subota, 16.11.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 22:50

Stala montaža „velikog fiće”

Autor: B. Kartalovićsubota, 15.06.2013. u 12:00
Радници и роботи чекају испоручиоце

Kragujevac – U „Fijatovoj” fabrici automobila juče je obustavljena proizvodnja modela „500-L” namenjenog inostranom tržištu, zbog, kako se navodi u saopštenju „Fijat automobili Srbija” – FAS, nedostatka plastičnih delova koje isporučuje italijanska firma „Selmat”. Iz istog razloga, proizvodnja u FAS-u bila je nakratko prekinuta i prošlog meseca. Ovoga puta, kako „Politika” saznaje, došlo je do kašnjenja u isporuci manjih plastičnih delova za volan.

Inače, kompanija „Selmat”, iz okoline Torina, dugogodišnji je i jedan od najvećih „Fijatovih” snabdevača autodelovima, pa je zbog problema u ovoj firmi „Fijat” već bio prinuđen da obustavi proizvodnju i u nekim drugim svojim pogonima u Evropi.

„Kašnjenje globalnog ’Fijatovog’ dobavljača ’Selmata’ sa isporukom komponenti za ’500-L’ doveo je do kratke obustave u proizvodnji ovog modela za Veliku Britaniju, kao i proizvodnje modela sa volanom sa leve strane za ostala tržišta. Prepreku nastavku proizvodnje stvara i činjenica da u ovom trenutku nema dovoljno dodatnog prostora za skladištenje novih automobila koji čekaju finaliziranje” – saopštila je kompanija FAS.

Prema navodima FAS-a, do sada je na lageru u kragujevačkoj fabrici spakovano 800 vozila „500-L” za britansko tržište, sa volanom sa desne strane, a 400 vozila namenjenih ostalim tržištima moraće da bude uskladišteno na nekom drugom prostoru, izvan fabričkog kruga.

I pored ovih problema, u FAS-u najavljuju da će proizvodnja modela „500-L“ biti nastavljena za nekoliko dana.

Prema informacijama do kojih je došao naš list, u kragujevačkoj fabrici je u petak radila samo prva smena, dok druga i treća nisu bile angažovane. Proizvodnja modela „500-L” trebalo bi da bude pokrenuta već u ponedeljak, najkasnije sredinom naredne sedmice, saznaje „Politika”.

„FAS uvek nastoji da ispuni obaveze i bude spreman za sve izazove koje tržište može da donese, čak i u trenucima kada se potencijalni problem pojavi van okvira same kompanije. FAS veruje da će bez obzira na novonastalu situaciju ispuniti sve svoje obaveze prema kupcima, kao i da će prekid u proizvodnji biti nadoknađen efikasnim radom” – navodi ova kompanija, koja je 33 odsto u vlasništvu naše države, odnosno Vlade Srbije.

U Kragujevcu se svi nadaju da najavljeni „efikasan rad” neće prouzrokovati još jedan incident, poput onog od pre desetak dana kada su radnici FAS, nezadovoljni dodatnim angažmanom, šrafcigerom izgrebali tridesetak vozila „500-L“, spremnih za transport do barske luke u Crnoj Gori. I tom događaju je prethodilo kašnjenje u isporuci delova kompanije „Selmat”, posle čega je direktor FAS Antonio Čezare Ferara poručio da će manjak od oko 250 automobila biti nadoknađen prekovremenim radom, što je, očito, izazvalo nezadovoljstvo pojedinih radnika. 


Komentari5
8467a
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

spasoje spasic
pa zar nije receno da se samo motor i menjac uvozi iz italije,a sad pravi problem neki mali plasticni deo na volanu,sto taj proizvodjac to ne pravi ovde pa ne bi bilo problema.
kosmajac sale
mnogo je ruzan
Aleksandar Arsovic
Odnos kvaliteta i cene je takav da se nasi proizvodjaci tesko uklapaju a to je zato sto ulazne repromaterijale italijani kupuju jeftinije a imaju noviji masinski park,pa sve to njih cini konkurentnijim i uigranijim dobavljacem,a to sto kasne sa isporukom je lako srediti, S postovanjem
Dragan Djurdjic
Joco, ne, nije tacno to sto kazes. Vise od polovine delova se pravi u Srbiji i sa tim delom lanca snabdevanja nema problema. Pukla je karika u italiji, a dovoljno je da jedna karika pukne i problemi u lancu nastaju. Radim u automobilskoj industriji u Americi i poznata mi je situacija sa Fijatom (i Krajslerom) - iako sam protivnik prethodne (a i ove vlasti), dolazak Fijata je fantasticna stvar za nas i trebalo bi to ponoviti jos negde u Srbiji. Korist ce tek a dodje, a samo se treba cuvati sabotaza nasih "prijatelja" i dobronamernih "susjeda".
Joca Mehanicar
Znaci, ipak neko laze u Srbiji. Ipak se u Kragujevcu samo montiraju fijati od italijanskih delova, jer im Italijani ne daju da proizvode.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja