utorak, 22.10.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 16:19

Novih biciklističkih staza nema na horizontu

Autor: D. Spalovićnedelja, 13.01.2013. u 22:00
(Фото Д. Ћирков)

Beogradskim biciklistima je na raspolaganju 66 kilometara staza u Novom Beogradu i Zemunu, kao trasa od Dorćola do Ade Ciganlije. Idejnim projektom biciklističkih koridora kroz Beograd, predviđeno je da se do 2021. izgradi mreža biciklističkih staza duga 130 kilometara. Staze bi povezivale centar grada sa Dorćolom, Mirijevom, Zvezdarom, Voždovcem i Banjicom, zatim naseljima Medaković Jedan i Dva, kao i sa Novim Beogradom i Zemunom.

Jedna od najopterećenijih beogradskih saobraćajnica – Ulica kneza Miloša – takođe bi trebalo da dobije svoju biciklističku stazu. Planom je predviđena i staza za ljubitelje okretanja pedala od Bulevara kralja Aleksandra do Mostarske petlje. Biciklistička staza trebalo bi da bude produžena ka Topčiderskoj zvezdi, kao i prema Beogradskom sajmu, gde će se spojiti sa već postojećom, koja vijuga obalom Save.

Ovaj plan je za sada samo projekcija lepih želja: prazna gradska kasa razlog je što u toku 2012. nije izgrađen ni metar biciklističkih staza, a građevinski zahvati u tom pravcu nisu planirani ni za 2013. godinu. Otežavajuću okolnost za investiranje u ovaj vid saobraćaja je i činjenica da je reč o zamašnim ulaganjima: opremanje, tj. obeležavanje kilometra biciklističke staze košta 167.000 dinara.

Procena je da u sezoni dvotočkaše u glavnom gradu vozi oko 15.000 sugrađana. Najveći problem im je, osim manjka staza, nizak nivo saobraćajne kulture ostalih učesnika u prometu.

Da bi se domogao „oaza” na Savskom i Zemunskom keju, koje se spajaju na Brankovom mostu, gde specijalni lift omogućava spuštanje dvotočkaša na desnu savsku obalu, prestonički biciklista koji živi podalje od ovih staza mora da vozi „rame uz rame” sa kolonama automobila, u kojima su vozači koji prečesto nemaju razumevanje za poklonike kretanja na pedale.

Mirko Radovanac, predsednik „Jugo cikling kampanje”, tvrdi da se u graduništa ne radi da bi se bicikl integrisao u saobraćajni sistem. Generalnim urbanističkim planom predviđeno je da se od 2020. godine bude omogućeno da oko 2,5 odsto žitelja prestonice koristibicikle, što je oko 100.000 kretanja po danu.

----------------------------------------------

Na dva točka van grada, umesto po gradu

Studija o mogućnosti izgradnje biciklističkih staza u Beogradu, koju je naručio Sekretarijat za saobraćaj, a izradio Saobraćajni fakultet, pokazala je da za biciklističke staze ima mesta i na Zvezdari, Dorćolu i u centru grada. Ali, ta studija u nekoj fioci skuplja prašinu i čeka ekonomski bolje dane. Prema planu koji je zacrtala direkcija, do 2021. godine trebalo bi da budu izgrađene samo staze koje će povezivati samo izletišta oko Beograda i to na relacijama Beograd – Obedska bara (dužine 108 km), Beograd–Avala (73km) i Beograd–Umka (22km).

----------------------------------------------

Kratka i skromna istorija

1998.

Počela izgradnja prve biciklistička staza u Beogradu, od Dorćola do Ade Ciganlije, dugačke 7,5 kilometara, koja je završena 2002. godine

2005.

Glavni grad je dobio biciklistički lift na Brankovom mostu. Zimsko radno vreme mu je od 8 do 20 sati, a letnje od 8 do 23 časa, a kapacitet deset biikala

2008.

Završena izgradnja biciklističkih staza na Novom Beogradu, koje se prostiru između Bloka 45, Ušća i hotela „Jugoslavija”

2011.

Obavljena rekonstrukcija dela biciklističke staze Dorćol –Ada Ciganlija. Odsudnu zaslugu za realizaciju imala je inicijativa mladog gradskog aktiviste Filipa Vukše


Komentari8
72509
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Žika Ž
Dobar tekst u pravo vreme. Gotovo da sluti šta će da se zbude: 2020. godine gradski čelnici će se naprasno setiti da su se obavezali da će da naprave 130km biciklističkih staza, neko će postaviti to kao još jednu prepreku na putu ka EU (jer mi samo tako funkcionišemo) i krenuće te staze da niču po Beogradu bez reda i cilja. Kao kad se kupuje metar i po knjiga za policu. Evo gde sam ako ne bude i neka uz koridor 10. Na otvaranju te staze uz koridor 10 tadašnji gradonačelnik će izjaviti kako on već godinama vrti pedale, a na televizijama će se zavrteti spotovi o zdravom životu uz vrle dvotočkaše. Vlasnici auto-škola u saradnji sa policijom će da uvedu obaveznu obuku za bicikliste (po starom programu, samo još ove godine!) na koju će pohrliti čak i oni koji nemaju obe noge. Tužbe seljaka koji će kukati da su mu napravili poslednjih 100m staze posred njive u Resniku preneće samo pokoji tabloid, pod oznakom "skandalozno".
Posmatrac
Promasena tema clanka, stari podaci. Ne treba graditi staze, nego oznaciti ulice da se zna da su na njima i bicikli. I da se zna gde su na njima. Danas 15.000 biciklista, sutra vise. Vise biciklista - vise bicikala, vise delova, vise radnji, vise servisa, vise radnih mesta. Treba li obrazlagati?
Zvezdarka
Mozda je ovo zgodna prilika da (bivsi) predsednik opstine Zvezdara, gradonacelnik Beograda kao i odgovorni strucnjaci koji stoje iza rekonstrukcije Bul.Kralja Aleksandra, odgovore zasto prilikom izvodjenja radova nije predvidjena i biciklisticka staza na inace veoma sirokim trotoarima duz bulevara.
Miloš Lazić
Šta se desilo sa novinarskom profesijom? Ova vest se ponavlja već nekoliko puta, bez da se informacije provere i istraže, napiše nova i bolja priča. Tragično je što se neprestano podržava diskurs da su biciklističke staze dodatno ulaganje. Nikome ne pada na pamet da istraži koliko je ulica bilo rekonstruisano u 2012. godini, a koje su kroz tu rekonstrukciju mogli da dobiju biciklističke staze i trake, praktično BESPLATNO. Trenutno najaktivnije udruženje Ulice za bicikliste su nekoliko puta pokazali kako se milioni iz gradske kase troše na gluposti, zbog čega diskurs o nedostatku novca za biciklističke "staze" ima još manje smisla. Novinari, počnite da radite svoj posao umesto što samo copy-paste-ujete, jer vi utičete na javno mnjenje, a samim tim na gradsku vlast i njihove nebulozne izjave.
duca
Za one koji biciklistički saobraćaj smatraju za "vozikanje": - živim u centru, radim u Krnjači, na posao putujem biciklom kada vremenske prilike dozvoljavaju; - računica: oko 20 dana mesečno x 18 km x oko 10 meseci = oko 3600 km godišnje Da li je potrebna i uporedna analiza potrošnje goriva, troškova za održavanje i ostalih infrastrukturnih potreba za automobilski saobraćaj, zagađenje vazduha, zagađenja bukom itd, itd...? Poređenje relaksacija tela i duha na biciklu i automobilu nije vredno ni spomenuti...

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja