sreda, 14.11.2018. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 08:24

Kraj agonije: preko „Gazele” u svih šest traka

Autor: D. Spalovićčetvrtak, 10.11.2011. u 22:00
(Фото Д. Јевремовић)

Posle godinu i po dana od kada je počela temeljna rekonstrukcija „Gazele”, od sutra uveče na mostu će za saobraćaj ponovo biti prohodno svih šest kolovoznih traka. Zoran Drobnjak, generalni direktor „Puteva Srbije”, ranije je izjavio da će obnova „Gazele” ukupno koštati više od 50 miliona evra i da će „Gazela” biti praktično novi most,koji će služiti još najmanje 60 godina.

– Obnova je bila izazovan i obiman projekat, tim pre što u „Gazelu” nije ozbiljnije ulagano od kada je sagrađena pre 40 godina. Primera radi, u konstrukciju je trebalo ugraditi čitavih 2.000 tona čelika. Kompanija „Štrabag” i domaći podizvođač „Mostogradnja” kvalitetno su uradili posao – rekao je Slavoljub Tubić, pomoćnik generalnog direktora „Puteva Srbije”.

Težište radova sada se seli u konstrukciju mosta, dok će novim asfaltom tutnjati 160.000 vozila dnevno, kao i pre rekonstrukcije. Dok su trajali radovi, kroz usko grlo „Gazele” prolazilo je 140.000 vozila.

Sa „šestotrakim” mostom sigurno će biti lakše i brže prelaziti sa jedne na drugu savsku obalu, ali nerealno je očekivati da će namah iščeznuti saobraćajne gužve, koje su poslednjih meseci konstanta prestoničkog života. Kako ističu stručnjaci, da bi se to dogodilo, valja sačekati završetak obilaznice oko Beograda i puštanje u saobraćaj mosta kod Ade Ciganlije.

– Kada se završi novi most preko Save, potrebno je odmah početi sa projektovanjem još jednog, jer od projektovanja do izgradnje prođe najmanje šest godina – ističe Milan Vujanić, profesor Saobraćajnog fakulteta.

Njegov kolega, profesor Dragomir Mandić, naglašava da nema brzih, jednostavnih i jeftinih načina da se grad reši saobraćajnih gužvi.

– Najbolje bi bilo da se veći deo javnog prevozaizmesti pod zemlju. Upravo zato se zalažem da što pre počne gradnja nezavisnog šinskog sistema – precizira Mandić.

----------------------------------------------

Do februara radovi u „potpalublju”

U naredna tri meseca unutar mosta biće ojačani ankeri, urađeno prednaprezanje, ojačane čelične konstrukcije, obavljeno zaptivanje, krečenje...

Ove aktivnosti neće remetiti saobraćaj, osim kada se bude radilo ispitivanje mosta. To će biti urađeno svega dva, tri puta, do kraja februara 2012. godine.

Najprometniji most i žilakucavica Beograda je prvi most koji će imati ekološku drenažu, što znači da će se sve atmosferske padavine skupljati u jednu cev i odvoditi u kanalizaciju ili u sistem prečišćavanja.

----------------------------------------------

Faktografija

332
metra dugačak

27,5
metara širok

22,8
metara se izdiže iznad Save pri normalnom vodostaju

6
kolovoznih traka

160.000
vozila je dnevna propusna moć

50
miliona evra biće uloženo u obnovu


Komentari4
b3196
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Mile Čačanin
Da je Drobnjak manje sredstava utrošio za "burazersko" asfaltiranje puteva po Čačanskim selima, most bi bio brže završen.
Cica Mica
pre neki dan sam prelazila preko Gazele autobusom, u autobusu je bilo mesta te sam sela i citala Politiku, pogledam preko nadvoznjaka onog kod ELP pumpe gde je uvek sve zavezano u cvor od auomobila, tu da se zadesi vatrogasno vozilo ne bi imalo sansi da prodje ni u kakvoj varijanti, e tu nema zive duse, cudno , autobus malo zastao pogledam uokolo, Gazela prazna, a javili su tada da ce je pustiti, ne mogu da verujem, ali nase radovanje je trajalo svega deset sekundi pogledamo pandur trci prema ostalim svojim drugarima i vidimo svetla plavo, crvena crne automobile, ko sada dolazi pitamo, pa cini nam se Basesku i tako i bi , eto radovanje i na deset sekundi verujte vredelo je, a onda nakon pet dana bas na tom istom mestu gore na petlji u cvor su se vezali isto dva automobila crna pratnje i u jednom neko vazan , svi smo pokazivali iz autobusa onima u crnim automobilima ono kao deca kada nameste dve pesnice i udaraju jednu o drugu i vicu utata, utata, utata, ko je bio unutra shvatio je ludo
milorad aksić
rekonstrukcija -Gazele-Svaka čast i radnicima ,i projektu i ,svima koji su u njemu učestvovali,a kritizerima ,daleko im lepa kuća -napustite Bg.
Borovrac Valić
Zar je ova agonija morala da traje godinu i više ,gde je tu organizacija posla ,saradnja grada i republike ,pa skoro da se za to vreme mogao da uradi jedan novi most pored postojećeg!

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Arhiva Impresum O nama Kontakt Pretplata Oglašavanje Pravila korišćenja Biznis Klub Pravila o privatnosti

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja