nedelja, 17.11.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 22:13

Evropa traži preispitivanje subvencija za „Fijat”

Autor: S. D.četvrtak, 28.03.2013. u 14:00
(Фото А . Васиљевић)

Polemika oko državnih subvencija „Fijatu”, koje bi trebalo da budu iskorišćene i za snižavanje maloprodajne cene svog modela „500-L” za plasman na domaćem tržištu, i dalje se ne stišava.

Juče se u nju uključila i Evropska komisija stavom da naša vlada mora da preispita takvu odluku, koja, po mišljenju EK, nije u skladu sa Prelaznim trgovinskim sporazumom, naročito sa njegovim delom koji se odnosi na državnu pomoć privredi. Kako je za Tanjug izjavio portparol komesara za proširenje Peter Stano, Komisija proučava ovo pitanje i u kontaktu je sa srpskim vlastima.

– Komisija je uočila meru kojom se subvencioniše proizvođač automobila da bi u Srbiji mogao da ih prodaje sa popustom. U okviru Prelaznog trgovinskog sporazuma, koji je Srbila sklopila sa Evropskom unijom, mora da se preispita kompatibilnost ove mere, a pogotovo sa odredbama o državnoj pomoći – rekao je Stano.

Iz Ministarstva finansija i privrede juče se nisu oglašavali ovim povodom, a kako je ranije rekao Aleksandar Ljubić, državni sekretar u ovom ministarstvu, „Fijatu” nisu dodeljene nikakve posebne subvencije za snižavanje cena. Kako on tvrdi, otvaranjem novih radnih mesta ova kompanija se kvalifikovala da dobije podsticajne mere od države, a sama uprava kompanije je odlučila da timsredstvima subvencioniše kupovinu „fijata 500-L”, odnosno njegovu cenu umanji za 3.000 evra.

Najoštrije su reagovali uvoznici vozila jer smatraju da se na ovaj način diskriminišu svi drugi brendovi automobila u Srbiji i najavili da će morati, zbog smanjenog obima posla koji će doći, čak i da otpuštaju zaposlene.

Oko toga što je „fijat 500-L” jeftiniji za 3.000 evra zahvaljujući novcu koji fabrika u Kragujevcu dobija iz budžeta, podeljena je čak i stručna javnost. Kako su već za „Politiku” rekli ekonomisti, ova odluka, sa jedne strane, svakako predstavlja narušavanje tržišne utakmice i trošenje novca iz budžeta na stvari na koje ne bi trebalo. Sa  druge strane, na ovaj način se pruža podrška povećanju proizvodnje i samim otvaranjem novih radnih mesta, ali stvara se i kult nacionalnog automobila, i to dobrog, koji nismo dugo imali.


Komentari10
378d4
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Живорад Рађеновић
Моје предлог нашој Влади: треба, да проучити мере подршке ауто индустрији које су Немачка и Француска користиле у току велике кризе 2011. године и то користити као аргумент у одбрану ове мере.
Југо 45 је 1980-тих коштао 6500 ДМ = € 3250,-
Вероватно зато јер су зачуђени да после субвенције уместо 3 сома кошта преко 10 сома €.
mrgud
@ U svakom slučaju se u toj SFRJ živelo i bolje i sigurnije no u sadašnjaj projevropskoj de.m.onkratiji.... Nema tu mesta za cinizam ili sarkazam, jok!
Saske Ekonomski Rat
Ja preispitivam subvencije EU prema svojim poljoprivrednicima koji nam unistavaju nasu poljoprivredu i prepljavljuju nase trziste sa vocem i prvcem po dumperskim cenama............................. Pa sta ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
kisa
e jesu jadni i providni ovi Nemci. A sta su oni radili 2008 kada je cela ekonomija isla nizbrdo a prodaja automobila da ne pricamo. Davali su staro za novo samo da se ozivi automobilska industrija. Takodje novi sigurnosni propisi u izradi automobila koji su skporo doneseni na nivou EU nisu nista drugo do sigurnosno bez vredni ali zato komercijalno vredni. Jadni su kao i ameri koji latinskim zemljama prebacuju dotiranje proizvodjacima kafe a sami debelo dotiraju manje vise svu proizvodnju.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja