utorak, 31.03.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 13:27

Drugačiji Berezovski

Autor: Branka Radovićponedeljak, 17.03.2014. u 22:00

Jedan od najvećih svetskih pijanista današnjice Boris Berezovski uvek je spreman na iznenađenja koja priređuje publici, na „ne biti isti” i „biti uvek drugačiji”. Sam je izjavio kako mu je Kolarac „druga kuća”, kako se tu oseća dobro, mi dodajemo, svirajući na lošem i sve gorem instrumentu, na kome više nema ni topline ni boja! Kad ćemo doći do novog klavira?

Iznenađenja o kojima govorimo odnose se najpre na izbor programa– Debisi, Ravel, Rahmanjinov, a zatim i na drugačiji pogled na pijanizam cele nove ruske pijanističke škole. Poznat po fascinantnoj tehnici i virtuozitetu bez premca, Berezovski sa lakoćom, prirodnošću i bez ikakvog napora osvaja najsavršenije stranice pijanističke literature.

Međutim, ove večeri, on je demonstrirao neko svoje novo lice, distancirano, intelektualno, sa izvesnim otklonom od samog virtuoziteta koji je za njega opušten, običan, svakidašnji, tumačeći na taj način najpre niz komada Debisija kao stranice iz nove, načinjene svite, koju je sastavio za ovu priliku. Započeo je program Debisija sa „Slikama“ i „Odblescima u vodi”, a onda nastavio sa poznatim naslovima počev od „Igračica iz Delfa”, preko „Vetra u dolini”, „Brežuljaka Anakaprija”, „Koraka u snegu”, „Šta je video zapadni vetar” do čuvene „Devojke lanene kose”, a zatim i „Prekinute serenade”, „Igre Paka” i „Menstrela”.

Neki prelidi su prohujali dinamično i virtuozno, drugi potpuno skrušeno, kao odavanje pošte kompozitoru, stavljanjem sopstvene umetničke ličnosti u drugi plan.

Berezovski se ove večeri nije isticao kao božanstvo i pijanistički mag  već se stavio u službu nežne, impresionističke game u kojoj su prozvučali Prelidi iz prve sveske u posebnom redosledu i izboru, kao komadi za razmišljanje i meditaciju, za udubljivanje u „drugi plan” koji podrazumeva paralelne  glasove koji nekada potvrđuju, a nekada spore melodioznost glavne linije. Uporedno „čitanje” donelo je celu jednu novu filozofiju Debisija.

Ravelova trostavačna svita „Gaspar noći” zvučala je kao poema, stavovi su izvedeni bez pauze, u jednom dahu, sa istim misaonim i intelektualnim otklonom, bez spoljašnjih efekata u decentnoj pijanističkoj gami.

Očekivalo se da ceo drugi deo programa digne Kolarac na noge, sala je bila prepuna, premala, sedelo se na sceni, oko Berezovskog i oko klavira. Međutim, on je sa nonšalancijom i bez preterane i uobičajene strasti i vatre izveo nekoliko Etida slika Rahmanjinova i njegovu Drugu sonatu op. 36, čija je tri stava držao u čvrstoj i granitno isklesanoj formi, rekli bismo čak koju ona nema ili koju ne čujemo tako dobro skrojenu i izmerenu, a unutar tri stava razrastao se ceo pijanistički kosmos.

I to je Berezovski koga beogradska publika beskrajno voli, poštuje i slušala bi ga svakog dana – kao svoj muzički praznik.


Komentari0
4d444
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna / Kritika / Muzika

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja