petak, 27.11.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
sreda, 23.03.2011. u 22:00
Predstavljamo

„Viradž” – novi adut „Astona Martina”

Na upravo održanom ženevskom salonu, „Aston Martin” je predstavio novog člana svoje elegantne i sportski nastrojene porodice. Reč je o automobilu pod nazivom „viradž”, koji će u ponudi ovog proizvođača naći mesto između postojećih modela DB-9 i DBS.

Za njegovu proizvodnju korišćena je ista platforma i motori pa može da se zaključi kako je reč samo o drukčijem pakovanju već poznatog proizvoda kojim Englezi nameravaju da privuku nove kupce koje prethodna rešenja nisu u potpunosti zadovoljavala.

„Viradž” je više sportski model od DB-9 i elegantniji od DBS-a, a proizvođač tvrdi kako ovaj automobil predstavlja odličnu ravnotežu među suprotnostima luksuza i sportskih performansi, što će rezultirati „jedinstvenim osećajem za upravljačem”.

„Aston Martin” je poslednji put ime „viradž” koristio za model koji se proizvodio tokom devedesetih godina prošlog veka. U ponudi će biti dve karoserijske verzije, kupe i kabriolet, koji već uobičajeno kod „Astona Martina” nosi naziv „volante”. Takođe, kupci će moći da biraju između verzija sa dva sedišta i one sa rasporedom dva plus dva.

„Viradž” je dug 4.703, širok 1.904 i visok 1.282 mm. Međuosovinski razmak iznosi 2.740 mm, a trag točkova skoro 1,6 metara. Dakle sve slično i blizu modelima DB-9 i DBS.

Pokreće ga „ručno izrađeni” i spreda smešteni šestolitarski V-12 motor koji razvija najveću snagu od 497 KS, odnosno 365 kW pri 6.500 o/min i najveći obrtni momenat od 570 Nm pri 5.750 o/min. Isti motor koristi se i u modelima DB-9 te DBS, a ova verzija se sa snagom smestila tačno između motora u navedenim modelima.

Povećanoj kontroli od strane vozače pripomoći će prekidač „sport”, čijim se aktiviranjem omogućava brži odziv motora, brža izmena stepena prenosa i duže zadržavanje stepena prenosa u višem broju obrtaja.

„Viradž” uprkos povećoj masi, zahvaljujući snažnom pogonskom sklopu ubrzava do 100 km/čas za svega 4,6 sekundi i dostiže najveću brzinu od 299 km/čas.

Za sigurnost u vožnji nema velike brige uprkos ogromnoj snazi ovog automobila. Naime, „viradž” je osmišljen kao udoban sportski model pa će rafiniranijem osećaju svakako da pripomogne standardni novorazvijeni ADS, ili sistem prilagodljivog vešanja koji putem raznih senzora „inteligentno čita put” kako bi osigurao optimalno podešavanje prilagođeno različitim uslovima.

„Viradž” će se proizvoditi u pogonima „Astona Martina” u Gejdonu, u Engleskoj, pa će time postati čak deseti serijski model koji će sići s njihovih proizvodnih traka u razmaku manjem od osam godina. Na svaki će se „viradž” potrošiti više od 200 sati ručnog rada.

Ovaj lepotan je već u pretprodaji kod 132 dilera u 41 državi širom sveta. Cena ovog automobila je oko 175.000 evra za kupe, odnosno 190.000 evra za „volante”.

A. S.

Komentari0
3da7a
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja