nedelja, 06.12.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
četvrtak, 09.06.2011. u 13:51 Žarko Rakić

Sa „Mišlenom“ u budućnost

U Berlinu održan veliki svetski festival posvećen traganju za odgovorom na pitanje kako će izgledati mobilnost čovečanstva u decenijama koje dolaze

Od 1998. godine francuski proizvođač guma „Mišlen“ organizuje svetski forum posvećen mobilnosti sutrašnjice. Ovaj svojevrsni festival gostovao je u San Francisku, Šangaju, Kjotu, Parizu i Rio de Žaneiru, a od 18. do 22. maja pomenutim metropolama saobraćaja budućnosti pridružio se i Berlin.

Na prostorima bivšeg aerodroma Tempelhof održan je jedanaesti po redu „Mišlen čelendž bibendum“ koji je pokušao da ponudi neke teorijske ali i praktične odgovore na osnovno pitanje: kako će izgledati mobilnost čovečanstva u decenijama koje dolaze. U glavnoj ulozi bila su 74 izlagača sa svih meridijana koji su prikazali više od 230 različitih prevoznih sredstava: bicikala, motocikala, automobila, kamiona i autobusa.

Iako je u boksovima i na pisti Tempelhofa bila neopisiva gužva jer su modeli svaki čas izlazili na probne vožnje, nešto je nedostajalo – u vazduhu se nije osećao miris benzina. To se od festivala koji promoviše vozila budućnosti i očekivalo: među izloženim modelima najveći deo pokretala je električna energija.

Bilo je tu najrazličitijih modela na tri ili četiri točka: od prestižnih imena kao što su „opel ampera“ i „volvo E30“ do nekih zaista neobičnih vozila kao što je, na primer, električni tuk-tuk. Ono što je posebno bilo zanimljivo jeste činjenica da radoznali novinari iz celog sveta nisu želeli samo da sednu za volan nekog električnog automobila. Ništa manje gužve nisu bile oko boksova gde su, uz obaveznu kacigu, mogli da se dobiju na probu bicikli s dodatnim pogonom na struju.

A tu je doživljaj bio gotovo neverovatan. Već blagim okretanjem pedala dvotočkaš postiže brzinu od 25 kilometara na čas. Sasvim dovoljno za pristojno kretanje po ulicama gradova „zatrpanih“ automobilima.

Pored vožnje po pisti Tempelhofa izloženi modeli imali su i nekoliko neuporedivo ozbiljnijih testova. Tako su, na primer, električni automobili učestvovali na reliju dugom više od 120 kilometara i gradskoj vožnji od 100 kilometara. Osnovni zadatak je bio da se ove razdaljine savladaju bez dodatnog punjenja baterija.

Pored ovog dela „bibenduma“ u Berlinu veliku pažnju privukao je i forum koji je okupio oko 800 stručnjaka različitih profila iz celog sveta. Oni su u stručnim raspravama imali jedinstvenu priliku da razmene svoja iskustva, saznanja i vizije.

U rešavanju problema mobilnosti budućnosti stručnjaci su imali obavezu da ispoštuju tri osnovna uslova: čisto, pouzdano i umreženo. Prevedeno na razumljiviji jezik, to znači da prevoz u budućnosti mora da bude ekološki čist, apsolutno pouzdan ali i koncipiran tako da povezuje najrazličitije resurse.

Organizator festivala u Berlinu „Mišlen“ je posle zatvaranja priredbe svakako mogao da bude zadovoljan. Francuska kompanija je pokazala svetu da vrhunske gume nisu njen jedini adut u putovanju u budućnost.

-----------------------------------------------------------

Parada ispred Brandenburške kapije

Jedna od atrakcija „Mišlenovog čelendža“ bila je parada više od 100 vozila ispred najprestižnijeg mesta u Berlinu – Brandenburške kapije. Najrazličitiji modeli „terani“ strujom uspešno su prodefilovali pored ove berlinske turističke atrakcije i nijedan nije „zaštucao“ ili zastao. Alternativni prevoz je i pred Brandenburškom kapijom položio ispit.

------------------------------------------------------------------------- 

U znaku Bibenduma

Bibendum je zaštitni znak i reklamna figura francuskog proizvođača guma „Mišlen“. Reč je o figuri „rođenoj“ 1894. godine koja ima telo od guma. Bibendum (skraćeno bib) prvobitno je imao telo od 40 guma, a ovaj broj je kasnije smanjen na 26, koliko ima i danas. 

Komentari0
6a08d
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja