petak, 26.02.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
četvrtak, 07.03.2013. u 22:00 M. Dimitrijević

Čitanje foto-arhiva

Izložba „Ogledi u slikama” koja se otvara večeras u 19 sati u Salonu Muzeja savremene umetnosti prava je prilika da se beogradska publika upozna sa najnovijim radovima svoje dugogodišnje poznanice Vesne Pavlović.

Nakon višedecenijskog prisustva na beogradskoj fotografskoj sceni, najpre sa grupom „Škart” pa potom i samostalno, u svom prepoznatljivom angažovanom maniru, umetnica ovoga puta izlaže novu preokupaciju, kojom se bavi od 2007. godine – potencijalna čitanja različitih fotografskih arhiva. Dve arhive na postavci – „U potrazi za pejzažima” (2011) i „Fototeka” (2013) – koje razmatraju fotografiju i sve što je materijalno povezano sa fotografskim postupkom i načinima gledanja fotografija, reprodukovane su u novim prostornim relacijama i instalacijama, podsećajući na pred-digitalnu istoriju fotografije.

Reklo bi se u skladu sa predmetom koji Vesna Pavlović i predaje na Univerzitetu Vandebilt u Nešvilu, a reč je o fotografiji i digitalnim medijima. Kako naša sagovornica kaže, dokumentarnost u njenom radu, prisutna od početka, posebno u periodu kada su njene fotografije bile artefakti o društvenim procesima, sada se promišlja na različite načine, u smislu studijskog eksperimenta ili manipulacije sa fotografijom kao materijalom.

– Rad „U potrazi za pejzažima” bavi se arhivom turističkih fotografija jedne američke porodice, koja obuhvata period između šezdesetih i osamdesetih godina dvadesetog veka. Reč je o grupi slajdova koju sam pronašla na univerzitetu na kojem trenutno predajem i koji su bili odbačeni tokom digitalizacije odseka za istoriju umetnosti. Istraživanjem tih antikvarnih slajdova bavila sam se nekoliko godina. Tretirala sam ih kao materijal od kojeg sam pravila nove fotografske slike i kao samostalne objekte koji mogu da se drže u ruci, ali i kao deo fotografske instalacije.

Deo postavke pod nazivom „Fototeka” javnost će videti na ovoj izložbi prvi put, za šta umetnica zahvalnost duguje Muzeju istorije Jugoslavije.

– Inscenacija jedne arhive u nastajanju, u kojoj se nalaze slike sa putovanja Josipa Broza Tita po svetu između 1945. i 1979, dokumentuje i pokazuje fragilnu razliku između privatnog i javnog polja kada je ovakva oblast u pitanju. Podsećanje na prošlost višeznačno je a narativi su različiti, od procesa proizvodnje nove slike do skulpturalnog pojavljivanja u prostoru, pri čemu i fotografska oprema postaje važan aspekt izložbe.

Povezanost analognog i digitalnog, kao i mogućnost da fotografija samo u slobodnoj komunikaciji sa drugim medijima može ponovo da osvoji nekadašnji ekskluzivitet, koji se godinama gubio usled tehnoloških inovacija, nešto je što našu sagovornicu intrigira.

Izložba Vesne Pavlović je pre kontemplativna nego što je pokazna. Ona o fotografiji ne misli kao o sredstvu stvaranja slika već kao o neodvojivom delu nekog fizičkog i imaginarnog iskustva. Njeni radovi otuda su i ogledi o fotografskim slikama i ogledi u slikama, jer ona fotografsku sliku posmatra kao jedno od ključnih mesta neverbalne teorijske refleksije, zaključuje u katalogu Branislav Dimitrijević.

Komеntari3
8073d
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Politika
Intervju sa Goranom Tomasevicem objavljen je 5.12.2012 na rubrici Spektar
predlog
Umetnicku fotografiju bi trebalo uvesti kao dopunski predmet u sklopu casova umetnosti u srednjim skolama!
goloruki komentator
Bio bi red da Politika napravi intervju sa svetski poznatim fotografom Rojtersa Goranom Tomasevicem!

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja