subota, 30.05.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
petak, 06.09.2013. u 22:00 J. S.

Poraslo tržište oglasa na internetu

Компаније се обраћају људима навиклим на е-трговину (Фото picassomediagroup.com)

Oglašavanje na internetu poraslo je prošle godine za 11,5 odsto u Evropi i za 17,29 odsto u Srbiji, rezultati su nedavno objavljenog istraživanja Biroa za interaktivno oglašavanje (IAB).

Studija (AdEx Benchmark 2012.) udruženja digitalnih oglašivača pokazala je da je uprkos najvećoj ekonomskoj krizi na polju oglašavanja od 2009 prošla godina bila uspešna za agencije i kompanije koje se reklamiraju na internetu.

Na televiziji se i dalje troši najviše reklamnog novca, ali je prvi put prošle godine drugo mesto zauzeo internet. Dnevne novine i magazini ga slede kao treći i četvrti najvažniji mediji za oglašivače.

Na digitalne reklame danasodlazi 25,6 odsto ukupne potrošnje na oglašavanje u Evropi (24,3 milijarde evra), dok je u 2006. na njih otpadalo 10,3 odsto tržišta.

„Još je značajniji rast zabeležen na tržištima centralnoistočne Evrope, što ukazuje na veliki razvojni potencijal ove regije”, kazao je Kimon Zorbas, direktor u evropskom ogranku IAB-a, komentarišući rast tržišta u centralnoj i istočnoj Evropi od 26,6 odsto.

Istraživači su rast pripisali sve većem broju korisnika interneta koji na svetskoj mreži naručuju proizvode i pronalaze informacije o različitim markama. Rezultati se, između ostalog, odnose na oglašavanje na sajtovima, društvenim mrežama („Fejsbuk”) i pretraživačima („Gugl”) i uključuju reklame na računarima i mobilnim telefonima. Najuočljiviji je upravo rast tržišta reklama na ekranima prenosnih računara i mobilnih i pametnih telefona (78,3 odsto).

Srpski rast od 17,29 odsto znatno je veći od evropskog proseka (11,5 odsto), ali i manji od rezultata u zemljama, kao što su Rusija, Slovačka i Češka. Izvršna direktorka srpskog ogranka IAB Gabrijela Stjepanović kaže da to što je tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji ostvarilo rast veći od evropskog proseka znači da domaći oglašivači i dalje otkrivaju i koriste digitalne kanale komunikacije.

– Tržišta zapadne Evrope su, takođe, u značajnom porastu, uprkos posledicama velike ekonomske krize, ali u odnosu na ostatak Evrope, ipak, pokazuju određeni nivo zasićenosti. Srbija u svom okruženju drži veomadobar trend, tim pre što su Hrvatska, Slovenija i Grčka zabeležile negativan rast – ocenjuje Gabrijela Stjepanović.

-----------------------------------------------------

Najviše reklama za robu široke potrošnje

Francusko ili englesko tržište prilično je razvijeno, pa se tamo više ne očekuje vrtoglavi rast. Sada su u ekspanziji mesta koja su kasnije otkrila mogućnosti internetskog oglašavanja. Kako objašnjava Stjepanovićeva, procvat digitalnog oglašavanja vidljiv je u zemljama kao što su Rusija ili Slovačka. Skok ulaganja u reklame na svetskoj mreži u Slovačkoj je 36,3 odsto. U ovoj grupi je i Rusija (rast 34 odsto), Bugarska (23,2) i Češka (22,8).

Vrednost tržišta digitalnog oglašavanja u Srbiji prošle godine je bila 14,32 miliona evra. Najviše reklama odnosilo se na robu široke potrošnje (18 odsto), mobilnu telefoniju (16 odsto) i IT industriju (11 odsto).

Komentari1
5350b
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Dejan R. Popovic, dipl. inz.
Red je, valjda, da ovaj izveštaj o potrošnji na "onlajn" oglašavanje AdEx Benćmark 2012, koji objavljuje IAB Europe, potvrdi i domaci Republicki zavod za statistiku - za srpski rast od 17,29 odsto (sa dve decimale?!).

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja