Novi most preko reke Save od juče ima i „radni naziv” – „Most na Adi”. Velelepnoj građevini dugačkoj 969 i širokoj 45 metara, sa pilonom visokim 200 metara kumovali su, pre svega, građani Beograda, ali i članovi Komisije za imenovanje ulica i trgova. Na 19. sednici gradski tim je, između ostalog, imao zadatak da izabere naziv za novi most između 175 pristiglih predloga, 33 ideje žitelja Čukarice i 43 zamisli koje su prikupljene u anketi koju je sprovela opština Novi Beograd.
Na listi je ubedljivo prvi „Most na Adi” sa 3.341 glasom, sledi „Harfa” sa 1.038, „Patrijarh Pavle” – 813, „Dr Zoran Đinđić” – 611, „Novak Đoković” – 541, „Žirafa” sa 382 glasa...
Kako precizira Slobodan Stanimirović, predsednik komisije, pristigli su i predlozi iz šest udruženja i organizacija, a notirano je i oko 13.000 ideja sugrađana koji su u avgustu obišli most.
Predlog komisije uskoro će biti prosleđen Ministarstvu za ljudska i manjinska prava, državnu upravu i lokalnu samoupravu koje daje saglasnost. Zatim će o imenu glasati odbornici Skupštine grada, čime će „krštenje” biti i ozvaničeno. A nije isključeno da sa više instance stigne – gramatički korigovan predlog.
U toku jučerašnje sednice upravo se i diskutovalo da li se prikloniti narodskom izrazu „Most na Adi”, ili se opredeliti za „Most preko Ade”, kako sugerišu jezikoslovci. Za prvi predlog glasala su četiri člana komisije, za drugi dva, dok su tri člana ostala uzdržana. Pojedini članovi komisije smatrali su da se most samo oslanja na Adu Ciganliju i da ne ide preko Ade, već preko Save. Bilo je i onih koji su držali stranu građana pa su isticali da nema smisla prepravljati njihove želje glasajući za lektorisano ime. Neki članovi smatali su da kako god da bude prelomljeno, u svakodnevnom govoru će preovladavati naziv „Most na Adi”.
Most preko Save, koji urbanističkim, saobraćajnim, ekološkim i estetskim kvalitetima oličava najnovija dostignuća u oblasti mostogradnje, trebalo bi, kako je ranije najavljeno, da bude otvoren za saobraćaj sredinom decembra. Kao sastavni deo unutrašnjeg magistralnog prstena, imaće šest saobraćajnih traka, dva koloseka za metro i dve pešačko-biciklističke staze. Novi most će omogućiti građanima da sa čukaričke na novobeogradsku stranu grada pređu bez velikih saobraćajnih gužvi i da pri tom uštede oko 30 minuta, dok će intenzitet saobraćaja preko drugih mostova na Savi i Bulevarom vojvode Mišića biti smanjen za 40 odsto. Dosadašnje studije pokazale su da će vožnjom preko novog mosta, umesto kroz centar grada, putnička vozila dnevno uštedeti 11 tona goriva i preći 100.000 kilometara manje.
----------------------------------------------
Predlozi udruženja, partija, organizacija
„Most ratnih dobrovoljaca” – Udruženje ratnih dobrovoljaca
„Most Draže Mihailovića” – Srpska radikalna stranka
„Andrićev most” – Pedagoški pokret Srbije
„Most Milutina Milankovića” – Udruženje Milutina Milankovića
Most „Mladost” – Udruženje učesnika omladinskih radnih akcija i Omladinski savet Beograda
Na adresu komisije stiglo je i 37 predloga pojedinaca.
----------------------------------------------
Glasovi sa čukaričke strane
8.016 anketiranih
2.221
Most na Adi
618
Harfa
503
Patrijarh Pavle
362
Dr Zoran Đinđić
347
Novak Đoković
312
Beogradski most
10 i manje glasova
„Tito”, Slobodan „Milošević”, „Britni Spirs”, „Ejmi Vajnhaus”, „Isus Hrist”...
----------------------------------------------
Glasovi sa novobeogradske strane
5.800 anketiranih
1.120
Most na Adi
420
Harfa
310
Most patrijarha Pavla
249
Most dr Zorana Đinđića
194
Most Novaka Đokovića
185
Žirafa
10
Most cara Dušana