ponedeljak, 21.06.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista

„I3“ – najsmeliji „bmv“

Nemački proizvođač automobila priprema model na električni pogon čija karoserija će biti od materijala na bazi ugljeničnih vlakana

Nemački „BMV“ je sudeći po konceptu „i3“ najozbiljnije „zagrizao“ kolač koji se zove elektro-automobil. Toliko ozbiljno da nemački mediji zaključuju da je „BMV“ zapravo poveo trku među najvećim proizvođačima automobila na svetu u kreiranju automobila budućnosti – na struju.

Danas, dok je „i3“ još koncept i daleko je od serijske proizvodnje, svi se slažu da je reč o automobilu koji je, i zbog izgleda ali i „sadržaja“, sigurno najsmeliji model u porodici „BMV“-a. Na ovom konceptu za koji proizvođač tvrdi da će s minimalnim izmenama biti poslat na montažnu traku odmah padaju u oči veliki točkovi sa tankim gumama. Automobil dizajnom stvara utisak da je nastao spajanjem nekog vana i terenca a nameću se i neka poređenja s modelom „audi A2“.

„I3“ i „A2“ imaju, naime, identične mere: dugački su po 3,85 metara i visoki 1,54 metra a „bmv“ je tek za nijansu širi.

Pored neobičnog izgleda na koji će ljubitelji dosadašnje sportske i agresivne linije „BMV“-a tek morati da se naviknu veliku pažnju izaziva i karoserija ovog modela. „BMV“ je u izgradi karoserije ispoljio veliki rizik jer je ona napravljena od veštačkog materijal u kojem dominiraju ugljenina vlakna.

Reč je odličnom ali još veom skupom materijalu koji je dosad korišćen u proizvodnji svemirskih letilica i bolida u Formuli 1. Među proizvođačima automobila dosad se jedino „Bugati“ usudio da ugljnična vlakna „ugradi“ u karoseriju jednog svog modela, „vejrona“, što je ionako visoku cenu ovog automobila podiglo na astronomsku visinu – više od milion evra. „BMV“ se, dakle, upustio u rizični eksperiment: „i3“ će imati najmodernije ( i najskuplje) moguće „odelo“ i to u kombinaciji s pogonom na struju. Upravo to je i bio razlog špto je „BMV“ odlučio da karoseriju napravi od lakog materijala na bazi ugljeničnih vlakana kako bi na taj način smanjio težinu automobila. Za vozila na električni pogon ovo je veoma važno jer su današnje baterije i kabaste i teške.

Po svemu sudeći „BMV“ je u tome uspeo: „i3“ biće težak oko 1250 kilograma što je znatno manje u odnosu na sadašnje modele drugih proizvođača koje pokreće električna energija.

Model „i3“ biće montiran u fabrici u Lajpcigu a na tržište stiže 2013. godine. O ceni još može samo da se nagađa ali većina prognoza kaže da ovaj električni “bmv“ neće moći da bude jeftiniji od 40 hiljada evra.

Komеntari0
021a9
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja