Novobeogradska i čukarička obalajuče su pale jedna drugoj u zagrljaj. Posle 32 mesecarada i ugradnje na hiljade tona čelika i betona ovi delovi prestonice sada su spojeni novim mostom preko Save. Kompletni radovi – saobraćajne petlje „Radnička” na čukaričkoj i „Jurija Gagarina” na novobeogradskoj obali – biće gotovi 2013. godine.
Predsednik Srpske akademije nauka i umetnosti, inženjer Nikola Hajdin,smatra da će izgradnjom ovog mosta, obnovom „Gazele” i završetkom radova na obilaznici, biti rešene saobraćajne gužve i da će Beograd postati prava metropola i ugodno mesto za život. On je dodao da će boljem protoku saobraćaja doprineti i most preko Dunava između Zemuna i Borče, čija je izgradnja počela.
Boris Tadić, predsednik Srbije,naglasio je da most preko AdeCiganlije nije samo beogradski, već regionalni, koji će rešiti problem na najkompleksnijoj saobraćajnoj tački u Beogradu.
–Ovo je ogroman građevinski i ekonomski poduhvat i građani Srbije treba da budu ponosni. Kada sam prvi put na početku gradnje došao na ovaj most razgovarao sam sa nemačkim i austrijskim inženjerima koji su mi rekli da možemo da budemo ponosni našim ljudima koji grade mostove – istakao je predsednik Srbije.
On je dodao da su svi ostali mostovi na Savi i Dunavu u svom vremenu na neki način bili svetski rekorderi, poput novog mosta na Adi.
Predsednik je rekao da Srbija u teškom vremenu završava i most kod Beške, obilaznicu oko Beograda, Koridor 10, druge infrastrukturne objekte i da započinju radovi na mostu Zemun – Borča.
Gradonačelnik Dragan Đilas naglasio je da je most preko Save napravljen za generacije koje dolaze i da ne pripada nijednoj vlasti, niti partiji, već svim građanima Beograda i Srbije. On smatra da bi svi trebalo da budu ponosni na novi most i na to što je napravljen takav objekat za koji svi kažu da je najlepši u Evropi. Đilas je zahvalio graditeljima koji su radili na mostu, na minus 10 i plus 40 stepeni Celzijusa. Izrazio je posebnu zahvalnost pokojnom gradonačelniku Nenadu Bogdanoviću za njegovu viziju o izgradnji mosta preko Ade.
–Svaki most koji se pravio u Beogradu bio je most koji se pravio za vremena koja dolaze. Da nije bilo vizije Branka Pešića i drugih gradonačelnika, ne bi danas bilo ni „Gazele”, već bi tu bio neki most koji bi mogao da propušta četiri puta manje vozila.I ovaj most ne pravimo za današnje vreme, nego za generacije koje će doći – kazao je Đilas.
Gradonačelnik je dodao da želi da ovo bude most koji će spajati, služiti za ponos svima i koji će napraviti prekretnicu da se ne delimo oko svega, nego da se prave i grade stvari koje će voditi u budućnost.
--------------------------------------------
Film na „Diskaveriju”
O novom mostu snimljen je i dokumentarac, koji je sredinom jula premijerno prikazan na američkom kanalu „Diskaveri” u okviru nove sezone serijala „Vrhunsko graditeljstvo”.
Jednosatni film snimljen je u Beogradu u decembru 2010, a na „Diskaveriju” su istakli da je taj most najveći projekat mostogradnje u Evropi i prvi megaprojekat u Beogradu posle devedesetih.
Tadić: Bio bih najsrećniji da se zoveZoranov i Nenadov most
Predsednik Tadić rekao je da most preko Ade najviše vezuje za Nenada Bogdanovića i Zorana Đinđića, nekadašnjeg predsednika vlade. On je kazao da je o mostu mnogo razgovarao sa Bogdanovićem, a da je Đinđićeva ideja Srbije doprinela da Bogdanović insistira na realizaciji takvog mosta.
– Bio bih najsrećniji kada bi se tako i zvao, ali dase moraju pitati građani, jer oni daju imena. Ja sam samo dao predlog – kazao je Tadić.