nedelja, 12.07.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
sreda, 23.11.2011. u 10:15 Ž.R.
OPEL ASTRA GTC

„Munja” iz Riselshajma

Model sa benzinskim motorom od 1,6 litara sa 180 KS postiže ubrzanje od nula do sto kilometara za 8,3 sekunde a maksimalna brzina iznosi 220 kilometara na čas

Ono što je u „Folksvagenovoj” porodici modela „široko” to je kod „Opela” „astra” sa oznakom GTC. Snažni i brz model zapravo je najbolji „sportista” u paleti proizvoda kompanije iz Riselshajma (Nemačka) gde se nalazi njena centrala.

U odnosu na standardne modele „astre” vozila sa oznakom GTC su 47 milimetara duža, sedam milimetara šira i 15 milimetara spuštena – bliža podlozi. Postoje, međutim, i druge, veoma važne razlike između standardnih „astra” limuzina i sportskih modela s oznakom GTC. Inženjeri iz Riselshajma posebno su ponosi na konstrukciju nove prednje osovine koja omogućava automobilu bolje ubrzanje i sigurnije „ležanje” na putu što se posebno uočava prilikom bržeg ulaska u krivinu. Vozaču jednostavno treba manje snage da zadrži vozilo u željenom pravcu.

Nova konstrukcija otvorila je i više prostora za točkove. Na „astri GTC” ima dovoljno mesta za točkove promera do 20 cola štopojačava sportski izgled ovog modela. Ono štoje svakako najznačajniji deo modela koji se u nemačkoj stručnoj štampi već opisuje kao „munja” iz Riselshajma su svakako motori. Posebno je upečatljiv benzinac zapremine 1,6 litara sa 180 KS . U sprintu od 0 do 100 kilometara ova „astra” postiže rezultat od 8,3 sekunde i može da razvije najveću brzinu od 220 kilometara na čas.

U ovim uslovima vožnje zaboravlja se, naravno, podatak da je prosečna potrošnja goriva 7,2 litra, a rezultati probnih vožnji pokazuju da je tako nešto moguće postići samo ukoliko se noga češće sklanja s papučice gasa.

„Astra GTC” dolazi na tržište s bogatom ponudom motora. Kupci mogu da biraju između četiri varijante benzinskih agregata a tu je i jedan dizel motor. Tri benzinca su motori zapremine 1,4 litra sa snagom koja se kreće od 100 do 140 KS. Najslabiji model od 100 KS ne omogućava, naravno, pravi sportski doživljaj kao što to nudi model s benzinskim motorom od 180 KS. Ovaj najjači model je, naravno i najskuplji – početna cena u Nemačkoj iznosi 23.250 evra. Kada je reč o novcu treba još samo dodati da će početna cena modela s najslabijim benzinskim agregatom i osnovnim nivoom opreme iznositi 19.900 evra.

Varijanta sa dizel-motorom od 165 KS ima maksimalnu brzinu od 210 kilometara na čas a njegova početna cena je 25.055 evra.

U katalogu stoji da se nova „opel astra GTC” može dobiti sa dve vrste unutrašnje opreme. Ima, naravno, i posebnih dodataka: uz doplatu od 1.300 evra na raspolaganju je novi navigacioni sistem „navi 900”. Reč je o pravom elektronskom dnevniku vožnje koji dozvoljava i mogućnost da se striktno razdvoji korišćenje automobila privatno ili u poslovne svrhe. Parametri kao što su vreme početka vožnje i pozicija, broj pređenih kilometara , vreme dolaska i stanje kilometraže automatski se pamte i prikazuju na ekranu.

Nova „astra GTC”, zbog sportskog izgleda, ima na zadnjem sedištu dovoljno prostora samo za dve osobe. Bez obzira na položaj prednjih sedišta u zadnjem delu kabine za njih ima sasvim dovoljno mesta.Prtljažnik ima zapreminu od 380 litara, kada se obore zadnja sedišta ovaj prostor povećava se na 1.165 litara.

Boljim poznavaocima sportskih automobila odmah, naravno, pada u oči činjenica da i najbrži model „astre GTC” sa motorom od 180 KS nije pravi konkurent „raketama” koje, na primer, proizvode „Folksvagen” ili „Ford”. „Opelov” odgovor konkurenciji u kategoriji najsnažnijih sportskih automobila stiže na tržište početkom 2012. godine. Biće to „astra OPC” koja će ispod haube imati ugrađen motor od impozantnih 280 KS. Tada će, zapravo, i početi prava trka nove „Opelove munje” i konkurenata.

Komentari3
32d83
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

ino manijak
U mesecniku "auto motor" (18. januar), inace najstarijem casopisu iz sveta automobilizma, osnovanom 1948. godine, u zaglavlju clanka posvecenog ovoj PANDI, stoji sledeca informacija: Nova Panda se seli nazad u Italiju, iz poljskog grada Tychija, u obnovljenu fabriku (600 miliona €-ra) u Pomigliano d'Arco, u neposrednoj blziini Napulja, jedna od najmodernijih fabrika FIAT-a, stoposto automatizovana, gde se planira dnevna proizvodnja (napisano velikim slovima crvene boje) 1.000, hiljadu PANDI na dan. Panda se poizvodi vec 31 godinu, i dostigla je broj od sest (6) miliona prodatih auta. U Madjarskoj nece se prodavati 0.9 TwinAir Turbo (85 KS), niti 1.3 MultiJet (dizel), 55 (75) / 4000, Nm 190 / 1.500, 12.8" do 100 km/h, 168 km max. potrosnje 3.9* lit. i 104 CO2, samo osnovni model 0.9 TwinAir, 48 (65 KS) od 964 cm3.
ino manijak
U "AZ auto", januar 2012. pise da se sedista obaraju, Astra GTC, i da je zapremi 380 - 1165 [ l ]. Medjutim te slike (paktregera) nema u katalogu. Mozda se radi o dve varijante istog modela Astra GTC. (18. stranica). Na stranici 14. dve slike FIAT Pande i clanak pod naslovom: Turbopatuljak. Samo jedna opaska i jedna primedba. Prvo opaska, malo mi je ladno oko srca dok gledam u dve slike, mislim na nas auto iz Kragujevca, nema sansu pored ovog auta. Primedba, tacnije zapazanje: motor ima sledecu oznaku - 0.9 TwinAir 85 KS. 875 cm3, 85/63(5.500), 2 cilindra i 4 ventila. ubrzanje 11.2 sek. max. 177 km/h. Preko 500 cm3 manje od mog 206 SW, pa ima bolje karakteristike. Duzina 206 SW je 4030 mm, a Pande svega 3653 mm. Prosek potrosnje kod 206 SW je 5.9* lit. potrosnja kod Pande je : 5.0 / 3.8 / 4.2* i CO2 je 99 (!?) Inace je taj motor O.9 TwinAir prava nagrada u EU za 2011, godinu. (Jos i to!)
ino manijak
Clanak je korektan, ali se iz njega, niti iz tih par slika ne moze se osetiti ono sto su napisali Madjari u svoja dva magazina. Skraceno: Dok su pilazili Astri GTC vec im je srce pocelo da dobuje po rebrima. Kada su seli u taj auto onda su momentalno otisli na sedmo nebo. A kad su poceli da menjaju brzine na gore, u onom od 180 KS, shvatili su da sede u naj-autu koji se danas proizvodi. Malo sam preterao, ali mozete i vi da osetite da je OPEL sa ovim modelom apsolutno No.1. danas na trzistu malih sportnjaka. Ukucajte samo: opel. de (Opel Deutschland) / potom: Personenwagen, pa na slicici: Der neue Opel Astra GTC, mali prozor [ >> Mehr], pa onda barem tri puta pogledati spot, po mogucnosti sa nekim blazim sedatitom pored masine - moze i pivo, koje upravo otvaram (petak, sabajle u 02: 22), i ponovo djanim u nesto nestvarno. ps. Kad ste popili pivo, otvoriti novo, pa ponovo pogledati - Konfigurator, pa onda kliknuti: Katalog. (slike 1/52) Nazalost, sedista se ne obaraju.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja