sreda, 03.06.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
sreda, 17.08.2011. u 09:50 A.S.

Predstavljena „Folksvagenova” ikona „bijtl 2,0 TSI”

To je to – nova „buba” konačno pogodila duh stare, a oduševljava izradom i voznim karakteristikama

Prva generacija nove „bube”, predstavljena početkom 1998. u Detroitu, nakon početnog oduševljenja, jer je „kopirala” uz „ford T”  najslavniji auto svih vremena, nije vremenom opravdala očekivanja. Prva zamerka je bila što nije pogodila stil i duh modela koji se počeo proizvoditi, u maloj seriji, 1938. u nacističkoj Nemačkoj, a od 1946. u Nemačkoj proizvedeno ukupno 21.529.464 primerka.

Druga velika zamerka bila je skučenost na zadnjim sedištiima, a treća i najveća mana – prtljažnik od samo 215 litara.

Sve je to, konačno, popravila druga generacija nove „bube”, koja je nedavno predstavljena u Berlinu. Već prvi kontakt s novom verzijom obnovljene legende pokazao je da je to sada druga priča, što su priznali i „Folksvagenovi” konstruktori i dizajneri.

To je to – zaključila je većina novinara na međunarodnoj prezentaciji nove serije, kojom legendarni model iz Volfsburga dobija snažan vetar u leđa za novi tržišni uspeh.

Dimenzijama 428 x 181 x 149 cm, prepoznatljiva karoserija je 15 centimetara duža, osam šira i centimetar niža od dosadašnje pa izgleda dinamičnije i privlačnije. Odmah oduševljavaju 17-colovni aluminijumski naplaci, koji podsećaju na klasične sa ratkapama, kakve je imala originalna „buba”. Pod prednjom haubom (kod originalne „bube”  motor je bio pozadi) ugrađen je turbobenzinski motor s direktnim ubrizgavanjem 2,0 TSI sa 200 KS. Isti motor u „golfu GTI” razvija 210 KS, a nešto manja snaga znači veću elastičnost. U paru je sa sekvencijalnim automatskim menjačem DSG sa šest stepeni prenosa i dvostrukom lamelom i ta kombinacija garantuje izvrsne performanse, uz laganu vožnju za uživanje. Nova „Folksvagenova” ikona dizajnirana je atraktivno spolja, a i unutrašnjost privlači lepim stilom. Da bi se povezala s izvornim stilom „bube”, u sredini table s instrumentima je veliki okrugli brzinomer, a sa strana su obrtomer i merač količine goriva.

Podrezani upravljač s okruglim središnjim delom dizajniran je specijalno za novu „bubu”, a položaj za upravljačem i ergonomija su izvrsni, bolji nego u „golfu“

U ovakvom autu, koji ima stil polukupea, mesta ima ipak dovoljno, a prtljažnik je povećan na pristojnih 310 litara. Stoga je nova „buba”, konačno, pristojan auto za manju porodicu. Već je dostupna je u pet pogonskih verzija, s direktnim ubrizgavanjem i turbopunjačem – benzinskim 1,2 TSI sa 105 KS, 1,4 TSI sa 160 KS (s turbopunjačem i kompresorom) i 2,0 TSI sa 200 KS, te štedljivi i solidni dizelaši 1,6 TDI sa 105 KS i 2,0 TDI sa 140 KS. Novinarima je u Berlinu na raspolaganju bila isključivo najsnažnija verzija, raskošno opremljena i s automatskim menjačem. Koncepcija je slična kao u „golfu”, ali je međuosovinski razmak skraćen na 254 cm. Velika širina i sniženo težište osiguravaju bolje vozne karakteristike. Zbog toga se u vožnji odmah stiče utisak potpune kontrole i sigurnosti. Komande su, po „Folksvagenovom” receptu,  precizne i ugodne. Poučeni lošim iskustvom, s previsokom početnom cenom prethodnog modela, osnovni model „bijtl 1,2 TSI” u Nemačkoj će koštati 16.950 evra.

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE

Motor: benzinski, redni, četvorocilindarski, hlađen tečnošću, ugrađen spreda popreko, četiri ventila po cilindru, ubrizgavanje, turbopunjač i interkuler

Zapremina: 1984 kubnih centimetara

Snaga: 147 kW/200 KS pri 5100/min

Gume: 225/45 R 17

Dimenzije: 428 x 181 x 149 cm

Osovinski razmak: 254 cm

Prtljažnik: 310–905 litara

Masa/nosivost: 1364/400 kg

Rezervoar: 55 l

Krug okretanja: 10,5 m

Najveća brzina: 223 km/č

Ubrzanje: 0–100 km/č: 7,5 s

Potrošnja: 7,7 l/100 km (prosek)

Komentari2
20b54
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Dušan Trajković
I buba i porsche iz prošlog veka su proizvod istog čoveka i nije slučaj što liče jedno na drugo.Priča se da je lično Adolf Hitler svojeručno dizajnirao VW (Porscheu je ostalo 'samo' da napravi motor mehaniku i organizuje proizvodnju).
ino manijak
Ja bi rec Beetle izgovorio prosto "Bitl". Inace mogu da se kladim da ima komentara tipa: "Osecam da ce treca generacija ove nove bube biti u dlaku ista sa Porscheom iz sestdesetih proslog veka." Malo da spoljste nos, vetrobran i krov ostaje nepromenjen, rastojanje tockova odgovara, jos samo malo da produze rep, zadnje staklo se spusta do krivine zadnjeg dela auta i imate "Porsche" koji je mozda i nesto zgodniji od originala iz 1960-tih.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja