utorak, 19.01.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
utorak, 03.01.2012. u 22:00 M. Kazimirović

Medijski „rat” sa Vulfom

Претње телефоном: Кристијан Вулф

Vodeći nacionalni i lokalni dnevnici u Nemačkoj, TV i radio-stanice – ukupno pedeset i sedam štampanih i elektronskih medija – posvetili su udarne naslove jučerašnjih izdanja pitanju ostavke nemačkog predsednika Kristijana Vulfa.

Povod novim raspravama o demisiji nemačkog šefa države nije nađen u poznatim optužbama da je obilato koristio političke funkcije ne bi li uživao u ličnim povlasticama. Predsedniku se stavlja na teret da je koristio službeni autoritet, ne bi li sprečio negativne izveštaje o njegovoj, kaže se gramzivosti.

Predstavnici sedme sile nisu ostali usamljeni u svojoj kritici. Na pitanje slušalaca radija Dojčlandfunk, hoće li nemački predsednik ostati šef države do kraja ovog meseca, šefica pokrajinskih frakcija Hrišćansko-socijalne unije u Bundestagu Gerda Haselfelt odlučila se za diplomatski odgovor s višestrukim značenjem: „Pretpostavljam, nadam se da hoće.”

Haselfelt, po stažu najstarija poslanica koja u vladajućoj, stranačkoj uniji demohrišćana (CDU/CSU) zastupa interese pokrajina u Bundestagu, samo je jedan od funkcionera kancelarke Angele Merkel koji ne veruju u ostanak Vulfa u predsedničkoj palati.

Kritika medija usredsredila se na pretnje upućene Kaju Dikmanu, glavnom uredniku najtiražnijeg nemačkog tabloida „Bild cajtung”. Međutim, obelodanjeni su i detalji takozvanih nedozvoljenih intervencija, od nedeljnika „Velt am zontag” do „Špigla”. 

Redakcija bulevarskog „Bilda” zvanično je potvrdila da je predsednik Vulf zahtevao od glavnog urednika lista Dikmana da obustavi pisanje o njegovim nezakonito stečenim povlasticama. U suprotnom, predsednik Vulf je zapretio da će „staviti tačku na Dikmanovu novinarsku karijeru”.

Kako „Zidojče cajtung” ističe, Vulf se nije zaustavio na pretnjama glavnom uredniku. Intervenisao je i kod Matijasa Depfnera, šefa izdavačke grupe „Špringer ferlag”, kojoj pripada „Bild cajtung”. U saopštenju izdavačkog preduzeća se navodi: „Tačno je da se Savezni predsednik (Vulf) obratio Matijasu Depfneru s neuobičajenim zahtevom i tačno je da je Depfner odbio poziv na ’saradnju’, pozivajući se na ustavom zagarantovanu slobodu štampe.”

Vulf je, izveštava „Frankfurter algemajne”, zahtevao i od glavne akcionarke Fride Špringer, udovice osnivača grupe, da osujeti pisanje o njegovim „privatnim prinadležnostima”. Frankfurtski dnevnik je u komentaru naglasio da je Vulf sva tri telefonska razgovora obavio posredstvom mobilnog telefona, s lokacije u Kuvajtu, gde je prethodno održao govor arabijskim emirima o neophodnosti poštovanja načela slobode medija...

„Rubikon je prekoračen”, naslov je nekolicine komentara u kojima se traži predsednikova ostavka. Nemačko udruženje novinara, međutim, povelo se za naslovom komentara „Zidojče cajtunga”: „Kolege su u naslovu istakle da se predsednik poneo kao da je opštinski poslanik (provincijskog) Osnabrika... Time se ušlo u srž problematike: da li je samo visokim političkim funkcionerima zabranjeno da vrše pritisak na medije? Gde su granice (ne)dozvoljene intervencije i – da li je ustavna odredba o slobodi štampe samo mrtvo slovo na papiru?”

Odgovor koji bi mogao da se smatra načelnim stavom nemačkih novinara objavljen je u komentaru „Franfurter algemajne”. Podsećajući na slične „ispade” francuskog predsednika Nikole Sarkozija – pre svega na polučasovne pretnje i psovke upućene šefu informativnog nedeljnika „Puan” – dnevnik je zaključio: „Nemačka ne bi smela da postane republika Sarkozija!”

Komеntari9
268e6
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Bogdan i brda
Sram da bude nemačke novinare. Udaraju na evropske vrednosti.
Vita Debeljevic
Telefonska poruka na traci je namestena. Cekalo se da novinar ne bude prisutan kako bi bio pozvan. I to dva puta. Ima sijaset ljudi koji mogu glas druge osobe da imitiraju, a da se to moze i raznim aparatima videli smo u mnogim filmovima kriminalnog sadrzaja. Neko hoce Wulfa da skine pa se ne biraju sretstva. Kada se namestaljke mogu drzavama da nameste, zasto bi to bilo nemoguce uciniti samo jednom coveku. Wulf treba svojevoljno da baci peskir bezobzira sto mu je stanovanje u onoj zgradurini sigurno lepse nego u onoj njegovoj stracari koja se ne razlikuje od one mog citaca strujomera.
Да видимо прво ко за кога
ради, па ће нам бити све јасно
bogdan basaric
Mene bi interesovalo,kakav je stav nase vlade ,predsednika ili ministra spoljnih,u vezi ove afere,koja nije samo Nemacka s obzirom,na danasnju snagu,ove zemlje i njen uticaj na resavanje svetskih a pre svega balkanskih problema.
Vladan T.
Verovatno je nagazio nekog bankara ili brata masona,pa sad mora da leti...

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja