subota, 05.12.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
četvrtak, 07.07.2011. u 09:43 I. Dekanj

Skok „francuskog lava”

Hoće li „Pežo” sa novim modelom 508 ugroziti „neprikosnovene” u klasi

Sve što predstavlja segment biznis klase i prostranog porodičnog vozila, kojim je „vladao” nemački „pasat” „napao je francuski lav” sa novim „pežoom 508”. I to više nego uspešno. Stilom, elegancijom, čvrstinom i udobnošću francuski iskorak dogodio se sa novom „petstoosmicom”. Kriza je pojačala želje, pa i dostignuća, kada je primat u svakoj pojedinačnoj klasi više nego važan, ne samo za opstanak već i dominaciju. Nastao na platformi, uspešnog pokretljivog i udobnog 407 (ali i luksuza 607) kojem je nijansa nedostajala da bi „pobedio” naoko, do sada, „nepobedivog” („pasata”) „pežo 508”, sa nizom novih rešenja, konkurentnošću cenom, preti da smeni sa pijedestala „nemačkog bildera”. Novi model 508 omogućava hiljadu ili više kilometara vožnje u jednom dahu – bez umora. Svaki porodični odlazak na more ovaj automobil olakšava, jer, udobnost, komfor i lakoća vožnje garantuju uživanje i pored dece koja ciče i čekaju da iskorače na plažu. Isprobali smo, novi „508 aktiv 2,0 HDI dizel” i „obišli” Srbiju za tri dana. Spoljnih, 36 stepeni Celzijusa, u hladu nije nimalo uticalo na ugodnu vožnju pod snažnom bizonalnom klimom. Dok smo se peli ka Kopaoniku, ili vozili lošim drumom uz reku Kosanicu, do našeg svetskog čuda „Đavolje varoši” uživali smo.

Dakle, novi 508 je limuzina koja snažnim opcijama motora, malom potrošnjom i smanjenom emisijom gasova ističe brigu za planetu ali i daje puno snage ovom automobilu. Spisak standardne opreme je toliko dug da se više i ne zna šta je dodatna oprema. Kriza je učinila borbu auto-kuća (ponuditi što više kupcu), veoma zanimljivom. Pa tako, standard za novi 508 je: ABS i REF elektronska raspodela sile kočenja, AFU – podrška naglom kočenju, ESP – sistem protiv bočnog proklizavanja, ASR – protiv proklizavanja pogonskih točkova, servo varijabilni volan, potom fotosenzitivni retrovizori, elektropodesivi sa grejačima i integrisanim pokazivačima pravca. Potom, vazdušni jastuci za sve putnike i bočni „zavesasti”, servo varijabilni volan, tempomat-regulator i graničnik brzine, automatska bizonalna klima napred i nazad, svetla za maglu i dodatno osvetljenje pri uglu skretanja, kodirani ključ i centralna brava sa daljinskom komandom kao i komande elektronike, radija, klime i displeja, na volanu.

Dodatna oprema sa ksenonskim direkcionim farovima, uz pranje farova i LED dnevnim svetlima, senzorima za parkiranje i bočnim daljinometrom (sve na ekranu uz zvučne i svetlosne alarmne signale o opasnom približavanju objektu). Potom, elektrosklopivi retrovizori, „blu tut” i „hends fri” za telefoniranje i alu felne posebnog dizajna i još ponešto, samo je pitanje dana kad će postati takođe standard a sam bog zna šta će tada biti „dodatna oprema”.

Pet verzija motora od 112 do čak 204 konjske snage, u gami od čak 13 kombinacija sa menjačima automatskim, poluautomatskim i manuelnim sa pet i šest brzina i različitim zapreminama motora od 1,6 do 2,2 kubika, nude neverovatnu prilagodljivost i „otežavaju” izbor kupcu. Jer su razlike u cenama u zavisnosti od opreme i varijanti motora više hiljada evra. Uz povećanje aerodinamičnosti (sa koeficijentima otpora Ch od 0,257 i SCh od 580) i emisije gasova od 115 mg do 169 mg po kilometru, postali su, među najboljima u klasi.

Prvo što „osetite” u novom „pežou 508” je prostor, ugodan, ne spartanski, sa pritajenim i nenametljivim luksuzom. Potom, efikasno podešavanje visine upravljača i sedište koje se pomera u svim pravcima. Ova limuzina pruža sigurnost a startnost HDI motora od dve hiljade kubika i 140 konja sasvim je zadovoljavajuća. Osećaj ugodnosti vožnje se pojačao izlaskom na autoput, pa je stizanje od naplatne rampe u Bubanj potoku do izlaza ka Ćićevcu došlo neosetno. Siguran i pun snage automobil koji pored pomoćnih elektronskih sistema stabilnosti, naglih kočenja, kontrole snage motora i razdaljine ka objektima, neposredno i stabilno reaguje na volan. Ciljano, kratko, pritiskanje kočnice na većim brzinama rezultuje držanjem pravca uz, verovatnu, akciju elektronskih sistema, ESP, ABS (protiv blokade), ASR (proklizavanja), EBV (raspodela elektronskog kočenja) i CBC (pomoć pri naglom kočenju) da bi se eventualne greške bezbedno ispravile. Na „visokom” broju obrtaja, za dizel motor, od četiri hiljade, reagovao je viškom snage i potpunim neumaranjem, pa je kilometrima držao brzinu i „turažu”. Sve je delovalo još povoljnije na niskim obrtajima, do dve hiljade i malim brzinama po lokalnim putevima. Dobro ogibljenje, na uzbrdicama i nizbrdicama, gde bi i terenac zastenjao uz funkciju „hil asistenta”omogućava trenutno zadržavanje u mestu dve sekunde kada se vozilo nalazi na usponu, i pri tome „guta i ispravlja” sve „gudure”. Električna parking kočnica objedinjuje sve funkcije automatskog zatezanja, kada se motor ugasi namerno, kao i kod nenamernog gašenja i automatskog otpuštanja prilikom davanja gasa. I pri malom gasu, dok smo prelazili improvizovani mostić preko Kosanice, delovao je kao sigurni terenac, iako to nije okruženje u kome bi trebalo da se nalazi jedna ovakva limuzina.

Samo je dokazao ono što smo hteli, da je ovako kompaktan i dugačak sposoban za sve. Ne samo da odveze i doveze lokalnog direktora, već, i porodične ljude, sa puno dece, preveze na odmor i da pri tome vozač apsolutno ne oseća umor. Sve to ima smisla i kada se vidi prtljažnik sa 545 litara ili do 1.581 litar sa podignutim sedištima a uz pregrade, ispod podloge prtljažnika, uvećaćete komfor putovanja do mora, planine ili kod rođaka na selo. Sav luksuz u unutrašnjosti, sijaset džepova i iskorišćenih budžaka čine samo odabir „petstoosmice” za prvi automobil porodice sasvim logičan. Pogotovu što cena (27.000 evra) verzije koju smo vozili, nagoveštava, zaista agresivan izlazak na tržište ovog francuskog velikog lava. To može ozbiljno da zabrine germanski koncern i njegovo, do sada, neprikosnoveno čedo. Za to je izgleda 508 i napravljen. Sve će se i videti, vrlo brzo, kako procenjuju ljudi iz „Verano motorsa” generalnog zastupnika.

------------------------------------------------------------------------------ 

Tehničke karakteristike:

Zapremina motora: 1.997 ccm 

Snaga motora: 140 KS i 16 ventila

Menjač: Manuelni – šest brzina

Maks. brzina: 210 km/čas

Ubrzanje od 0 do 100: 9,8 sekundi

Potrošnja: 6,4 litra, 3,9 van grada, 4,8 litara kombinovano

Dimenzija: 4.792 dužina, 1.853 širina i 1.456 visina u milimetrima

Zapremina prtljažnika: 545/1.581 litar

Rezervoar: 72 litra

Broj vrata: četiri

Broj putničkih mesta: pet 

Komentari4
902da
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Јована Арсић
Штета то Французи немају више наследникаа луксузне 607-це и тако су испали из конкуренције аудију А6 ,мерцедесу Е и БМВ 5
Филип Дедић
Мислите да овај ауто није за људе који живе на селу када кажете да је добар да се са њим оде до рођака на селу.А зађто никада не напишете да је добар да се оде брзо и удобно до града.Дискриминишете сељаке као да је ова лимузина само намењена грађанима.
ino manijak
Zadnji AUTO BILD, juli 2011. uporedni test Citroen C5 Tourer HDi 200 Aut. zatim Renault Laguna Grandtour 2.0 dCi 175 Aut. i na kraju Peugeot SW HDi Aut. GT. 1. je Peugeot sa 352 boda, drugi je Citroen sa 347 bodova, i treca je Laguna sa 346 boda. Samo Peugeot SW ima manju stepenicu kada se obore zadnja sedista i onda su pod uglom od oko 10¤. Peugeot Sedan 508 ima ravan pod kada se obore zadnja sedista, licno sam se uverio u salonu, i daleko je pametniji od kombija SW. Oba pokrece isti HDi PSA od 2179 ccm, 204 HP i 440 Nm 1/ min, kod Peugeota i 450 Nm 1/ min kod Citroena. Najbolji izbor je Laguna Grandtour 2.0 dCi od 180 HP, sa 6 brzina i sa 4 Control, upravljanje sa sva cetiri tocka.
igi igi
„napao je francuski lav” SA novim „pežoom 508”. - Bez "sa".

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja