ponedeljak, 12.11.2018. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 18:36

Puniji parkinzi, rasterećenija „Gazela”

Autor: D. S.četvrtak, 17.03.2011. u 10:00
Фото Д. Јевремовић

Saobraćajne gužve na „Gazeli” juče su bile uočljivo manje nego u utorak, prvog dana ovogodišnje faze radova. Prema izveštajima iz dispečerskih centara nekoliko taksi udruženja, za prelazak preko mosta juče oko 15 sati trebalo je desetak minuta i u jednom i u drugom pravcu.

Čini se da je juče veći broj vozača „otkrio” Stari savski most, o čemu svedoče kolone duže od uobičajenih u Sarajevskoj i Karađorđevoj ulici.

– Ako već neko mora da pređe preko „Gazele”, najbolje je da to učini javnim gradskim prevozom. Ne treba zaboraviti da „BG vozu” od Novog Beograda do Vukovog spomenika treba svega desetak minuta – ističe Branko Smiljanić, zamenik gradskog sekretara za saobraćaj.

Dežurni dispečeri GSP-a kažu da je gužvi na ulicama u centru grada i „Gazeli” bilo najviše u jutarnjem špicu i to u pravcu ka novom Beogradu.

– U utorak naša vozila nisu mogla da se „udenu” u red vožnje i kasnila su prosečno po dvadesetak minuta. Juče je u saobraćaju bilo znatno manje automobila, što je olakšalo i funkcionisanje GSP-a – ističu dispečeri.

Da su sugrađani demonstrirali zavidnu brzinu „prestrojavanja” na otežane uslove saobraćaja, utisak je i Zlatka Zlatkovića, vlasnika „Beogradskog taksija”.

– Mislim da je većina Beograđana htela da prvog dana radova na „Gazeli” proveri koliko će im vremena biti potrebno za prelazak mosta. Kakav su zaključak izvukli, jasno je po jučerašnjem masovnom opredeljivanju za rezervne mogućnosti prevoza – kaže Zlatković.

--------------------------------------------------------

Preporučene linije GSP-a iz Novog Beograda

Iz pravca blokova uz Savu:

Tramvaji 7, 9 i 13 i autobus 95;

Sa Bežanijske kose:

Autobusi 75 preko Brankovog mosta i 74 kroz zonu radova do Ulice kneza Miloša i Bulevara kralja Aleksandra

Iz središnjeg dela Novog Beograda:

Autobusi 16, 65, 71, 72, 75, 78 i 83 preko Brankovog odnosno Starog savskog mostaPrema Banovom brdu:

Tramvaj 13

Autobusi 88 i 89 (u smeru ka Banovom brdu koriste petlju kod Hitne pomoći)


Komentari4
6036f
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Aleksandar Bogdanovic
Za Dragana: Nije dovoljno smanjiti broj vozila na ulicama, jer prema nekim standardima u gradu bez uzbrdica, sa metroom i prigradskom železnicom potrebno je najmanje 12 vozila na 10.000 stanovnika. Beograd ima 12 vozila na 18.000 stanovnika i nema metro, ni adekvatnu prigradsku železnicu. Probajte da sa Novog Beograda - iz blokova da odete do Čukaričke padine. Imamo zastareli sistem da većina linija ide iz centra grada prema periferiji i da grad nije podeljen u zone (izuzev za naplatu karata) koje trebaju da budu međusobno povezane linijama. Jer nije isto zona koja je pretežno stambena i zona koja je pretežno industrijska i samim tim drugačije ide saobraćaj. A o redu vožnje, koji vozači ne poštuju, to ne vredi trošiti reči.
Dragan Jovanović
Neno, dovoljno je samo smanjiti broj automobila na ulicama. Tada bi se i autobusi znatno brže kretali, što je po efektu isto kao da ih ima više. Tako da nisu potrebna nikakva ulaganja - dovoljno je samo primenjivati zakon i kažnjavati nepropisno parkirana vozila. Efekat bi se vrlo brzo primetio.
Giovanni Venetti
Kada na posao krećem u 8:00 i vraćam se bezmalo 12 sati kasnije apsolutno mi ne pada napamet da na posao putujem gradskim prevozom pa neka je još 10 puta bolji nego sada jer bih onda morao da krecem u 7:30 i vraćao bih se kući oko 21. BG voz je odlična ideja ali zbog slabe povezanosti stanice Novi Beograd sa mojim radnim mestom mi apsolutno ne odgovara jer svu uštedu na mostu potrošim u vožnji po Novom Beogradu.
nena anone
Da li bi u skladu sa umanjenjem broja automobila na ulicama grada, a zbog radova na Gazeli, mogao da se poveca broj vozila autobusa (po mogucstvu zglobnih tj. duplih), jer je guzva po autobusima neverovatno neprijatna, a da ne pominjem to da je u neke autobuse nemoguce uci iz istog razloga. Trebao bi neko da povede racuna o tome da ljudi treba da stignu na vreme do radnog mesta, skole... Mislim da je ovom gradu uvek nedostajala dobra organizacija gradskog prevoza... A markice i karte moraju da se kupuju i nisu ni malo jeftine...

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Arhiva Impresum O nama Kontakt Pretplata Oglašavanje Pravila korišćenja Biznis Klub Pravila o privatnosti

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja