ponedeljak, 09.12.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 23:41

Turci nas neće zaobilaziti

utorak, 10.07.2012. u 22:00
Фото Танјуг

Gužvama na autoputu od Beograda prema bugarskoj i grčkoj granici nije došao kraj. Već sledećeg vikenda mogle bi da se ponove kilometarske kolone i višečasovno čekanje na naplatnoj rampi „Nais” prema Nišu, a od avgusta u suprotnom smeru, kada se budu vraćali sa odmora turski državljani, koji u najvećem broju prolaze kroz našu zemlju. I tu ništa ne može da se promeni, jer „Putevi Srbije”, kako je juče rečeno na konferenciji za novinare, ne mogu da utiču na intenzitet saobraćaja. Zoran Drobnjak, v. d. direktor ovog javnog preduzeća, smatra da oni ne snose nikakvu odgovornost za prošlonedeljni kolaps.

– Državljani Turske koji su iz Evrope putovali ka toj zemlji jedini su razlog zbog kojeg je prethodnog vikenda bio zakrčen saobraćaj. Veliki broj njih je prošao naplatnu stanicu „Bubanj potok”, zatim su prenoćili na autoputu u noći između subote i nedelje i onda su, otprilike svi u isto vreme, krenuli ka Nišu. Prema našim podacima rampu „Nais” kod Niša u subotu je prošlo oko 18.000 vozila, ka jugu, a u nedelju 15.000, ali je ipak došlo do začepljenja saobraćaja, jer su svi stigli istovremeno na naplatnu stanicu – objasnio je Drobnjak. U prilog tome dodao je da je kroz rampu „Bubanj potok” u subotu prošlo oko 29.000 vozila, a u nedelju oko 20.000.

On ne strahuje da će Turci zbog prošlonedeljnog događaja zaobići našu zemlju i koristiti alternativni pravac preko Mađarske, Rumunije i Bugarske. Put im je, kaže, u tom slučaju duži za 300 kilometara, a samim tim i skuplji. Ne treba zaboraviti da most kod Vidina nije završen.

Direktor „Puteva Srbije” naglašava da su svuda u Evropi u letnjem periodu velike gužve na autoputevima i da se u kolonama čeka po dva do tri sata.

Kao dodatni argumenat u prilog činjenici da Turci neće promeniti trasu navodi cenu putarine, koja je kod nas najjeftinija. Milenko Caković, direktor naplate putarine, naveo je da se kod nas plaća 0,03 evra po pređenom kilometru, u Grčkoj 0,045 evra, Hrvatskoj i Italiji 0,05 evra, Portugaliji 0,06 evra,Španiji 0,085 evra i Francuskoj 0,095 evra.

Na pitanje zašto u prilog povećanja protoka saobraćaja ne pređemo na vinjete, jer one iskljuju zadržavanje na naplatnim stanicama Caković tvrdi da one odlaze u istoriju. Sve zemlje koje ih koriste, kaže on, prelaze na zatvoreni sistem naplate, kakav postoji u Srbiji.

– Slovenija gubi 40 miliona evra zbog vinjeta i zato se vraćaju na naplatu po pređenom kilometru. Poljska je to već učinila, a Mađarska se sprema. Do 2015. godine mora biti standardizovan sistem naplate u celoj Evropi i vinjete će sasvim sigurno otići u prošlost – ističe Caković.

Na pitanje da je obnova autoputa kroz Beograd mogla da bude završena pre turističke sezone ili eventualno posle nje Zoran Drobnjak, v. d. direktora „Puteva Srbije”, tvrdi da su za asfaltiranje idealni letnji meseci kada nema kiše, kada su deca na raspustu i kada je većina ljudi na odmoru izvan grada. On je podsetio da je rok za završetak obnove 28 kilometara autoputa od aerodroma do Bubanj potoka istekao pre godinu, ali zbog velikog obima saobraćaja i obnove Gazele nije moglo da se počne ranije. Da bi izbegli gužve u saradnji sa saobraćajnom policijom saobraćaj će se preusmeravati na obilaznicu.

M. Avakumović

-----------------------------------------------------------

Uvođenje elektronske naplate

„Putevi Srbije” uskoro će početi da prodaju uređaje za elektronsku naplatu putarine za jedan dinar uz minimalnu uplatu novca koji će se skidati za putarinu kako bi se povećala propustljivost saobraćaja na naplatnim stanicama. Tu odluku treba da usvoji Upravni odbor „Puteva Srbije” i zatim nova Vlada Srbije, koja bi propisala minimalni iznos kredita koji mora da se uplati. Kod Bubanj potoka biće napravljena posebna traka autoputa za elektronsku naplatu putarine u dužini od jednog kilometra, kako bi vozila sa tim uređajima mogla nesmetano da prolaze. Ali, čak i uz korišćenje tog sistema, kaže Caković, mogu da se naprave gužve ukoliko se formira velika kolona vozila.


Komentari8
9e45d
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

m drobac
Турци нас неће заобилазити, uvek od pamtiveka je narod sklon ići prečice. a što se tiče auto puta u srbiji???,neka naprave istu prateću infra strukturu kao što je u nemačkoj,(svakih 30 km,b,p.i prateće ugostiteljske objekte), i to vam je zaposlenje ni manje ni više nego 200.000 ljudi.
Filip Ivkovic
Ovaj izgleda nikada nije bio u inostranstvu.Vinjete(nalepnice)su naj bolje i naj jeftinije u naplati putarine.Nema rampi,sluzbenika koji puno kostaju,vec nekoliko kombi vozila koji sevsetaju auto puteevima i vrse kontrolu vozila kamerama,
Bonn Berlin
Izgleda da Drobnjak nije nikada putovao kolima kroz Austriju, Sloveniju ili Svajcarskoj. Niko se ne usudjuje da podje bez vinjete, kazne su drakonske, i do do 500 u slucaju ponavljanja. Zato svi lepo kupuju vinjete koje vec mogu dobiti na prilazima drzave u koju ulaze, nikakve guzve nema. Austrijanci cesto kontrolisu da su vinjete zalepljenje, ukoliko ne, na licu mesta naplacuju i do 240 €vra dodatno i novu vinjetu, u Svajcarskoj i do 180 €vra na licu mesta. Osim toga se vinjete mogu kupiti i kod automobilskog kluba. I zasto se pravi pitanje samo o Turcima, ta paklena vrucina je bila za sve ista, verovatno Srbi treba da trpe i cute, iz drzavnih razloga. A sto se zarvorenog sistema tice, Dtrobnjak izgelda ne poznaje planove niti Eu niti pojedinih drzava. Osim toga za tu vrstu naplate je potrebna neverovatna infrastruktura koju Srbija nije u stanju da savlada, za sledecih 10 godina, uz milijardu € vra investicija. Odakle pare ?
om fg
Naravno,evo sve zemlje sa vinjetom se ubise da stavljaju rampe i zovu Srbe da ih obucavaju. Da se prodje kroz Srbiju je cca 7 evra u jednom pravcu, a ako treba da se okrene, kako sam jednom napravio gresku oko Novog Sada, mora da se plati 2 puta! Za to vreme u Madjarskoj 12,5 evra kosta dve nedelje uzduz i popreko, bez stajanja, na normalnim putevima. Katastrofalni putevi i skupe putartine, ne mozete da se poredite sa Slovencima !
Komentator
Gosp. Drobnjak se busa u prisa, dok Bugari i Rumuni lagano grade novi most. A kad presecu precicu preko Karpata (dok ce nasi putari govoriti kako to nije moguce, tehnoloski izvodjivo, itd, itd), onda cemo se podsetiti one narodne: "Drumovi ce pozelet Turaka..."

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja