Na mestu nekadašnjeg pružnog prelaza kod Careve ćuprije, danas u 10 časova za saobraćaj će biti otvoren deo nove uzdignute raskrsnice „Hipodrom” koja povezuje Paštrovićevu ulicu i Bulevar vojvode Mišića. Posle više decenija zaustavljanja na semaforu kod dosadašnjeg pružnog prelaza, vozači sa Banovog brda i Topčidera konačno će moći da u ove delove grada putuju u oba smera bez zastajkivanja, dok će se saobraćaj preko nove raskrsnice odvijati jednosmerno prema Beogradskom sajmu. Završne radove na raskrsnici koju je sa dve milijarde dinara finansirala gradska Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju, obišli su Dragan Đilas, gradonačelnik, Aleksandar Antić, predsednik Skupštine grada i predstavnici gradske uprave, Sekretarijata za saobraćaj i direkcije.
Đilas je istakao da je završetkom petlje „Hipodrom” rešen dugogodišnji problem žitelja delova grada sa južne strane pruge.
– Ova petlja je važna i kao pristupna saobraćajnica novom mostu preko Ade Ciganlije preko kog će, verujem, krajem naredne godine krenuti prvi automobili. Na ovu raskrsnicu će u međuvremenu biti nadograđen krak direktno ka Požeškoj ulici, tako da će iz nje silaziti pravo na nadvožnjak i dalje ka Drajzerovoj, Topčiderskoj zvezdi i sajmu – rekao je Đilas.
Aleksandar Antić naglasio je da „Careva ćuprija” predstavlja jedan od najznačajnijih projekata u gradu jer je njenom izgradnjom učinjen prvi korak ka kompletiranju najznačajnije gradske saobraćajnice budućnosti – unutrašnjeg magistralnog prstena.
– Građani Čukarice konačno će efikasnije i bezbednije biti povezani sa ostalim delovima prestonice. Bez obzira na to što ćemo i dogodine morati da ozbiljno „stegnemo kaiš” gde god je to moguće, nastavićemo sa ovakvim poduhvatima, koji su u skladu sa politikom razvoja Beograda – naveo je Antić.
Za vozače koji dolaze iz pravca Banovog brda i Topčidera, „Careva ćuprija” biće pristupna saobraćajnica budućem mostu preko Save.
Ova izdignuta raskrsnica biće direktno povezana sa pristupnom mostovskom petljom „Radnička”, čija će izgradnja početi na proleće.
Prema zamisli unutrašnjeg magistralnog prstena, „Careva ćuprija” će u budućnosti biti spojena sa Autokomandom tunelom ispod Topčiderskog brda, čija izgradnja u ovom trenutku još nije na „dnevnom redu” gradskih vlasti.
M. L.
-----------------------------------------------
Konstrukcija na 117 stubova
Raskrsnica „Hipodrom” izgrađena je od 11 mostovskih konstrukcija postavljenih na 117 stubova i devet potpornih zidova. Nadvožnjak koji se proteže paralelno sa prugom i Bulevarom vojvode Mišića dugačak je hiljadu, dok je krak prema Paštrovićevoj ulici dugačak stotinak metara. Ulazak iz ove ulice na izdignutu saobraćajnicu rešen je pomoću kružnog toka, dok je račvanje prema sajmu, odnosno Topčideru, regulisano semaforima.