Nedelja, 25.07.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

U no­vu go­di­nu pre­ko Mo­sta na Adi

Po­sle vi­še od 40 go­di­na Be­o­grad će 31. de­cem­bra obi­ti no­vi most, ko­ji će spa­ja­ti no­vo­be­o­grad­sku i ču­ka­rič­ku oba­lu. Pr­va vo­zi­la pre­ko Mo­sta na Adi pre­ći će u no­vo­go­di­šnjoj no­ći, ka­da će bi­ti pri­re­đen ve­li­ki va­tro­met.

No­vi most do­pri­ne­će ras­te­re­će­nju sa­o­bra­ća­ja, a pun efe­kat će Be­o­gra­đa­ni, ali i po­se­ti­o­ci glav­nog gra­da, ose­ti­ti ka­da po­sao bu­de kom­plet­no za­vr­šen. To se pr­ven­stve­no od­no­si na pri­stup sa ču­ka­rič­ke stra­ne, ko­ji će bi­ti u pu­noj funk­ci­ji za go­di­nu da­na ka­da se za­vr­ši pe­tlja „Rad­nič­ka”. Sa no­vo­be­o­grad­ske stra­ne, pri­stup i si­la­že­nje s mo­sta ne bi tre­ba­lo da bu­de pro­blem, jer su za­vr­še­ne tri si­la­zno-uz­la­zne ram­pe, a Uli­ca Ju­ri­ja Ga­ga­ri­na pro­ši­re­na je za još jed­nu, če­tvr­tu tra­ku, na po­te­zu od mo­sta do Otvo­re­nog tr­žnog cen­tra. Sa te stra­ne Sa­ve u to­ku 2012. pred­vi­đe­no je da se iz­gra­di ve­ći deo od tri ki­lo­me­ta­ra pri­stup­nih sa­o­bra­ćaj­ni­ca do To­ši­nog bu­na­ra.

Na pe­tlji „Rad­nič­ka” za­vr­še­na je kon­struk­ci­ja 365 me­ta­ra du­gač­kog ni­voa ko­jim je most spo­jen sa pe­tljom „Hi­po­drom”.

Ukup­na po­vr­ši­na pr­ve de­o­ni­ce no­vo­be­o­grad­ske „kop­če” s mo­stom je oko 40.000 kva­drat­nih me­ta­ra, do no­vo­be­o­grad­ske že­le­znič­ke sta­ni­ce.

U Di­rek­ci­ji za jav­ni pre­voz uve­ra­va­ju da će auto­bu­si na li­ni­ji 94 bi­ti pr­vi ko­ji će sa­o­bra­ća­ti pre­ko no­vog mo­sta. Ova li­ni­ja, ko­ja po­ve­zu­je na­se­lja Mi­lja­ko­vac i Blok 45, sa­da sa­o­bra­ća „Ga­ze­lom”. Vo­zi­la na ovoj li­ni­ji će po­la­zi­ti iz Blo­ka 45, ići re­dov­nom tra­som do Bu­le­va­ra Mi­lu­ti­na Mi­lan­ko­vi­ća, za­tim pre­ko Mo­sta na Adi i pe­tlje „Rad­nič­ka” ka pe­tlji „Hi­po­drom”, na­sta­vi­ti pre­ma Top­či­de­ru, a za­tim se Uli­com Te­o­do­ra Draj­ze­ra po­ve­za­ti sa Uli­com Ne­zna­nog ju­na­ka i Cr­no­trav­skom pre­ma Ba­nji­ci.

Osim „de­ve­de­set če­tvor­ke”, od 1. ja­nu­a­ra pre­ko Mo­sta na Adi na sva­kih 20 mi­nu­ta sa­o­bra­ća­će i mi­ni­bus sa ozna­kom 85. Nje­go­va tra­sa bi­će na­se­lje „Bel­vil” – Ago­sti­na Ne­ta – Ju­ri­ja Ga­ga­ri­na – Most na Adi – Rad­nič­ka – Sav­ska ma­gi­stra­la – Sve­to­li­ka La­ze La­za­re­vi­ća – Rad­nič­ka – Stru­gar­ska – Ču­ka­rič­ka pa­di­na.

-----------------------------------------------------

Ka­ko je po­če­lo

2006. Iz­ra­đen je idej­ni pro­je­kat mo­sta i pri­stup­nih sa­o­bra­ćaj­ni­ca sa svim pra­te­ćim stu­di­ja­ma

2007. Za kon­sul­tan­ta je iza­bra­na fir­ma „Lu­is Ber­ger”. Iste go­di­ne spro­ve­den je u dve fa­ze i ten­der za pro­jek­tan­ta i iz­vo­đa­ča ra­do­va, na ko­me je uče­stvo­va­lo osam fir­mi iz šest ze­ma­lja

2008. Ugo­vor za pro­jek­to­va­nje i iz­grad­nju mo­sta pot­pi­san je u apri­lu sa kon­zor­ci­ju­mom u sa­sta­vu „PO­RRTec­hno­bauundUm­weltAG” iz Austri­je, „SCTdd” iz Slo­ve­ni­je (is­tu­pi­li su iz po­sla na­kon ban­kro­ta kra­jem 2010) i „DSDBruc­ken­bauGmbH” iz Ne­mač­ke. Vred­nost sa­mog mo­sta, bez pri­stup­nih pu­te­va, ugo­vo­rom je pro­ce­nje­na na 118,6 mi­li­o­na evra

-----------------------------------------------------

Je­ste li zna­li

Pro­pu­sna moć mo­sta je 12.000 vo­zi­la na sat

Vo­za­či­ma sa Ču­ka­ri­ce i No­vog Be­o­gra­da Most na Adi će za 30 mi­nu­ta skra­ti­ti vre­me po­treb­no za pre­la­zak sa jed­ne na dru­gu sav­sku oba­lu

Osim ušte­de u vre­me­nu, to će zna­či­ti i 11 to­na go­ri­va ma­nju dnev­nu po­tro­šnju, i sra­zmer­no ma­nje za­ga­đe­nje

In­ten­zi­tet sa­o­bra­ća­ja pre­ko sa­da­šnjih mo­sto­va i u Bu­le­va­ru voj­vo­de Mi­ši­ća bi­će sma­njen do 40 od­sto

Gor­nja kon­struk­ci­ja mo­sta i ram­pe za­šti­će­ne su hi­dro­i­zo­la­ci­jom, u san­du­ku mo­sta ura­đe­na je an­ti­ko­ro­ziv­na za­šti­ta, mon­ti­ra­ni no­sa­či elek­tro­ka­blo­va i in­sta­li­ran si­stem za od­vod­nja­va­nje

No­vi most mo­že da iz­dr­ži ze­mljo­tres ja­či­ne do osam ste­pe­ni Mer­ka­li­je­ve ska­le. Ar­mi­ra­na be­ton­ska kon­struk­ci­ja u ob­li­ku obr­nu­te sak­si­je ap­sor­bu­je se­i­zmič­ke ta­la­se pre ne­go što stig­nu do sa­mog pi­lo­na

-----------------------------------------------------

Ka­rak­te­ri­sti­ke


- 964 me­tra je du­ga­čak most

- 45 me­ta­ra je ši­ri­na: šest sa­o­bra­ćaj­nih tra­ka, dva tram­vaj­ska ko­lo­se­ka i dve pe­šač­ko-bi­ci­kli­stič­ke sta­ze

- 376 me­ta­ra je glav­ni ra­spon mo­sta (če­lič­na kon­struk­ci­ja od pi­lo­na do stu­ba broj pet na Ma­loj Adi)

- 200 me­ta­ra je vi­sok pi­lon, sa­zdan od 39 be­ton­skih seg­me­na­ta

- 167.000 to­na be­to­na i če­li­ka ugra­đe­no je u kom­plet­nu kon­struk­ci­ju

Komentari0
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.