ponedeljak, 21.10.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 13:47

„Pančevac” na štakama narednih sedam dana

utorak, 05.06.2012. u 13:00

Popravka oštećenja ležišta na jednom od stubova Pančevačkog mosta, neposredno pred isključenje za Bulevar despota Stefana, biće završena za sedam dana. Dok traju radovi, kamioni će moći da prolaze samo noću, tačnije od 23 sata do pet časova – najavio je Zoran Drobnjak, vršilac dužnosti direktora „Puteva Srbije”.

Posao je poveren preduzeću „Mostogradnja” čiji je generalni direktor Branko Knežević naglasio da će se raditi u tri smene.

– Konstrukcija mosta je „spala” iz ležišta. Naš posao je da pored postojećih stubova montiramo pomoćne grede. Jarmovima ćemo postaviti prese i podići ćemo konstrukciju, izvući oštećeno ležište i zameniti ga novim. Istovremeno ćemo sanirati sve kvarove koji su zbog ovog problema nastali– rekao je Knežević.

I direktori „Mostogradnje” i „Puteva Srbije” nekoliko puta su naglasili da je prelaz preko Pančevačkog mosta potpuno bezbedan.

– U nadležnosti „Puteva Srbije” je samo kolovoz na „Pančevcu”. Za čeličnu konstrukciju i šine nadležne su „Železnice Srbije”, a za silazne rampe zadužen je grad Beograd. Verujte, ima mostova u Srbiji koji su u mnogo goroj situaciji nego što je ovaj most na Dunavu. Most loše izgleda, ali je bezbedan – rekao je Drobnjak i nastavio.

– Nisu tako česte popravke na Pančevačkom mostu. Sada je jedan deo zatvoren, a kada je to ranije bio zatvoren. Prošle godine? Pa dobro. Šta je to problem, ako se godišnje sedam dana popravlja. ’Oće li da neko umre zbog toga? Saobraćaj ide, ali ne može ništa da traje 100 godina – zaključio je Drobnjak.

On juče nije mogao ni okvirno da proceni koliko bi koštala generalna obnova Pančevačkog mosta, ali je dodao da će problem biti rešen kada bude izgrađen most Zemun – Borča i najavio da republika planira da gradi most na Dunavu kod Vinče.

Na pitanje da li „Putevi Srbije” da uzmu kredit od neke inostrane banke i da obnove „Pančevac” kao „Gazelu”, Drobnjak je odgovorio da je to sada malo verovatno.

– Međunarodni monetarni fond nam ne dozvoljava da se dodatno zadužujemo. Zbog toga ćemo tražiti sastanak sa nadležnima iz grada i dogovoriti se kako da nađemo sredstva za rekonstrukciju Pančevačkog mosta – kazao je Drobnjak.

U „Železnicama Srbije” kažu da je Pančevački most delimično u njihovoj ingerenciji jer pruga prelazi preko mosta, ali i da popravka glavnih nosača važnih za prugu koja se sada radi nije u njihovoj nadležnosti.

Pruga Beograd – Pančevo je inače i jedan od projekata koji bi trebalo da se realizuje kada se u skupštini verifikuje ruski kredit za modernizaciju železnice. Rekonstrukcija 15 kilometara pruge Pančevo – Beograd prema ovom projektu bi uključila i izgradnju drugog koloseka sa elektrifikacijom, na deonici Pančevački most – Pančevo Glavna stanica.

Pre nekoliko godina, grad i republika vodili su spor oko toga ko je nadležan za rekonstrukciju Pančevačkog mosta. Na kraju je prva od tri faze obnove finansirana iz gradske kase sa šeststo miliona dinara.

Bilo je neophodno zameniti i ojačati konstrukciju jer su ispitivanja korozije na produžnim i horizontalnim nosačima, kao i na mestima njihovog ojačanja, dala pravu sliku stanja mostovske konstrukcije u odnosu na ranije urađen projekat. Kompletno je sanirano 60 polja, a glavni nosači su ispeskareni i ofarbani celom dužinom. Sanacija glavnih nosača bila je zahtevna, s obzirom na to da su oni kutijasti i izuzetno malog prečnika, tako da je ulazak i rad u njima bio veoma otežan.

Gradonačelnik Dragan Đilas pre nekoliko meseci je, govoreći o mostovima u prestonici, naglasio da ne zna zašto pojedini mostovi pripadaju gradu, a neki republici. On je dodao da je to verovatno relikt prošlosti, a da je takva situacija pogodna za prebacivanje krivice.

– Kada smo počeli pregovore o rekonstrukciji Pančevačkog mosta, trebalo je da prvu fazu radova zajednički finansiraju Beograd, AP Vojvodina i Republika Srbija. To se nije desilo, već je Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda finansirala kompletnu prvu fazu sanacije – rekao je Đilas.

On je tada kazao da će obnova Pančevačkog mosta morati da sačeka završetak radova na mostu Zemun – Borča.

Dejan Spalović

----------------------------------------------------------

Bageri raščišćavaju put mostograditeljima

Juče nešto posle 11 časova počelo je uklanjanje dva lokala, koji su prepreka početku sanacije oštećenog dela Pančevačkog mosta. Oni se nalaze na mestu gde bi trebalo da budu postavljeni privremeni čelični podupirači, koji će pridržavati konstrukciju dok traju radovi. Rušenje je počelo od krova drvene barake, a moraće da se poseče i pet stabala da bi mehanizacija mogla da priđe.

Ova dva objekta imala su privremene dozvole iz 1993. godine, a izdala ih je opština Palilula. U međuvremenu su njihovi vlasnici podneli zahtev za legalizaciju, a kako kaže Dalibor Biševac, zamenik sekretara za legalizaciju, nisu mogli da dobiju građevinsku i upotrebu dozvolu jer niti su vlasnici, niti korisnici zemljišta, a ne ispunjavaju ni urbanističke uslove da budu legalizovani.

– Objekti se ruše na osnovu pravosnažnog rešenja kojim je odbijena legalizacija. Zemljište na kome su sagrađeni predviđeno je za javnu namenu, a to je širenje i gradnja novih saobraćajnica ispod mosta – kaže Biševac.

Dejan Spalović

----------------------------------------------------------

Operacija „Forsiranje Dunava”

Zbog situacije na Pančevačkom mostu, telefon Auto-moto saveza Srbije bio je usijan.

– Mi nemamo mogućnosti da pomognemo ljudima koji u koloni na mostu stoje i po 45 minuta, jer je ovo saobraćajna žila kucavica – kaže Aleksandra Ljubenković, dežurna u AMSS-u. Onima koji bi radije da putuju i dužim putem, samo da bi izbegli kretanje „mic po mic”, evo nekoliko saveta:

-----------------------------------------------------------

Most preko Beške

Preporučuje se vozačima koji dolaze u Beograd iz pravca Zrenjanina. Pančevcima nije previše od pomoći jer najpre moraju da prevale 90 kilometara do Novog Sada, pa zatim još sedamdesetak kilometara do prestonice. To je skoro tri sata vožnje.

-----------------------------------------------------------

Most Kovin – Smederevo

Oni koji bi da se iz Pančeva ovom ćuprijom domognu glavnog grada, preći će oko 120 kilometara, trasom Bavanište – Kovin – Smederevo – Beograd. Budući da polovina tog puta vodi kroz naselja, treba računati na ograničenja brzine. A što se tiče deonice autoputa, njeno korišćenje košta za putnička vozila 170, a za šlepere 1.040 dinara.

-----------------------------------------------------------

Skela kod Vinče

Ova egzotična varijanta uključuje polusatno putovanje od Pančeva do Starčeva, a odatle drumom nasutim tucanikom do skele. Do vinčanske obale Dunava prelaz traje desetak minuta, a odatle do centra Beograda još najmanje pola sata. Prevoz automobila skelom u jednom pravcu košta 700 dinara.

-----------------------------------------------------------

GSP se prestrojio „u hodu”

Direkcija za javni prevoz primenjuje izmenjen režim saobraćaja.
Autobuska linija 95 se privremeno ukida, a umesto nje se uspostavlja linija 95L (Novi Beograd, Blok 45 – Dunav stanica) i 95L1 (Dunav stanica – Borča 3). Vozila sa linije 101 (Omladinski stadion – Padinska Skela), umesto do Omladinskog stadiona, saobraćaće do Borče i nosiće oznaku 101L (Padinska Skela – Borča 3). Vozila sa linije 106 će, umesto do Omladinskog stadiona, saobraćati do Borče, pod oznakom 106L (Borča 3 – Kovilovo – Jabučki rit). Privremeno će biti uspostavljena i lokalna linija „lokal” (Borča 3 – Ovča). Uspostavlja se i „šatl” linija 100L preko Pančevačkog mosta, kako građani ne bi morali da pešice prelaze tu deonicu. Ona će saobraćati od Omladinskog stadiona do marketa „Metro”.

Voz – dobitna alternativa

„Železnice Srbije” uvele su devet vanrednih polazaka „Beovoza” – od Pančevačkog mosta do Ovče, odnosno Pančeva – Glavne stanice i natrag do Pančevačkog mosta. Vanredni polasci „Beovoza”:  5.58, 8.20, 9.42, 11.05, 12.42 i 14.25, 16.55, 18.22 i 21.02.

Redovni polasci „Beovoza” sa Pančevačkog  mosta su u 4.50, 6.38, 7.24, 7.43, 9.05, 11.45,  13.40, 15.38, 17.40, 19.15, 19.24 i 22.15 sati.

Ukoliko bi kompozicije „BG voza” produžile trasu do Ovče, bio bi to spas za žitelje sa leve obale Dunava, koji bi za 11 minuta mogli da stignu do stanice Vukov spomenik. Trenutno, „BG voz” saobraća od Batajnice do Pančevačkog mosta na svakih 10 do 15 minuta.

-----------------------------------------------------------

Otežano i kretanje Hitne pomoći

Prolaz na Pančevačkom mostu otežan je i za ekipe Gradskog zavoda za hitnu medicinsku pomoć. Uz asistenciju policije, Hitna pomoć je juče ipak uspela da jednu trudnicuiz Borče preveze do Kliničko-bolničkog centra „Zvezdara”.

Prema rečima dr Nade Macure, pi-ara Hitne pomoći, njihova ekipa bila je „zaglavljena” na mostu u traci prema Beogradu.

– Pošto ima najava da će gužve trajati i narednih dana, bilo bi dobro kada bi se zdravstvene službe preko mosta više aktivirale, odnosno kada bi se druge ekipe Hitne pomoći uključile u rad i kada bi se pacijenti sa one strane vodili u bolnicu u Pančevu. Nikada se ne zna kada neko može da doživi infarkt, šlog, ranjavanje – istakla je dr Macura.

D. D. K.


Komentari10
82318
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

stevan Vucetic
Svet trosi svedstva za odrzavanje mostova/bojenje/drzeci se plansko preventivnog odrzavanje,a u nas ti planovi i ne postoje,nisu osigurana sredstva i izvodjaci radova,iako je neplansko odrzavanje skupo i nekvalitetno.Primerice,dok Pesta ima skoro desetinu ukrasenih i odrzavanih mostova,koji je spajaju s malom Budimom dotle BG ima jedan,sto znacii jedan ko nijedan.Odrzavanje mostova u Srbiji i nema,vec se to radi kampanjski sto u znaci skup i nekv..Pacevacki most je izgradjen 1962 g po projektima CIPa po kojima je popravke izvodila Mostogradnja,i je bilo i poginulih.Pre toga je obavljena defktacija,izvrsena sanacija i tko je kriv za ovaj propust.Po obicaju u Srbiji niko.Koji su valjani razlpzi da se izgaradi most Ada pre ovog preko Dunava.Treba li dodati da Francuzi trose 300t uljne farbe za odrzava nje Ajfelovog tornja,a da se o troskovima odrzavanju mostova i ne govori,a za Drobca i Mrkjonjica su to nepoznanice.Godinama sam radio u odrzavanju Kombinata i naucio nesto o tome poslu.
Lela Mikic
a gde je mišljenje stručnih ljudi iz CIPa? oni su pre par godina apleovali na vlasti da most mora hitno da se sanira...niko ih nije psolusao. Čak su napominjali da može da dodje do tragedije...
John Deere
Može čelične ploče, i može iz Smedereva, ali je ovako isplativije. Ovako trećina sredstava može da se preusmeri.
nenad kraguljac
samo jedno pitanje imam. Zbog zaustavljanja trake opterećenje na mostu zbog gućve je maximalno. Zar nisu mogli da ctave čelini ploče i da premoste 20m tog zuba i da nema ovoliko opterećenje na mostu. Ima li ko pametan u mostogradnji da im objasni koliki je ststički pritisak sada na mostu u ovom režimu korišćenja samo jedne trake. Vozilo koje preleti velikom brzinom pređe preko 1-2cm debele čelične ploče nije nikakav pritisak na nosač umesto vozila koje mile preko mosta. Neka navare par komada u nizu i premoste. Nadam se da ima neko ko može koristan predlog da prenese gradskim vlastima i putevima beograd. I nadam se da smederevo može da obezbedi čelične ploče.
Slavko Stevanov
Zanimljivo je, da pokrajina Vojvodina ni na koji način nije uključena u rešavanje problema pančevačkog mosta mada se zna da je ovo osnovna veza Banata sa Balkanom. Nezainteresovanost pokrajinske vlasti za interese Banata je očigledna i narod to oseća a dokaz su izborni rezultati u najvećem Banatskom gradu Zrenjaninu. Smatram da pokrajina treba da ima snažan uticaj na planiranje, projektovanje, obezbeđivanje finansijskih sredstava i samu izgradnju mostova na banatskom delu Dunava jer je to njen ekonomski i strateški interes. Kad može Kina da gradi most u Beogradu onda bi mogla i pokrajina, bar da pokaže zainteresovanost.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja