nedelja, 07.03.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
četvrtak, 29.12.2011. u 08:51 M. O.
KROS KUPE IZ VOLFSBURGA

Prvi dvostruki hibrid

Od pre 14 godina kad je predstavljen prvi „tojota prijus”, ređali su se hibridni modeli, sve bolji i bolji. Zajedničko im je bilo to štokoriste kombinaciju klasičnog (benzinskog ili dizelskog) i električnog motora. Smisao je u činjenici da auto samo u određenim situacijama (kod naglog ubrzavanja, na velikim usponima i kod najveće brzine) koristi celokupnu snagu i energiju motora a u ostalim se nepotrebno troši gorivo.  Hibridni pogon pomaže da se višak pogonske energije iskoristi za pokretanje generatora i proizvodnju električne energije, koja puni baterije, pa se po potrebi koristi za pomoć glavnom motoru ili samostalno.

Kod usporavanja elektromotor postaje snažan generator koji dodatno proizvodi struju. U svim se slučajevima radi se o hibridnom pogonu, sinergiji klasičnog i električnog pogona. A štaako se ta sinergija još jednom spoji s električnim pogonom, dobija se sinergija sinergije ili hibridni pogon na kvadrat. Upravo takvu koncepciju prikazao je budući „folksvagen kros kupe”, na upravo završenom Tokio motor šouu 2011. Mešancu SUV-a „tiguan” i kupea „široko” prednje točkove pokreće kombinacija turbobenzinca 1,TSI sa 150 KS i elektromotora od 40 kW. Na zadnjim točkovima, kod maksimalnog ubrzanja ili vožnje na klizavoj podlozi, uključuje se dodatni elektromotor od 85 kW.

Prednji točkovi se pokreću paralelnim hibridnim pogonom, a zadnji principom serijskog hibrida. Osigurano je i punjenje kablom iz kućnog štekera,pa se radi o plagin-hibridu

Rezultat je gotovo senzacionalan – „kros kupe” do stotke ubrzava za samo sedam sekundi, a u normalnoj vožnji troši svega 2,7 litara. Neobični višebojac iz Volfsburga zasad je samo koncept, ali oduševljenje stručnjaka i posetilaca japanskog salona najavljuje da ćemo ga uskoro videti na drumu. Najpre s klasičnim pogonom. Moguće je 40 km voziti samo na struju, zadnjim  elektromotorom,što je velika ušteda.

Komеntari5
df63e
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

ber
u prodaji 2020
Милидер из село Трућевац
Бољи је хибридни кукуруз нег хибридни ауто. Да је родио.
Andrej
Meni bas nije mnogo iz ovog clanka sta su to ustvari smislili u VWu. Je l to sad hibrid na kvadrat samo zato sto ima nezavisne elektro motore na prednjim i zadnjim tockovima? To ce onda pre biti hibrid 2x, a ne hibrid na kvadrat. A jos tacnije - nece biti nikakav dupli hibrid vec i dalje obican hibrid, sa benzinsko-elektricnim pogonom, samo sa malo drukcijim elektro motorima i drukcijom logikom. Sve ostalo su marketinske floskule. Bitna informacija je 40km elektro autonomije.
Slobodan iz Beča
Za tehniku su Nemci i Japanci. Srbi malo kasne u razvoju tehnike. Moraju da rade za Italijane.
ino manijak
Cestitam piscu rubrike! Ja koji sve zivo procitam, jos se nisam sreo sa ovim autom. Samo mala opaska, prednji deo ovog auta neodoljivo lici na najnoviji Pasat - Passat Alltrack. Dobri stari recept iz Subaru-a, obican kombi, malo podigni, za 4-5 cm, pojacaj malo federe, pa se dobije gradski SUV, sa kojim moze voziti i po livadama i malo po blatu.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja