subota, 04.07.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
četvrtak, 29.12.2011. u 08:54 Ž.R.

Smart kao pik-ap

Premijera nove verzija malog gradskog vozila na januarskom sajmu automobila u Detroitu

U iščekivanju starta nove generacije modela – „smart-for tu“, proizvođač ovih malih, gradskih automobila, ispunjava vreme raznim eksperimentima. Na septembarskom sajmu automobila u Frankfurtu je, na primer, predstavljen koncept „smarta“ sa solarnim ćelijama na krovu opisan kao model budućnosti.

Sada je firma koja posluje u porodici koncerna „Dajmler“ pripremila još jedan novitet. Na predstojećem, januarskom sajmu automobila u Detroitu predstaviće „smart“ u verziji pik-apa.

Studija ovog „smarta“, kako se pretpostavlja, napravljena je specijalno za američko tržište. Iz mnogo razloga: Amerikanci jednostavno obožavaju verzije pik-apa poznatih svetskih proizvođača automobila.

„Smart pik-ap“ odstupa, međutim, od ustaljenih klišea koji prate ovu verziju automobila, koji je zapravo kombinacija putničkog i teretnog automobila. Pik-ap je po pravilu glomazno vozilo sa snažnim motorom koje „pije“ mnogo goriva. „Smart“ je, međutim, mali, gradski automobil koji svojom dužinom od skromnih 3,55 metara svakako nije dobar materijal za prepravljanje u pik-ap vozilo.

Konstruktori su, međutim, pokazali da to nije bio problem. Napravljen je „smart“ koji zaista može – pored vozača i suvozača – da ponese i pristojnu količinu tereta. Ovaj model ima prtljažnik dug 90 santimetara koji se još proširuje dodatnom klapnom od 28 santimetara koja se otvara unazad. Tako se dobija korisna površina na kojoj mogu, na primer, da se komotno smeste dva bicikla.

Ispod haube ovog „smarta“ smešten je elektromotor od 75 KS (55 kW) koji omogućava maksimalnu brzinu od 120 km na čas. Automobil je opremljen litijum-jonskom baterijom kapaciteta 17,6kilovat-časova. Radijus kretanja – bez dodatnog punjenja – iznosi oko 150 kilometara.

Ovo nije jedini pokušaj da se „smart“ prepravi u automobil osposobljen i za prevoz ozbiljnijeg tereta. Švajcarska firma „Rinspid“ je za sledeći sajam automobila u Ženevi pripremila „smart“ sa originalnom prikolicom (dodatkom) koja se „prilepi“ na vozilo.

„Rinspid“ je i dosad u Ženevi redovno priređivao iznenađenja svojim neobičnim i nekonvencionalnim kreacijama. Utisak je da je i sa ovim „smartom“, za koji kažu da je zapravo „kotrljajući ranac na struju“ postigao pun pogodak.

„Smart“ u verziji „Rinspida“ privlači pažnju izgledom, a i tehničke karakteristike nisu za potcenjivanje. Ovaj model ima prostor za prevoz do 250 kilograma tereta, a opremljen je elektromotorom koji ima radijus kretanja od 120 kilometara bez dodatnog punjenja.

Komentari36
42f0a
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Goran Babić
Poštovanje Nije mi jasno da jedna tako ugledna novinska kuća dozvoli sebi da ima kolumnu ( auto ) i da istu ne održava pune 2 godine ? I da svaki put kada uđem na tu stranicu ugledam priču o smartu ? Neko obnavlja svoje članke malte ne na minut , to izgleda nije slučaj sa ovom stranicom . S poštovanjem Goran Babić
ino manijak
Kraci pregled automobila u 2013-toj. Pre toga izvinjenje, komentar iznad potpiso sam sa 'povremeni citalac'. Objasnjenje: Bio sam okupiran sa politikom, citajuci razne komentare svaki put sam bio blago konsterniran, sa cinizmom doticnog, zabunom sam se potpiso ko on. U "AutoBildu" pocinje na str.46. sa slikom Ferrari F12 berlineta, kao pobednikom za 2012-tu sa kracim tekstom: U sledecem broju mozete procitati utiske sa probne voznje ovog pobednika, a u HU je na prvom mestu BMW 6 Gran Coupe. Pored naslov: AutoBild DESIGN AWARD 2013. Na sledece 4 stranice 83 nova auta u 2013-toj. >Moja rang lista.< 1. MALI I KOMPAKTNI: 1. Honda Civic Break. 2. Renault Clio Grandtour. 3. Toyota Auris Karavan. KUPE/CABRIO. 1. Ferrari Enzo II. 2. Jaguar F-Type. 3. Porsche 918 Spyder. SUV(+ jednoprostorni). 1. Renault Capture. 2. Peugeot 2008. 3. Toyota RAV4. LIMUZ. I KOMBI. 1. Mazda 6 Sedan/Sportkombi. 2. Cadillac ATS. 3. ~ Maserati Q. EXPER. AUTI. 1. Audi Cross Cuope. 2. Honda Urban SUV. 3. Cadillac ELR.
povremeni citalac
Da, nisam reko glavnu stvar. Ovaj motor 1.6 dizel, ima 47 kila manje od onog 2.2 litre. Debljina odlivka bloka nije 9 mm, vec samo 8 mm. Sto je manje bitno za onu kilazu, kazu sve, od livenog Al-ela, da su smanjili do nerazumne visine, nalezucu povrs(inu) na kosuljicu, sto to, nego i klipnjaca je vidno tanja, pa ondak, slag na tortu, na volseban nacin su ponistili "surlodas", to jest, trenja, svih pomicnih elemenata u motoru, pocev od bregaste, preko podizaca ventila sve do velike i male pesnice. Pise u tekstu, kada cager pokazuje 130 kilometeri, odnak na satu za obrtaje, jedva da skazaljka stigne do 2.200 obt. na minut. Jos su naglasili, dva pametnjakovica Madzara, auto koji su dobli da probaju, crvene boje, to su nekako i pogutali, al tvrde, da na toj brzini od 130, samo se jedva cuju gume, i mozda tiho zujanje oko retrovizora, sve ostalo ko u hibridu, kad pritisnete ono dugme za "struju". Kazu, bozanska tisina i mir ko da ste u Raju (Dantea Aligierija). Al, XV, ipak mi je na srcu.
ino manijak
Ispod tastature stoji mi clanak (autoBILD) o ovom autu, CIVIC 1.6 iDTEC, a predamnom isti auto, al u "auto motor", broj 2. jer broj 3. izlazi svakog meseca 20-tog. Vec je sam podnaslov inrtigantan, a tek tekst, gde se opisuju vozne osobine, ovog cuda iz Japana, kao tek drugog dizela kod renomirane HONDE. Prvi je onaj 2.2 iDTEC, koji sa 150 konja ubrzava 8.6 i max. brzina mu je 217 kmÍ/h. U zaglavljku sa stane stoji kraci opis onog od 2.2 dizela, sa crvenim slovina na kraju - U CIVIS-u, moguca je samo konfiguracija sa sestobrzinskim rucnim menjacem, koji radi ko u puteru, i to samo iz zgloba (desne ruke). Predvidjen je ovaj "malisa" i za CR-V, al samo sa pet brzina, automat, i samo sa prednjom vucom. Za kraj, nijedan od ova dva HONDINA rarireta nije predvidjen za Amere, iskljucivo za nas, u Evropi. Pise da ga prave Englezi, po 500 kom/dan. Pazi sad, motor se sklopi za 138 sekundi. Cena auta vec zna, 6.6 miliona HUF, prevedeno na €-re, iznosi tacno 22.600 €-a. Masala, 4.0/3.3/3.6...?
ino manijak
Nisam se duze vreme javljao, naime bio sam u blagom rastrojstvu zbog situacije kod kuce, precizno u Beogradu, no, vec sam ranije rekao o poltici ni reci. Od pre dva dana isklucivo gledam u sliku (autoBILD) HONDA CIVIS, sa pet-oro (po Milu Dj.) vrata, novina spolja se vidi samo na farovima, jos su malo uglastiji, i ima crnu traku (ko flor) oko celog stakla, to jest, one plastike sto prekriva XENON svetla, naravno ako calnujete par forinti vice. Jedina neznatna novina je ispod haube, pise odgore na zastitnoj plastici 1.6 iDTEC. Kaze se dalje u tekstu (ima i slika motora u neglizeu, to jest, potp. je razgolicen) da je rec o najlaksem dizelu na svetu, od 1.6 litara kubnih. Osnovni podaci: 4 cil./ po 4 ventila, 1597 cm3, 88 kW (120 KS) / 4.000 ort. 300 Nm na 2.000 obr. ne predvidja se (glupavi) automatski menjac, samo sa 6 BRZ. dalji podaci su najverovatnije stamparska greska, naime pise da pros. potr. 3.6 lit/100 kilometeri, 10,2 do 100 km/h, i verovatno laz: 206 km/h. Stize 1. apr.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja