sreda, 11.12.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 23:05

Kineski kredit za Koridor 11 tek dogodine

Autor: M. U. A.subota, 19.10.2013. u 12:30
Ауто пут до јужног Јадрана чека инвеститоре (Фото А. Васиљевић)

Izgradnja dela autoputa prema južnom Jadranu, koji se finansira kineskim kreditom, po svemu sudeći, počeće tek sledeće godine. Vlada Srbije je dala saglasnost na kineski deo zajma od 301 milion dolara, ali je novac koji srpska strana treba da položi, a to je deset odsto ukupne investicije, planiran u budžetu za 2014. godinu.

Prema rečima Miodraga Jocića, državnog sekretara u Ministarstvu građevinarstva, zajam kod Eksim banke biće operativan tek od nove godine. Kredit treba da prođe proceduru u Ministarstvu spoljnih poslova, a potom ratifikaciju u Skupštini.

 – Država nakon izglasavanja tog zakona u Skupštini treba da uplati 10 odsto kao avans kako bi mogli da počnu radovi. Tih 2,9 milijardi dinara je planirano u predlogu budžeta za 2014. godinu – kaže Jocić.

Za gradnju Koridora 11 od Obrenovca do Uba i od Lajkovca do Ljiga potrebno je uložiti 333,7 miliona dolara.

 – Kredit je preferencijalni. Kina pokriva takozvane gubitke na kamatama svojim subvencionisanjem i zato je kredit izuzetno povoljan. Period raspoloživosti kredita je pet godina, isplata kredita 20 godina, uključujući period počeka od pet godina, a kamata je fiksna od 2,5 odsto godišnje – objašnjava državni sekretar u Ministarstvu građevinarstva.

Kineska Eksim banka je obavezna da kao avans uplati 15 odsto kredita kako bi mogli da počnu radovi, ali tek će se videti nakon završetka pregovora da li će Kinezi svoj avans uplatiti do kraja godine ili će sačekati i uplatiti avans kada i Srbija početkom 2014.

– Ministarstvo finansija još priprema određene procedure, a Ministarstvo građevine zajedno sa kineskom kompanijom i preduzećem „Koridori Srbije” plan povlačenja kredita u periodu od 2014. do 2016. godine – kaže Jocić i dodaje da je učešće kineske kompanije „Šandog haj spid” u tom projektu 51 odsto, a srpskih preduzeća 49 odsto.

Srbija ovim projektom konkuriše da postane prva zemlja koja će koristiti predviđenih 10 milijardi dolara koje je Kina namenila ulaganjima u jugoistočnoj Evropi.

Sledeći projekat koji će biti finansiran iz ovog fonda jeste koncesija za Koridor 11 u iznosu od 450 miliona dolara.

Ministarstvo građevinarstva i urbanizma uputilo je javni poziv kineskim kompanijama za finansiranje i izgradnju tri deonice između Beograda i Požege, ali i za održavanje i korišćenje deonica koje se finansiraju iz budžeta, kredita Kine i Azerbejdžana.

Jocić kaže da o detaljima ko se prijavio i šta je ponudio ne može da govori jer konkursna procedura još nije završena.

Koncesija se odnosi na finansiranje, izgradnju, korišćenje i održavanje autoputa od Surčina do Obrenovca od oko 17,6 kilometara. Zatim finansiranje, izgradnju, korišćenje i održavanje autoputa od Preljine do Požege od oko 31 kilometar. Autoput od Obrenovca do Preljina je već u izgradnji, pa će pod koncesiju biti dato samo korišćenje i održavanje 103 kilometra.

Jocić kaže da se održavanje i korišćenje deonica koje se već finansiraju i grade iz kredita daju pod koncesiju, jer jedino pod tim uslovima investicija može da bude isplativa budućem koncesionaru.

– Mi ćemo ubirati koncesionu naknadu, a o njenoj visini tek treba da pregovaramo. Malo je nategnuto, ali ne može se reći da nije isplativo. Imali smo i konsultante i iz inostranstva i zaključili da je ovaj model najbolji. Idealno bi bilo da se kredit vraća od putarine sa deonice za koju je i uzet, ali to ne mora uvek da bude slučaj– objašnjava Jocić.


Komentari3
05896
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Miladin Mitrović
Zaista sramota za takvu povoljnost koja je nesumnjiva i toliko jedinstvena čak i da nije max povoljna vredelo je zapeti svim silama i sprečiti stotine smrti koje se dešavaju upravo na tom delu koji sada menja Ibarska magistrala i koja je znamo svi najugroženiji pravac i najopterećeniji put koji vodi kroz srce Srbije Opet dogodine A zašto dogodine? Ova vlada je spremna ali je izgleda malobrojna u smislu da sebi priključuje još ljudi koji znaju i hoće da rade Prosto mora se brže mora , jer se ovako svaki pozitivan naboj potroši i raspline
rade tripun
niko vise ne pominje deonicu Pojate Kraljevo..tresla se gora rodio se Medjed
Slobodan Ratković
Opet "dogodine",a niko ne odgovara.Šta je sa "južnim tokom",šta sa koridorima,šta...,nabrajat bi se moglo do sutra?Jedini odgovor je da odgovorna ministerstva i ljudi u njima ništa ne rade,da se ponašaju kako im se svidi,i da u Srbiji ništa ne funkcioniše,na istovjetan način kao i u vrijeme prethodne Tadićeve vlade.Sva obećanja se zasnivaju na "dogodine",ili za dvije,do tri godine,i u toj činjenici se završava sve.Ovu vladu třeba čim prije mijenjati i konačno postaviti pitanje odgovornosti jer ništa ne radi,osim što se služi populističkim trikovima,kako bi prikrila rasprodaju preostalih srpskih resursa i stvarnu pozadinu svih dešavanja.S.R.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja