Ada – Skela je i ovog oblačnog i vetrovitog jutra bila puna putnika koji iz Ade, sa bačke strane reke Tise, putuju u Padej, na banatsku stanu. Ovim ljudima skela je do sada bila najbrža komunikacija sa drugom obalom, pošto je najbliži most tek na nekih 50 kilometara, u Senti.
– Skela, po nekim pričama, postoji već dva veka. Kada je vodostaj normalan, Tisa se prelazi za tri-četiri minuta. Mušterija uvek ima, a kako ćemo raditi dalje, videćemo – kaže za naš list Branislav Milošev, jedan od četvorice skelara.
A oko 2,5 kilometara nizvodno predsednik Vlade Vojvodine Bojan Pajtić je, presecanjem vrpce, juče građanima svečano predao na upotrebu novi most na Tisi.
– Već više od 200 godina traje san žitelja severnog Banata i Bačke o premošćavanju Tise na ovom mestu. Taj san se danas ispunjava. Ovaj most je jedan od najmodernijih i najvećih mostova izgrađenih u našoj zemlji u proteklih nekoliko decenija. Pored toga što će biti dragulj severne Vojvodine, on će imati ogroman poljoprivredni i privredni značaj. Ovaj most će spojiti severni Banat sa Koridorom 10 i severnu Bačku sa Rumunijom – izjavio je ovom prilikom Bojan Pajtić.
Da bi ovaj most bio najbrža veza sa Koridorom 10, sa bačke strane je neophodno završiti put između Mola i Malog Iđoša, a sa banatske izgraditi put od mosta do Iđoša, sela kikindske opštine. Ali će stanovnici ovog dela Vojvodine već sada imati velike koristi od njega:
– Kada sam iz Novog Sada išao za Padej, morao sam ići preko Sente. To mi je produžavalo put za nekih 40 kilometara. Sad neću imati takav problem – kaže nam Jožef Potloka iz Padeja.
– Čovek nikad ne zna kada će skela da krene. Čekamo je i po snegu i po suncu. Prelaz plaćam 50 dinara. Ovako, niti ću morati da čekam, niti da plaćam. Most mogu da pređem kad god hoću, a i put do Kikinde nam je sada sa 60 kilometara skraćen na 20 – dodaje Janoš Mađar, takođe iz Padeja.
Most je dugačak oko 250, a širok 11 metara. Njegova izgradnja započeta je pre tri godine. Prvi izvođač radova otišao je u stečaj, a poslove je nakon kraćeg zastoja preuzela šabačka firma „Interkop”. Vrednost investicije, kada budu izgrađene sve planirane saobraćajnice, biće oko dve milijarde i 200 miliona dinara. Investitor je opština Ada, a novac obezbeđuje Fond za kapitalna ulaganja AP Vojvodine. – Skraćen nam je put do Kikinde, centra našeg upravnog okruga, a ujedno su otvorena još jedna vrata za učvršćivanje privredne stabilnosti preduzeća na našem području i njihovog nastupa na domaćem i tržištima Evropske unije – izjavio je ovom prilikom predsednik opštine Ada Zoltan Bilicki naglasivši da će ovaj most biti i važan deo budućeg magistralnog puta koji treba da poveže Hrvatsku sa Rumunijom.
Silvija Miletin
-----------------------------------------------------------
Nemački poklon
Metalna konstrukcija mosta je, inače, donacija Nemačke, i do 2002. godine spajala je obale Dunava. Nemci su čeličnu konstrukciju Vojvođanima poklonili radi prevazilaženja posledica bombardovanja NATO-a.