nedelja, 28.02.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
sreda, 08.12.2010. u 22:00

Završen betonski pilon iznad Ade

Недостаје још челична конструкција до висине од 200 метара Фото Танјуг

Izgradnjom poslednjeg, 39. segmenta stuba nosača novog mosta preko Save, betonska konstrukcija budućeg gradskog arhitektonskog obeležja u obliku džinovske „igle” dosegla je 175. metar. Pilon će, po završetku izgradnje, biti visok čak 200 metara, ali će poslednjih 25 metara biti napravljeno od čelika, isključivo u estetske svrhe. Završetkom zidanja betonskog dela stuba okončana je jedna od najvažnijih faza u izgradnji nove saobraćajnice koju su juče obišli Dragan Đilas, gradonačelnik, Aleksandar Antić, predsednik Skupštine grada, Aleksandar Bijelić, gradski menadžer, i Dejan Vasović, prestonički arhitekta.

– Pre tačno godinu dana, inženjeri su nam obećali da će do kraja 2010. biti završen betonski pilon. Uverili smo se da su posao obavili i pre roka. Vremenski uslovi idu nam naruku i nadam se da ćemo do kraja sledeće godine završiti ovaj projekat – rekao je Đilas.

Prvi čovek prestonice istakao je i da su započeti pripremni radovi za izgradnju prilazne petlje u Radničkoj ulici. Pristupna raskrsnica „Careva ćuprija” biće završena i otvorena za saobraćaj u toku sledeće nedelje.

– Ovim mostom moći ćemo da se ponosimo u Evropi, ali najvažnije je to što će se zahvaljujući njemu smanjiti gužve na ostalim mostovima. Na prvom mestu su njegova efikasnost i praktičnost, a na drugom lepota i impresivnost saobraćajnice – rekao je gradonačelnik.

Od 1. decembra 2008. godine iznad Save se „proteglo” više od 400 metara kolovozne konstrukcije, od toga 200 metara iznad Čukaričkog rukavca, u zadnjem rasponu mosta. Glavni raspon, od Ade Ciganlije do Novog Beograda, gradi se sa obe strane reke, a do pilona prema Maloj adi montirano je sedam od 24 segmenta konstrukcije. Most će po izgradnji biti dugačak 969 metara, a šest kolovoznih traka, dva šinska koloseka i isto toliko pešačko-biciklističkih staza prostiraće se na 45 metara širine.

– Ovo nije uspeh samo za nas koji vodimo grad, već za sve. Opozicija nas je kritikovala, ponekad i bez ikakve argumentacije, ali danas pozivam da svi zajedno do kraja podržimo ovaj projekat jer on jeste zajednički i na ponos svih – kazao je Aleksandar Antić.

Paralelno sa izgradnjom u visinu i širinu, konstrukcija se sa pilonom povezuje kosim kablovima koji mostu pored nosivosti daju prepoznatljiv izgled i siluetu. Do sada je glavni raspon zakačeno sedam pari kablova, koji se na stub nosač kače od od 105. metra naviše. U pilon će do vrha biti usidreno 20 pari kablova dopremljenih iz Japana.

Most na Savi predstavljaće najvažniji segment interne gradske saobraćajnice Unutrašnji magistralni poluprsten koja će počinjati od raskrsnice „Careva ćuprija”, a vodiće preko petlje „Radnička”, mosta, petlje „Jurija Gagarina” i budućeg novobeogradskog bulevara od bivšeg „buvljaka” do Tošinog bunara.

M. L.

Komеntari8
82956
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

mill shaw
Odluka o gradnji ovog mosta doneta je još odavno,za vreme pok. gradonačelnika Bogdanovića kada su uzeti i prvi krediti.Znalo se i tada da će most biti skup a socijalisti su tada bili protiv njega.Danas je besmisleno protiviti se jer je posao uveliko odmakao.Nesumnjivo, Beograd će dobiti prelepi most i novi simbol po kome će biti prepoznatljiv u svetu.I pouku da dobro i odgovorno razmisli kada donosi krupne odluke.
Slobodan Arsić
Ни ја не могу заборавим тврдње реномираних стручњака да су домаће фирме могле да направе три моста класичне конструкције за првообјављену цену од 140 милиона евра, а да не помињем достигнуту цену од преко 400 милиона, и то позајмљених пара које се враћају одакле су и дошле - у ЕУ. А, Београду ће и даље недостајати најмање три моста. Очигледно је да управљачи Београдом бирају само скупље варијанте, од којих ће народ највише штете имати изградња нове луке, јер су у сулудој приватизацији продали и земљиште Луке Београд, а не само зграде и дизалице. Успут буди речено, баш ме занима како ће проћи Н.Сад са одбијањем да приватизује своју луку, односно, како ће бити направњен преседан да рпопис САП буде старији од републичког закона. А, морао би бити из економских разлога!
Jovanka Stepanovic
Није време за споменике.Овај мост-споменик кошта бар колико два нормална,функционална моста.Маса људи то од почетка прича али неко гура те комплексашке пројекте.
baki bakic
Rece mi jedan coek da ce taj pilon i svi ti kablovi i prilazne ulice kostati oko 400 miliona Evra a da je moglo da se dovrsi i sa manje para i to za polovinu jer je radna snaga jeftina. I jois mi rece da ce zavrsni obracun kojim treba da se opravda ta suma zavrsiti u nekoj fijoci i da mi gradjani ionako nismo u stanju da shvatomo to visoko knjigovodstvo. Mnogo skup most.
Aspalathos M
Sve čestitke graditeljima, samo se bojim da taj PILON nije suviše velika provokacija za neprijateljsku avijaciju, mnogo me podseća na Avalski toranj!

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja