petak, 27.11.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
utorak, 12.04.2011. u 09:34

„Tjuning” i „stajling” skup hobi u Srbiji

Sve više vozača u Srbiji doteruje svoje ljubimce na četiri točka, iako taj hobi, koji se popularno zove „tjuning” i „stajling”, nije nimalo jeftin, jer prepravke automobila koštaju od 300 do nekoliko hiljada evra. Finansijska situacija u društvu ne dozvoljava velika ulaganja, ali na našim putevima voze se sve bolji automobili, s tim da vlasnici više ulažu u modifikovanje izgleda vozila nego u poboljšanje karakteristika – unapređenje kočnica, jačanje šasije, spuštanje ogibljenja, poboljšanje aerodinamike, što zahteva više novca, rekao je za Tanjug vlasnik „Tjuning centra” iz Novog Sada Predrag Rađenović. „Tjuning je najskuplja stvar koja može da se uradi na automobilu. Potrebno je da se izdvoji i do 3.000 evra kako bi se motor preradio i automobil podigao sa 300 na 600 konjskih snaga”, istakao je Rađenović.

On je rekao da stajling podrazumeva ugradnju sportskih sedišta, volana, spojlera, branika, plazma cajgera i drugih delova, ali i upozorio vozače da prilikom ulepšavanja svojih četvorotočkaša, moraju nabaviti ateste kojim se potvrđuje bezbednost učinjenih izmena.

(/slika2)Ukoliko neko ugradi poliesterski branik ili spojler, koji nije kvalitetan, lako može doći do pucanja, a usled saobraćajne nesreće i povrede ostalih učesnika u saobraćaju, objasnio je Rađenović. Da je reč o pojavi koja poslednjih godina nije popularna samo kod mlađih vozača, govori menadžer prodaje u „Boban tjuning servisu” Božidar Dragićević, koji smatra da se sve više starijih ljudi, koji u mladosti nisu bili u prilici da tako nešto učine, sada odlučuje za preradu svojih ljubimaca na četiri točka. „Uz male modifikacije koje se koriste svuda u EU vozila mogu da prođu tehnički pregled, pa vlasnici takvih automobila ne treba da strahuju da će imati probleme. Kao i u svim stvarima, tako i ovde ima ljudi koji preteruju ili ofarbaju štop svetla u crno pa se ne vide”, rekao je Dragićević.

Prema Zakonu o bezbednosti saobraćaja građani mogu prepravljati vozila samo ako to čine za sopstvene potrebe i kada se time unapređuje bezbednost vozila, tehnička kultura i pronalazaštvo, odnosno omogućava obavljanje određenih delatnosti za koje se vozilo posebno ne proizvodi. Pod prepravkom vozila podrazumeva se promena konstruktivnih karakteristika vozila kojim se menja njihova namena, deklarisane tehničke karakteristike vozila ili uređaja i sklopova vozila.

Motorna i priključna vozila koja se pojedinačno ili serijski proizvode ili prepravljaju, njihovi uređaji, sklopovi i oprema, moraju biti usaglašeni sa jednoobraznim tehničkim uslovima u skladu sa propisima o homologaciji. Homologacija motornih vozila, odnosno opreme i delova vozila, predstavlja postupak ocenjivanja i potvrđivanja da li određeno vozilo u celini ili neki njegov deo ili oprema, odgovaraju zahtevima Komiteta za suvozemni transport (ECE). Pri homologaciji vozila, odnosno delova i opreme vozila, ispituju se uređaji bitni za bezbednost i ekološki kvalitet vozila. 

Komentari0
0be84
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja