sreda, 02.12.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
četvrtak, 07.07.2011. u 09:31 Ž. R.

„Mija“ kreće u septembru

Mali automobil na struju je u probnoj vožnji u Berlinu pokazao sve karakteristike neophodne za efikasnu i komfornu gradsku vožnju

U trci za gradski automobil budućnosti od septembra učestvuje i „mija“. Malo gradsko vozilo na struju francuske firme za proizvodnju karoserija „Heuliez“ – danas u vlasništvu jedne nemačke farmaceutske kompanije – zakasnilo je nekoliko meseci sa startom proizvodnje, ali ovaj detalj, procenjuju stručnjaci, neće pokvariti njene šanse na tržištu.

Već na martovskom Salonu automobila u Ženevi „mija“ je primećena. Skrenula je na sebe veliku pažnju zbog tri veoma važne osobine: automobil je jednostavan, praktičan i „zelen“. „Mija“, naime, potpuno ispunjava sve ekološke standarde za automobil budućnosti jer ima pogon na električnu energiju.

Na nedavnom „Mišlenovom“ svetskom festivalu automobila i tehnologija budućnosti ( Mišlen čelendž bibendum) održanom u Berlinu bila je izložena i „mija“. Imali smo tada priliku da provozamo ovaj malu gradsku „kockicu“ na četiri točka po pisti bivšeg berlinskog aerodroma Tempelhof.

Utisci posle vožnje bili su sasvim pristojni. Verzija sa tri sedišta – jedno napred i dva pozadi – koju smo isprobali imala je sasvim dovoljno prostora za komfornu vožnju.

Automobil se pokazao kao startan, upravljanje vozilom veoma je jednostavno. „Mija“ je uspešno „klizila“ po pisti, pri brzini od 70 km na čas karoserija se nije „tresla“, automobil je bez problema savladavao i najoštrije krivine. Sve u svemu, „mija“ je pokazala sve osobine koje se očekuje od malog automobila koncipiranog za vožnju po gradu.

Kako je najavio proizvođač „mija“ će biti montirana i isporučivana u tri verzije. Ona najmanja (trosed) dugačka je 2,87 metara, široka 1,64, a visoka 1,55 metara. Težina vozila s baterijom je 750 kilograma, najveća brzina iznosi 110 kilometara na čas.

Za razliku od većine drugih proizvođača „mija“ nema litijumsko-jonsku već litijumsko-fosfatnu bateriju. Ova baterija ima nešto manji kapacitet ali je i lakša, što je konstruktorima bilo važnije kako bi napravili što lakše vozilo. Kupac će, inače, moći da bira tri modela baterija: 6, 12 ili 18 kilovata. U zavisnosti od snage baterije maksimalni radijus kretanja vozila bez dodatnog punjenja kreće se od 90 do 250 kilometara.

Pored troseda u ponudi će biti još dve varijante: četvorosed – nešto duži (3,19 metara) i dostavno vozilo iste dužine.

Još za vreme Salona u Ženevi proizvođač je dobio nekoliko stotina porudžbina, uglavnom iz Francuske i Nemačke. Kupci su najviše bili zainteresovani za „miju“ u varijanti dostavnog vozila.

Na kraju treba reći da se proizvođač ovog električnog automobila suočio sa „eksplozijom“ cene troškova. Prvobitno je, naime, bilo planirano da osnovni model „mije“ košta najviše 15.000 evra. Ovaj cilj je drastično „premašen“ i početna cena za model sa tri sedišta biće 22.500 evra. Proizvodni kapaciteti u Francuskoj omogućiće da godišnje bude montirano oko 12.000 vozila.

Komentari0
cd3e6
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja