četvrtak, 29.10.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
četvrtak, 26.12.2013. u 22:00

Preminuo tvorac „Hombrea”

Ортисов најзначајнији стрип био је „Хомбре”

Španski strip crtač Hoze Ortis, verovatno najpoznatiji po postapokaliptičnom serijalu „Hombre”, preminuo je u Valensiji u 82. godini, izvestili su španski mediji, a prenela je Beta.

Ovaj velikan svetskog stripa, kojeg je jugoslovenska publika najviše upoznala preko „Hombrea”, „Tarzana” i kratkih stripova objavljenih u „Stripoteci” i „Spunku”, od prošle sedmice je bio u bolnici u Valensiji zbog problema sa srcem.

Ortis je rođen 1932. godine u španskom gradu Kartagena, a još kao mlad je počeo da crta stripove i osvaja nagrade, pa je 1962. godine počeo da radi za britansko tržište.

Njegova slava je počela 1974. godine, kada je počeo da radi za američku izdavačku kuću „Voren pablišing”, i za nju je sve do 1983. godine, kada je propala, crtao horor serijale kao što su „Apokalipsa”, „Noć džekesa”, „Coffin” i „Vampirela”.

Njegov verovatno najznačajniji horor iz tog perioda jeste „Četiri jahača apokalipse”, strip koji je je u Jugoslaviji objavljivao „Spunk”. Ortiz je takođe nacrtao mnogo epizoda „Tarzana” koji je u Jugoslaviji imao zasebnu strip reviju.

Ortis se u Španiju vratio 1981. godine i u tandemu sa scenaristom Antoniom Segurom stvorio svoj najznačajniji

strip „Hombre” (Čovek), koji je često poređen sa Hermanovim ostvarenjem „Džeremaja” zbog slične, postapokaliptične premise: civilizacija se raspala, a preživeli se snalaze kako znaju i umeju u novom, surovom svetu.

Međutim, kritičari su ukazivali da je „Hombre” znatno surovije, mračnije i realističnije ostvarenje, sa svojim naslovnim likom, sredovečnim antiherojem koji luta svetom potonulim u mrak i divljaštvo, budući da je ostao bez energenata.

U osamdesetim godinama prošlog veka, kada je španski strip bio na vrhuncu, Hoze Ortis, Antonio Segura i njihove ugledne kolege Leopold Sančez, Manfred Somer i Hordi Bernet osnovali su izdavačku kuću „Metropol”, koja je tokom kratkog postojanja izdavala tri magazina. U istom periodu, plodni Ortis je dosta sarađivao sa britanskim izdavačima, a u jednom trenutku je crtao „Sudiju Dreda”.

Ortis se u devedesetim okrenuo italijanskom tržištu i izdavačkoj kući „Boneli”, za koju je crtao „Kena Parkera” i „Teksa Vilera”.

R. S.

Komentari1
d3a6a
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

nije hombre
...nego ombre!

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja