subota, 23.11.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 22:59

U Srbiji prodato samo 450 „velikih fića”

Autor: Tanjugutorak, 14.05.2013. u 13:00

Kragujevac – Posle kratkotrajnog prekida proizvodnje usled obustave isporuke delova kompanije „Selmat” kod Torina, koja pravi plastične komponente za enterijer automobila, u „Fijatovoj” fabrici u Kragujevcu preksinoć u 22 sata ponovo je uspostavljena montaža modela „500L”. Manjak od oko 250 automobila biće nadoknađen u narednim danima, kada će više od 3.000 radnika biti angažovano prekovremeno, saopštio je juče direktor kompanije „Fijat automobili Srbija” Antonio Čezare Ferara, koji je u Kragujevcu otvorio četvrti po redu Međunarodni sajam proizvođača auto-delova jugoistočne Evrope.

Kao i prethodnih godina, „Fijat” je i ovog puta bio okosnica sajma, koji je okupio mnogobrojne proizvođače auto-delova iz Kragujevca, Srbije, ali i cele jugoistočne Evrope. Komponentaše iz Italije, Slovačke i Mađarske predvodile su privredne komore tih zemalja, a izlagače je ugostio organizator manifestacije, Regionalna privredna komora Kragujevac.

U okviru promocije domaćih proizvoda, RPK Kragujevac juče je kupio jedan „500L nacionale”, koji se u Srbiji prodaje po ceni od 10.900 evra. Najavljeno je i da će Privredna komore Srbije krenuti istim putem, što, kako je rečeno, treba da slede sva naša preduzeća, pogotovo ona u državnom vlasništvu.

„Fijat” još uvek nije locirao proizvodnju auto-delova u Srbiji u predviđenom obimu, pa se, umesto 80 odsto u našoj zemlji, danas pravi 67 procenata komponenti koje se ugrađuju u „velikog fiću”. Iz inostranstva stiže 33 procenta delova, među njima najvažniji i najskuplji, motor i menjač. Kragujevačka fabrika najviše delova dobija iz Italije, Poljske i Češke.

Da imamo više komponentaša u Srbiji, delovi bi bili jeftiniji, ali svaki naš partner mora da ispuni stroge standarde, budući da je naš prioritet kvalitet – naglasio je direktor Ferara.

Inače, u Srbiji postoji 11 velikih „Fijatovih” kooperanata, za koje rade mnogobrojne srpske kompanije, uglavnom kao isporučioci drugog ili trećeg reda, dok se u prvoj grupi dobavljača, onih koji direktno sarađuju sa „Fijatom”, nalazi svega par naših proizvođača autodelova.

Od početka godine do kraja aprila u „Fijatovoj” fabrici u Kragujevcu proizvedeno je 35.000 automobila „500L”. Uglavnom su sva vozila namenjena izvozu, budući da je u Srbiji prodato svega 450 „velikih fića”, oko 1,5 odsto celokupne „Fijatove” proizvodnje u ovoj godini. Subvencionisano zapošljavanje, u okviru kojeg „Fijat” od države dobija 10.000 evra za svako novootvoreno radno mesto, a zbog čega domaći model „500L” košta 4.600 evra manje od standardne verzije sa klimom, izgleda da još nije dalo očekivani rezultat.

Pred nama je period aktivne proizvodnje automobila, izvezli smo prvih 3.000 vozila za SAD, a slede isporuke u Veliku Britaniju – poručio je Ferara, napomenuvši da će u kragujevačkoj fabrici ove godine biti proizvedeno između 110.000 i 150.000 modela „500L” u različitim varijantama, kao i da će izvoz biti usmeren ka čak 100 zemalja.

Ukupna dosadašnja ulaganja u fabriku su 1,2 milijarde evra, od čega je 350 miliona investirano u rekonstrukciji starih pogona „Zastave”, a 850 u nabavku opreme. Osim 3.000 radnika angažovanih na montaži automobila, „Fijatovi” kooperanti u Kragujevcu zaposlili su još 1. 200 radnika.

Broj radnika koji su indirektno vezani za „Fijat” mnogo je veći, a na Sajmu proizvođača auto-delova jugoistočne Evrope, koji traje do 16. maja, očekuje se povezivanje naših i stranih firmi, radi zajedničkog nastupa na konkurentnom svetskom tržištu.


Komentari19
8a326
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

УДОБАН али треба мотор од 120кс
Државни органи морају да добију забрану коришћења страних аутомобиула, него сви да користе 500Л који је удобнији од Пежоа које користи Полиција. Али прво да ФИАТ угради јаче моторе у 500Л од 115 -130 кс
123
@Milanko Jeric Koka | 15/05/2013 10:27 Satnica u kragujevačkom Fijatu je 8-10 puta manja nego u svim normalnim zemljama, pa to jeste robovski rad. Nekadašnji robovlasnici su robovima davali stan i hranu, a sadašnji im daju „platu“ koja ne može da pokrije stan i hranu. "Realan rad" je moguć samo uz realnu platu i naši ljudi u inostranstvu su medju najboljim radnicima jer su normalno plaćeni. Ostavite se priča o komunizmu jer u Srbiji samo državni službenici žive u komunizmu, a privreda živi i radi u brutalnom, divljem kapitalizmu.
Sredoje Subotarevic
Kod nas posteni ljudi nemaju para ni za becikli (biciklo) tek poneko moze da kupi nov auto.
Radoslav Radovic
Ovaj Fijatov mali automobil je dosao u Srbiju iskljucivo zbog jeftine radne snage.On nece doprinijeti oporavku Srpske privrede kao ni ostali kako vlast kaze veliki projekti. Srpska privreda se moze oporav iti jedino ako imamo tvornice koje su drzavno vlasnistvo i ne zavisimo od inostranih partnera. Cijeli proizvod se mora praviti u zemlji i zaposliti nase konstruktore i nase radnike. Cilj EU je robovlasnistvo(status kvo). Bogati ce ostati bogati a sirotinju jos vise osiromasiti kako materijalno tako i intelektualno. Pranje mozga je toliko usavrseno da je na nivou naucne fantastike.Ono sto se ranije radilo ratovima sada se to radi medijskom propagandom i novcem.Ukoliko se ne upotrebi Kineski model drustva za veoma kratko vrijeme biti cemo pravi pravcati robovi najgorem sloju drustva na ovoj planeti, bogatim banditima koji su davno bili ljudi.Hvala.
Baša Mrkalj
Milanko Jeric Koka | 15/05/2013 10:27 Vi ne znate o cemu pisete, Mladen Maldic je potpuno u pravu! FIAT je poput neke yatvorene drustvene grupe firma gde ljudi mladi rade za minimalac i samo za to i ni za sta vise. Uopste nije doprineo da gradu krene, ili da se isti ukljuci u drustvenu yajednicu, da napravi park, kos igraliste ili slicno nista. A gradu finansijiski nista novo nije doneo. Zasto ne kupi radnik FIAT-a stan, sve novi stanovi zuje prazni. Verujte, ovo je isto kao gorenje u zajecaru ili Valjevu, sklapas i imas 33 000, da li sklopis 200 000 ili 20 ne bitno, ti imas svoji minimalac. Ali bolje na zalost i to nego nista! Mladen Mladic je u pravu, oni su ziveli ko ljudi tada mi ne, a Vi se jos bunite sto on zeli da se mi izbotimo za to, neverovatni ste. Ali Vi ne radite u takvoj firmi kao sto je nasa fabrika, pa zato tako i pisete!!! Grad KG je mrtav, isto ko i svi u Srbiji, a ima FIAT, dakle fiat nista doprineo nije boljitku nekom velikom i td...ne znam sta ce mo dalje...

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja