četvrtak, 26.11.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
utorak, 26.04.2011. u 12:43 I. Dekanj

„Kineski zmaj” za svačiji džep

„Čeri tengo sedan” automobil koji će vas podsetiti na bogatija vremena
Фото: Р. Крстинић

Ko može da ignoriše, najbrže rastuću ekonomiju sveta, i najveće tržište, kad se, u Kini, pored proizvedenih više od 18 miliona automobila godišnje proda svih 18, a potencijal je tri puta veći, kažu stručnjaci. U rastućoj lopti, uzavrelog kapitala i investicija, svi proizvođači automobila pozicionirali su se na kineskom tržištu, kooperacijama sa domaćinima. „Čeri” je na tom, zahtevnom „borilištu”, sa svetskim auto-gigantima, šesti po proizvodnji i prodaji automobila, ali kao samostalna fabrika, što u Kini nije mala stvar.

To se i dokazuje ovom klasičnom limuzinom niže srednje klase. Nije klasično bogatstvo standardne opreme, iznad svih u svom segmentu, tako da se o proseku, u slučaju „tengo sedana” ne može govoriti. Jer sve predrasude padaju u vodu, nakon ulaska u ovu troprostornu limuzinu. Ugodna unutrašnjost, počev od izbora materijala i završnog izgleda koji je dizajnirao (kao i spoljašnost) majstor (Pininfarina) pa sve do bogatstva prostora za putnike napred ali i pozadi, dovoljna je za komfornu vožnju.

Foto R. Krstinić

Tengo je dugačak 4,35 metara, visok 1,46 i širok 1,79 metara, uz prostran prtljažnik od 450 litara. Odlazak na duži put čitave porodice zadovoljio bi sve potrebe za smeštanje bagaža.

Uvoznik, kompanija „Kvis”, nudi dva nivoa opreme, standardnu i luksuznu iako postoji i osnovna koja nije u ponudi. „Tengo” sadrži u „standard” opremi: klima-uređaj, elektropodizače stakala (i pozadi), spoljna ogledala opremljena grejačima u boji vozila, grejače u prednjim sedištima, parking senzore, centralnu bravu sa daljinskom komandom koji otvara i prtljažnik, putni kompjuter, alarmni sistem, svetla za maglu, radio CD /MP-3 plejer sa USB priključkom. Luksuznu varijantu čini: unutrašnjost presvučena kožom, osam zvučnika, automatski klima-uređaj, u štitniku za sunce ogledalce sa osvetljenjem, zavesice iza zadnjih sedišta, dodatni bočni „erbegovi”, vazdušne zavese i kontrola stabilnosti proklizavanja vozila. U standardnoj verziji, koju smo vozili, imao je pored ABS-a i sistem za raspodelu kočenja po osovinama.

„Tengo” je relativno jeftin, bogato opremljen, porodični automobil, niže srednje klase, koji nije predviđen za jurnjavu po gradu već tečnu, sigurnu i ekonomičnu vožnju. „Ateko” motor sa 1,6 litara i 120 „konja” ne odaje, toliku snagu, već traži niži prenos i viši broj obrtaja za veću startnost po gradu i nemogućim beogradskim gužvama. Za to je zaslužan menjač, napravljen za ekonomičnost a ne, gradsko i prigradsko testiranje, sa pritisnutom papučicom gasa do poda. Zato je i trošio, po našoj proceni, oko devet litara goriva, što i nije puno zbog visoko obrtnih režima vožnje po gradu. Mnoštvo „udarnih rupa” na deonici od Inđije, na starom putu ka Novom Sadu, solidno je „upijao” sa 2,6 metara međuosovinskog rastojanja i možda, po nama, premalim točkovima od 16 cola. Čvrst, neposredan menjač, dobro urađena unutrašnjost, bogata oprema, ekonomičnost pri nabavci i eksploataciji su aduti ovog zgodno „skockanog” „čeri sedana”.

Kad se tome doda i 100.000 kilometara garancije (ili tri godine) jeftini redovni servisi, (oko 5.000 dinara) i zadovoljni kupci bez reklamacija, za sada, su šlag na tortu. Tada spoznate da, ono što je dobro za imućniju kinesku porodicu, ili Evropljane, još je bolje, za, daleko manje imućnu porodicu iz Srbije. Pa zato, uz sve bankarske uslove, 10.490 evra, i poklon gasni uređaj (900 evra), za ovakav automobil, nije puno.

---------------------------------------------------------------------- 

Tehničke karakteristike:

Dimenzije (D /Š /V): 4,35 /1,79 /1,46 metara

Motor: benzin četiri cilindra, 1.597 kubnih centimetara

Snaga: 120 konjskih snaga (88 kilovata) pri 6.400 obrtaja

Obrtni momenat:147 Nm pri 4.500 obrtaja

Emisija ugljen-dioksida: evro-4

Težina 1.150 kilograma

Rezervoar: 57 litara

Prtljažnik: 450 litara

Maksimalna brzina:190 kilometara na čas

Ubrzanje od 0 do 100 kilometara na čas: 10,5 sekundi

Potrošnja (fabrički): 6,3 /10 /7,7 litara na 100 kilometara

Cena 10.490 evra (uz poklon gasni uređaj)

Komentari3
a365c
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Vesna Djuric
gde se moze kupiti - i da li se moze odmah dobiti? hvala
Milos Cvijanovic
Dobra limuzina i jos plin dzabe!Ne sumnjam da ce Kinezi i u automobilskoj industriji pokazati da su lideri u svetu
ПАЈА ДОБРОНАМЕРНИ
Још ако му је и завршна обрада солидна (?), као и заштита против корозије (ваљда се гаранција односи и на то) за те паре није лош. Да ли се додатно плаћа инсталација гасног уређаја?

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja