subota, 06.06.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
petak, 22.07.2011. u 10:31 I. Dekanj

„Seat-ibica ST” za modernu porodicu

Фото И. Декањ

„Seat-ibica ST” je prostran porodični auto, umanjeni kombi koji podseća na „polo-kros” auto iz iste familije. Sa „ibicom ST” ćete stići brzo do mora, planina za vikend izlete i ubrzati čitav put ugodnošću vožnje. Jer kao da je napravljen za „sve”, univerzalan i skočan, prosto mami da mu se pritisne gas. Ne preteruju oni koji kažu da sportski nastrojen „kombi”, sa 85 konja snage (u verziji „ST 1,4” koju smo vozili) zapravo pravi odgovor na sve zahteve moderne porodice.

 Jer je koncept „kombija” podignut na drugi nivo, sa dodatnih 138 litara prostora u prtljažniku, sportskim krovnim nosačem, EU 5 motorima, kao i najnovijim bezbednosnim sistemima. Da se prođe kroz gradsku gužvu ali i da se dodatno smesti glomazan teret sa klupom deljivom na jednu ili dve trećine u zavisnosti od gabarita tereta. A sve to uz dinamičan izgled, aluminijumske naplatke i dodatni panoramski stakleni krov u verzijama „stajl” i „sport”.

Uz sva iznenađenja spolja, ono što vas očekuje unutra je komforan i funkcionalan prostor uz mnogo tehnike i opreme nespecifične za ovaj kombi koji to zapravo nije. Tamni panel – armaturna ploča, sportska sedišta (u verziji „sport”), podesiva u svim pravcima od najfinije kože i isto takvom ručicom menjača. Nasloni za glavu, napred i nazad kao i trokraki upravljač podesiv po visini i dubini i 12-voltni priključak na središnjoj konzoli. Tu su i opcione pregrade za odlaganje sitnica, ispod pokrivača prtljažnika, štitnik za sunce, iznad sedišta vozača sa držačem saobraćajnih karata. Nakon toga prvo što primetite su pod rukom sve komande sa multifunkcionalnom ručicom upravljača za radio CD/MP3, (uklj./isklj.), ulaz-izlaz i šest zvučnika, „blutut”, „hends fri” sistem sa USB ulazom (u „stajl” i „sport” verziji). Istina, par puta smo je zamenili za ručicu pokazivača pravca.

Ono što ga pretvara u sportski kombi jeste prostor, prtljažnik od 430 do čak 1.164 litara. Kad su se u njega spakovala dva devojčurka i jedna tinejdžerka za letovanje od 15 dana, uz prtljag roditelja i pride škotski terijer – kućna maskota, onda je mesta zaista dosta.

Kako je na „Evro-Nkap” kraš-testu za bezbednost ostvarila maksimalnih pet zvezdica, „ibica ST” je dobar spoj bezbednosti i komfora. Pored vazdušnih jastuka za vozača i suvozača, vazdušnih jastuka za glavu i grudni koš napred, opremljena je i „izofiks” držačima za pričvršćivanje dečijih sedišta na zadnjim klupama. Tu je ESP (elektronska kontrola stabilnosti), TCS (sistem za kontrolu trakcije), podrška za polazak uz brdo, kontrola pritiska u pneumaticima, podrška pri naglom kočenju, savremeni sistem dinamike vožnje HDS (serijski za motore od 100 konja). Potom je tu sijaset pomagala: bi-ksenonski farovi sa svetlima za krivinu AFS, naravno sistem protiv blokade točkova ABS, opcioni senzor za kišu i automatski unutrašnji retrovizor sa zatamnjivanjem u zavisnosti od vremenskih uslova i stanja na putu.

           

A sad nešto i o srcu ovog automobila. Pet benzinskih i dva dizel motora u rasponu snage od 70 do 105 konjskih snaga nude mnogo izbora. „Seat” se elastičnošću motora dobro „verao” po brdima i planinama i autoputevima, često ostavljajući začuđene poglede mnogo jačih iza sebe. Začas sa 100 „podigne” na 170 kilometra na čas i bez pardona obiđe sve ispred sebe. Brzi, dobro upravljivi auto, zahvaljujući širokoj paleti motora i kubikaža nudi kombinaciju snage, dobrog, manevrisanja i pod punom težinom koju je nosio veoma hrabro. Dinamičan vozni postroj čini da uživate kao da imate više snage. Za upravljivost su zaslužni „mekferson” sistem oslanjanja sa opružnom nogom i stabilizatorom od 18 i 19 milimetara u „sport” verziji. Nazad je tu polukruti zadnji most sa hidrauličnim spiralnim oprugama, ali bez stabilizatora. Sam četvorocilindrični linijski „oto-motor” poprečno postavljen napred, sa četiri ventila po cilindru, 1.390 kubnih santimetra, „MPI-indžekšn” napajanjem, maksimalnom snagom od 85 konja pri pet hiljada obrtaja i najvećim obrtnim momentom od 132 njutn metra pri 3.800 obrtaja u minutu značajan su adut ovog „Seatovog” modela. Dizel motori modela „ibica ST” baziraju se na na modernoj „komonrejl” tehnologiji, što obezbeđuje maksimum efektivne snage, a uz to svi evro pet motori štede gorivo i smanjuju emisije čađi.

 Što se tiče performansi, dostigao je, maksimalno opterećen, 177 kilometra na sat. Čak je skazaljka pokazivala 180 niz Begaljičko brdo kada smo tek krenuli. Potrošnja, uz punu upotrebu klime, jer je spoljnih 40 stepeni to zahtevalo, bila je na oko devet litara, kao da su u pitanju gradski uslovi vožnje. Petostepeni manuelni menjač je izuzetno precizan i pogodan za vožnju. Elektro mehanički servo upravljač je odličan izbor za ovaj model, a disk kočnice napred 256 puta 22 milimetra i nazad 232 puta devet su efikasne, a na dužim brdskim spuštanjima i kočenjima u kolonama automobila nisu se pregrevale.

            Dobro raspoređeni zvučnici, sijaset otvora za knjige, časopise ili odlaganje flašice sa vodom nude komfor. Vozač se ne umara usled dobro podesivog sedišta i volana, uz klimu i omiljenu muziku. Vraća vas u vreme dugih putovanja s kraja na kraj kontinenta, uz žal za mladošću: „Eh, što tada nisam imao ovako nešto”. Ali svako vreme nosi svoje adute pa i „seat-ibica ST” nudi svoje prednosti svima. Treba ih iskoristiti, uz cenu od oko 13.000 evra i razne varijante lizinga. Jer, izgleda da je vreme krize u auto-industriji iza nas, pa, i po njima, krizni, „ponižavajući” popusti. Automobili će verovatno poskupeti, ali zašto, to niko ne zna.

-----------------------------------------------

Tehničke karakteristike:

Motor: četiti cilidra linijski poprečno

Zapremina: 1.390 cm3

Tip: EU 5

Snaga: 63 kw/85 ks

Maks. brzina: 177 km/čas

Ubrzanje: 12,4 sekunde

Potrošnja: grad 8,0 lit/4,7 lit na otvorenom

Emisija CO2:139 g/km

Menjač: petostepeni manuelni

Težina praznog vozila: 1.130 kilograma

Točkovi: 16/17 coli sport verzija

Komentari0
4aa98
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja