subota, 06.06.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
petak, 22.07.2011. u 10:39 Ž.R.

„Opel ampera“ rasprodata za 2011.

Ovaj električni automobil je limuzina srednje klase s početnom cenom od 42.900 evra

„Opel“ je na polovini 2011. već postigao veliki godišnji uspeh. Prema agencijskim vestima sve „opel ampere“ koje će biti montirane 2011. godine – reč je o električnom automobilu ovog proizvođača – već su rasprodate.

„Primili smo više od pet hiljada narudžbina“ iz svih krajeva Evrope“ i automobila za ovu godinu više nema, potvrdio je ponosno Eno Fuks, menadžer „Opela“.

Već na prvi pogled jasno je da je „Opel“, ovim događajem, ostvario veliki uspeh. Na prvom mestu potvrđena je nova poslovna politika ovog nemačkog proizvođača automobila koji je u vlasništvu američkog „Dženeral motorsa“,posebno kada se zna da je „Opel“ bio praktično pred zatvaranjem. Situacija je danas sasvim drugačija, svi „Opelovi“ modeli odlično se prodaju, a uspeh s „amperom“ pokazao je da kompanija sigurno hvata korak i sa izazovima budućnosti koji vrebaju automobilsku industriju.

Ne treba potceniti ni finansijski uspeh novog „opela“. Osnovna cena „ampere“ iznosi 42.900 evra, što je novac koji, u Nemačkoj na primer, treba izdvojiti da bi se kupio automobil iz visoke klase. Prvi kupci, kako obećavaju iz „Opela“, dobiće svoje automobile krajem ove godine.

„Opel ampera“ je, analizirajući njen izgled, limuzina srednje klase. Dugačka je 4,5 metara, teška 1,7 tona. Ima četiri mesta za sedenje i petoro vrata.

Ono što ovaj automobil izdvaja jeste njegov pogon. „Ampera“ je opremljena sa čak tri agregata, to su elektromotor od 150 konjskih snaga, generator (73 KS) i benzinski motor zapremine 1,4 litra (86 KS). Zbog postojanja benzinskog motora još traju akademske rasprave da li je „ampera“ zaista električni automobil koji sada, ipak, polako padaju u drugi plan. Posebno kada se pogledaju zaista impresivne „amperine“ karakteristike.

„Ampera“ je opremljena jonsko-litijumskom baterijom koja, teoretski gledano, može da obezbedi da vozilo pređe između 40 i 80 kilometara: u zavisnosti od konfiguracije terena, brzine vožnje i spoljne temperature.

To je, kažu konstruktori „ampere“, sasvim dovoljno za prosečnu jednodnevnu gradsku vožnju, ali ovaj „opel“ ima u rezervi još pokretačkih snaga koje udružene mogu da obezbede radijus kretanja od 500 kilometara.

Moćni elektromotor od 150 konjskih snaga automatski se uključuje kada se jače pritisne na papučicu gasa. Posle pređenih 80 kilometara uključuje se benzinski motor koji, međutim, nema direktan kontakt s prednjim pogonskim točkovima. Snaga ovog motora koristi se za pokretanje generatora koji proizvodi električnu energiju potrebnu za pokretanje vozila.

Dizajneri novog „opela“ odradili su odličan posao. „Ampera“ osvaja već na prvi pogled svojom elegantnom linijom, a ovaj pozitivni utisak potvrđuje i pogled u unutrašnjost vozila. Na instrument tabli centralno mesto zauzimaju dva ekrana koji obaveštavaju vozača o svim detaljima neophodnim za sigurnu i bezbednu vožnju.

U zadnjem delu vozila dvojica putnika imaju sasvim dovoljno mesta za udobnu vožnju. Iako baterija, kao i kod drugih električnih automobila, zauzima veliki prostor –„ampera“ ima prtljažnik od gotovo 310 litara.

Na kraju treba spomenuti i dve tehničke karakteristike koje uvek interesuju vozače. „Ampera“ ubrzava od 0 do 100 km za devet sekundi, a maksimalna brzina fabrički je ograničena na 161 km na čas.

Komentari1
8fe0d
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

ino manijak
e-gas, je skracenica za Audijev projekat "elekroauta", kombinacija benzin-metan. Ali, ima jedna "mala zackoljica" u svemu. Elektricna energija dobijena putem vetra, preko mreze stize do specijalnih kontejnera, gde se elektrolizom voda razlaze na kiseonik i vodonik. "Vestackom oplodnjom" vodonika i ugljendioksida dobijaju metan. Visak metana ide u razvodnu mrezu, laka industruja - domacinstva, a ostatak na spec. pumpe koje pune dva rezervoara kod auta A3 TCNG, sa benzinom i sa metanom. T je oznaka poznatog benzinca 1.4 od 110 HP, a oznaka CNG se odnosi na "vestacki zemni gas", metan. Sasvim jednostavan za sladistnje i pretakanje. Karakterisike A3 TCNG auta: motor 110 HP, potrosnja (CNG) 4 kg/100 km, razdaljina sa metanom 400 km, max. brzina 190 km/h. Obzirom da od O2 jos nisu smislili kako da prave sladoled, zasad ga (is)pustaju u atmosferu Posebna napomena: CNG pumpe za kompatibilne A3 automobile vec uveliko sire po EU. Znaci, sto pre se docepati Evrope. Kao njen redovni clan.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja