subota, 16.11.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 22:50

Više klikova za veći popust

Autor: A. Marinkovićsreda, 04.01.2012. u 22:00
Нај­ве­ћа по­тра­жња вла­да за услу­га­ма за улеп­ша­ва­ње ко­је чи­не и нај­ве­ћи део по­ну­де

Umesto 2.000 dinara, skidanje zubnog kamenca za samo 690, za jednodnevni izlet u Temišvar 1.500 umesto 3.000 dinara, a ručak u elitnom beogradskom restoranu upola cene. Sve to nisu puste želje nego ponuda sajtova za grupnu kupovinu kojih u Srbiji ima četrdesetak. Ovaj način trgovine osmišljen je tako da korist ima svaka od tri strane: kupci da robu ili uslugu plate što manje, vlasnici firmi da popustima namame buduće stalne mušterije ili da makar dobiju besplatnu reklamu, dok portali zarađuju na proviziji od prodatih usluga.

Veliku popularnost u Srbiji ovi sajtovi stekli su u poslednje dve godine kada je njihov broj dostigao 50, a broj registrovanih korisnika na pojedinim dostiže i 180.000. Ponuda je, međutim, ograničena samo na Beograd i druge veće gradove poput Niša, Novog Sada ili Kragujevca.

Jedna od prvih ovakvih internet-prodavnica bio je sajt „kupi me” čija direktorka Jelena Tešić razlog njihove ekspanzije vidi u nerealnoj želji za brzom zaradom.

– Mnogi koji su radili u informatičkom sektoru videli su u osnivanju portala za kolektivnu kupovinu priliku za brzu zaradu, a prevideli su da su i ovde potrebna ulaganja – kaže ona.

Prema njenom mišljenju, ove godine raščistiće se situacija i preživeće najviše desetak portala koji su uložili u marketing i u dizajn veb-prezentacije.

Da je u Srbiji, gde elektronska trgovina nije na visokom nivou, previše sajtova za kolektivnu kupovinu, smatra i Dragan Varagić, savetnik za poslovnu primenu Interneta, koji ocenjuje da ima mesta za uspešno poslovanje samo za njih pet.

– Grupna kupovina postala je popularna delom i zbog krize zbog koje ljudi kupuju jeftine stvari. Drugi deo priče jeste uverenje da od toga može dobro da se zaradi. Ko god vidi to na Internetu, pomisli da to samo po sebi mora da funkcioniše, a nije tako – kaže Varagić i dodaje da ovo, u suštini, nije prodajni nego promotivni model, jer zbog niskih cena, oni koji se oglašavaju ne mogu da računaju na zaradu, već na promociju.

Iako zamišljen kao model u kojem svi dobijaju, pojedini vlasnici firmi koje svoje usluge prodaju na ovaj način, ipak, imaju zamerke. Žale se da lovci na popuste dođu samo zbog sniženja i nikada se više ne vrate, odnosno ne postanu stalne mušterije što je i bio razlog zbog kojeg su se preduzetnici upustili u ovaj vid e-trgovine. Međutim, Sandra Stanković, vlasnica frizerskog salona iz Beograda, ima drugačije iskustvo. Ona je svoju radnju pre mesec dana prijavila na jedan portal za grupnu kupovinu i kao prvi rezultat toga morala da produži radno vreme.

– Posla je bilo sve manje i poslovali smo na pozitivnoj nuli, pa sam na ovaj način htela da povećam broj mušterija. Nadam se da će se isplatiti, jer mušterija ne dođe samo zbog usluge čija je cena snižena, nego često uradi i još nešto po punoj ceni. Osim toga, ovo je i dobra reklama – smatra ova frizerka.

Najveća potražnja na sajtovima za grupnu kupovinu vlada za uslugama za ulepšavanje koje čine i najveći deo ponude. A razlog tome što pored usluga nema i robe, prema mišljenju Dragana Varagića, leži u tome što prodavci ne mogu da daju velike popuste, jer imaju nabavnu cenu ispod koje im se ne isplati da prodaju proizvode.

Najčešći kupci na portalima za grupnu kupovinu jesu zaposlene žene, od 20 do 50 godina, koje, na žalost svojih poslodavaca, kupuju dok su na radnom mestu.

----------------------------------------------

Kako kupiti

Sajtovi za grupnu kupovinu funkcionišu tako što najčešće frizerski i kozmetički saloni, krojači, lekarske ordinacije, restorani oglase vremenski ograničenu ponudu (obično traje do sedam dana), a ukoliko se prijavi dovoljan broj kupaca, roba ili usluga se prodaje po toj nekada i za 80 odsto nižoj ceni. Kupci plaćaju ili direktno na sajtu, ili uplatom u banci ili pošti.


Komentari0
78d40
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna / Spektar /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja