petak, 19.10.2018. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 19:48

Brnjak i Končulj od danas integrisani prelazi

Autor: Tanjugponedeljak, 31.12.2012. u 11:37

BRNjAK – Na administrativnom prelazu između Kosova i centralne Srbije na Brnjaku u opštini Zubin Potok jutros je u osam časova počela primena sporazuma o integrisanom upravljanju prelazima (IBM).

Na administrativni prelaz Brnjak, jutros su stigli pripadnici MUP-a Srbije čime je počelo integrisano upravljanje ovim prelazom koji se nalazi na magistralnom putu Ribariće - Zubin Potok.

Na prelazu se, kako javlja Tanjugov dopisnik sa lica mesta, nalaze i vojnici Kfora, pripadnici Euleksa, kosovske pogranične policije i carine, a saobraćaj se obavlja bez većeg zadržavanja.

Na samom prelazu, osim saobraćajnih znakova, nisu istaknuta nikakva državna obeležja.

Kosovski carinici zbog blokade magistralnog puta Priština - Ribariće u Zubinom Potoku stigli su na ovaj prelaz na krajnjem severu Kosova helikopterom.

Za razliku od integrisanog prelaza Jarinje, prelaz Brnjak se ne nalazi na teritoriji centralne Srbije, već na kosovskoj strani, a na pedeset metara od prelaza Kfor ima svoju bazu.

Administrativni prelaz Brnjak je ranije nekoliko puta bio na meti napadača, koji su na njega ili u neposrednoj blizini bacali eksplozivne naprave zbog čega je ojačan betonskim blokovima koji su visoki više od tri metra i služe kao zaštita osoblju na prelazu.

Privrednici i građani delimično su blokirali u nedelju magistralni put Priština-Ribariće u Zubinom Potoku, u nameri da spreče dolazak kosovskih carinika i pogranične policije na prelaz Brnjak i najavili da će tu ostati do daljnjeg.

Preko obe kolovozne trake i jutros se mogu videti preprečeni šleperi, kombi vozila i teška mehanizacija. Propuštaju se putnička i vozila Euleksa i Kfora.

Brnjak koji je danas ušao u sistem integrisanog upravljanja prelazima je drugi prelaz na severu Kosova koji će funkcionisati po tom sistemu, pošto je prethodno u takav sistem uveden i prelaz Jarinje, a na osnovu dogovora delegacije Beograda i Prištine u Briselu o slobodi kretanja.

Privrednici sa severa Kosova ne slažu se sa primenom dogovora o IBM, pre svega, zbog činjenice što ime je dozvoljen uvoz akcizne robe težine do 3,5 tona u koji je uključena i težina transportnog vozila. Takođe ističu da žele da plaćaju porez Srbiji, a ne kosovskim institucijama u Prištini, zbog čega i organizuju proteste i blokade puteva na sevru pokrajine.

------------------------------------

I Končulj integrisani prelaz

BUJANOVAC – Na integrisanom administrativnom prelazu Končulj kod Bujanovca jutros su, bez isticanja nacionalnih simbola, počela da se primenjuju nova pravila prelaska administrativne linije,prema briselskom protokolu, potvrđeno je Tanjugu u Policijskoj upravi u Vranju.

„Novi prelaz Končulj, udaljen 2.800 metara od dosadašnjeg, sa celokupnom infrastrukturom za rad službi počeo je da funkcioniše jutros u osam časova. Puštanje u rad je proteklo u skladu sa dogovorom koji je postignut na pregovorima u Briselu”, rekao je Tanjugu načelnik policijske uprave u Vranju Slađan Velinović.

On je dodao da su znak za početak rada dali pripadnici Euleksa.

Načelnik je rekao da su na prelazu, pored carinika i policajaca, sve druge službe potrebne za kontrolu robe i putnika sa juga i jugozapada Srbije.

Administrativnim prelazom Končulj u centralnoj Srbiji, odnosno Bela Zemlja sa kosovske strane, mesečno prosečno prođe između 10.000 i 15.000 putnički i teretnih vozila , a u letnjem periodu i do 20.000.Do sada su putnici, koji iz centralne Srbije ulaze na Kosovo plaćali 20 evra za osiguranje vozila koje im je važilo nedelju dana.

Otvaranjem novog administrativnog punkta Končulj kod mesta „Eminova česma” od danas prestaje potreba zaustavljanja i kontrole vozila na dosadašnjem punktu koji se nalazio u selu Končulj.


Komentari5
2d3f0
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Rade, Rale Micic
Meni ovo lici na cementiranje granice izmedju Srbije i Velike Albanije posto je granica zmedju Kosmeta i Albanije samo puka formalnost.
Тијосав в
Брњак и Кончуљ су ДРЖАВНА ГРАНИЦА. Ово је издаја.
Jovica G.
SRAM TE BILO NIKOLICU! Ti si veca zapadnjacka sluga od Tadica!!!
anonymous
Jedno kratko pitanje?ko je finansirao izgradnju tih de facto granicnih odnosno de jure integrisanih prelaza?hvala
Радсгост Коритник
Како ово да схватимо, као ЧЕСТИТКУ! Побогу колико снисходљивости, све се ради намерно на празнике, да нам се све смучи!

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Arhiva Impresum O nama Kontakt Pretplata Oglašavanje Pravila korišćenja Biznis Klub Pravila o privatnosti

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja