima potpuno razumevanje” i najavljuju da će ovaj posao najverovatnije biti okončan do kraja 2011. godine. Nedavnim preuzimanjem PKB-a u čijem se vlasništvu nalazi veći deo zemljišta na levoj obali, grad je završio ogroman deo posla, ali se donekle složenijom ispostavila eksproprijacija u Zemunu, gde postoji mnoštvo bespravno podignutih objekata.

M. Luković

Komеntari19
99793
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

??? m?
A sta je sa mostom Obrenovac-Surcin? Ili mozda cekamo da se ceo put urusi u savu pa onda..?
Boz(idar) Diklich
@@ Joka Milina: Joko, alal vera, u pravu is..! ! Upravo sam zasadio 210 sadnica ukrajinske dzanarike, jer mi je prof, polj. fakulteta u N.Sadu rekao "kad Srbija sazna za ovu sljivu, cela Srbija ce plivati u rakiji....",a i ja verujem u sljivu i u dobru rakiuj...hahah...
Boz(idar) Diklich
@@ Dragan kicovic;"...Onima,koji izrazavaju sumnju u strucnost Kineza.." Dragane, sine Dragane....na gotografijama samo vidis oblike i dobru farbu. Problem nije uobliku i farbi nego sta je ispod farbe...sta je to u betonu sto bi trebalo biti, a nije uradjeno. Dolazio sam u Bgd 2-3 puta godisnje i gledao kako rdja armature razara beton gore i ispod na Gazeli, video, sam greske, ali kome da objasnis kad ovu zemlju vode politicari skorojevici a ne strucnjaci. A kinesku 'strucnost' sam video i radio sa njima 18 meseci u nadzoru....samo ih interesuje zavrsavanje projekta na vreme (tj. pare), a kako i sta rade...nepitaj..! Mozda si mlad pa ces imati priliku da vidis Gazelu 2 u remontu za 15-20 g0dina, koji ce kostati tada vise nego most danas...veruj mi, jer znam sta govorim i sta pisem (iz vlastitog dugogodisnjeg iskustva.) Zar se ne secas zemljotresa pre 3 god kad su im se skole urusavalu i padale ko trule kruske. Samo je jedna od 16-18 okolnih jskola opstala, jer je bila uradjena strucno
Joka Milina
kakav most i kakvi bakrači. Važno je da uvezeni platanu na Bulevaru rastu. Omotani kudeljom. To sam videla. Svojim očima. Bolje da su popsadili domaće šljive dženarike da se muve skupljaju.
Dragan kicovic
Onima,koji izrazavaju sumnju u strucnost Kineza da sagrade ovaj most predlazem da pogledaju (preko Googla ili direktno):CHINA'S AMAZING BRIDGES,a posebno HANGZHOU BAY BRIDGE,poslednje cudo,most "preko mora",dug 36 kilimetara(!) i i izgradjen za samo 8 godina(!).Otvoren je 2008.godine.Ispada da je ovaj most igracka za njih! DRAGAN

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja