četvrtak, 04.06.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
sreda, 17.08.2011. u 09:28 Ž.R.

„I3“ – najsmeliji „bmv“

Nemački proizvođač automobila priprema model na električni pogon čija karoserija će biti od materijala na bazi ugljeničnih vlakana

Nemački „BMV“ je sudeći po konceptu „i3“ najozbiljnije „zagrizao“ kolač koji se zove elektro-automobil. Toliko ozbiljno da nemački mediji zaključuju da je „BMV“ zapravo poveo trku među najvećim proizvođačima automobila na svetu u kreiranju automobila budućnosti – na struju.

Danas, dok je „i3“ još koncept i daleko je od serijske proizvodnje, svi se slažu da je reč o automobilu koji je, i zbog izgleda ali i „sadržaja“, sigurno najsmeliji model u porodici „BMV“-a. Na ovom konceptu za koji proizvođač tvrdi da će s minimalnim izmenama biti poslat na montažnu traku odmah padaju u oči veliki točkovi sa tankim gumama. Automobil dizajnom stvara utisak da je nastao spajanjem nekog vana i terenca a nameću se i neka poređenja s modelom „audi A2“.

„I3“ i „A2“ imaju, naime, identične mere: dugački su po 3,85 metara i visoki 1,54 metra a „bmv“ je tek za nijansu širi.

Pored neobičnog izgleda na koji će ljubitelji dosadašnje sportske i agresivne linije „BMV“-a tek morati da se naviknu veliku pažnju izaziva i karoserija ovog modela. „BMV“ je u izgradi karoserije ispoljio veliki rizik jer je ona napravljena od veštačkog materijal u kojem dominiraju ugljenina vlakna.

Reč je odličnom ali još veom skupom materijalu koji je dosad korišćen u proizvodnji svemirskih letilica i bolida u Formuli 1. Među proizvođačima automobila dosad se jedino „Bugati“ usudio da ugljnična vlakna „ugradi“ u karoseriju jednog svog modela, „vejrona“, što je ionako visoku cenu ovog automobila podiglo na astronomsku visinu – više od milion evra. „BMV“ se, dakle, upustio u rizični eksperiment: „i3“ će imati najmodernije ( i najskuplje) moguće „odelo“ i to u kombinaciji s pogonom na struju. Upravo to je i bio razlog špto je „BMV“ odlučio da karoseriju napravi od lakog materijala na bazi ugljeničnih vlakana kako bi na taj način smanjio težinu automobila. Za vozila na električni pogon ovo je veoma važno jer su današnje baterije i kabaste i teške.

Po svemu sudeći „BMV“ je u tome uspeo: „i3“ biće težak oko 1250 kilograma što je znatno manje u odnosu na sadašnje modele drugih proizvođača koje pokreće električna energija.

Model „i3“ biće montiran u fabrici u Lajpcigu a na tržište stiže 2013. godine. O ceni još može samo da se nagađa ali većina prognoza kaže da ovaj električni “bmv“ neće moći da bude jeftiniji od 40 hiljada evra.

Komentari1
5bbd1
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Dušan Trajković
BMW je svojevremeno pravio automobil sličnog imena ( IZETTA) . Smelost bi bila da se nešto poput onog starog ponudi potrošačima u elektro-varijanti po ceni makar 1 DM-0.50 € jeftinijoj od onoga pre 40 godina kada nisu postojali roboti i sve se radilo ručno.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja