ponedeljak, 24.02.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 20:03

Nagli zaokret potopio trajekt

Autor: T. V.četvrtak, 17.04.2014. u 22:00
Упорна ледена киша и јак ветар отежавају потрагу спасилаца за несталима (Фото Ројтерс)

Prema izveštajima agencija

Seul, Đinđo – Najmanje devetoro ljudi je poginulo, dok se 287, mahom srednjoškolaca, vodi kao nestalo nakon brodoloma korejskog trajekta „Sevol” koji u sredu ujutru potonuo u Žutom moru za samo dva sata, prenela je agencija Jonhap.

Među 179 spasenih je i kapetan broda Li Đun Seok (69), protiv koga je podignuta krivična optužnica nakon svedočenja preživelih putnika da je među prvima napustio brod, i to u jedinom ispravnom od 40 postavljenih čamaca sa spasavanje na trajektu.

Više od 220 vojnih i civilnih ronilaca, 169 brodova, 29 aviona i amfibija južnokorejske ratne mornarice uključeni su u spasilačku operaciju, koja teče veoma sporo zbog izuzetno lošeg vremena oko mesta nesreće, 20 kilometara od jugozapadne obale Južne Koreje.

U akciji proveravanja ima li preživelih u 146 metara dugom brodu na kome je bilo preko 180 vozila i 1.100 tona kargo tereta, uključen je i specijalni dron za podvodna dejstva, koji krstari utrobom „Sevola”. Dva specijalna krana koja treba da izvuku trajekt koji je potonuo na mestu gde je Žuto more duboko oko 45 metara treba danas da stignu na lice mesta.

„Postoje šanse da ima još preživelih”, izjavio je Dejvid Žarden-Smit, sekretar Međunarodne pomorske spasilačke federacije.

Uporna ledena kiša, jak vetar, visoki talasi, niske temperature i mutna voda juče su ozbiljno ometali spasilačke napore. Zbog izuzetno nepovoljnih uslova, ronioci silaze do „Sevola” u veoma kratkim seansama koje podrazumevaju samo nekoliko minuta traganja.

Prvobitna namera spasilaca da uduvaju vazduh u trajekt kako bi ga iskrenuli ka površini nije ostvarena zbog naleta jakog vetra brzine 10 metara u sekundi.

„Spasioci su izveli pet zarona od srede u ponoć do četvrtka ujutru: snažne morske struje i naleti mulja isprečili su se kao vanredni izazov”, istakao je Kang Bjung Kju, ministar bezbednosti Južne Koreje.

U međuvremenu, juče je otvorena zvanična istraga o uzroku ove tragedije u kojoj su pod posebnom lupom ponašanje i preporuke kapetana i posade, kao i tehnička ispravnost broda koji je 2012. godine – pre nego što je prodat današnjem vlasniku – tri puta pao na ispitu bezbednosti opreme, od toga jednom u vezi sa sistemom za navigaciju.

Istraga će otkriti da li je zaista kapetan, kako tvrdi deo preživelih, „rano” napustio tonući brod sa delom posade, premda niko među spasenima ne tvrdi da ih je lično video kako beže.

Za sad se zna da je „Sevol” u sredu, nešto pre devet ujutru, oštro skrenuo sa rute kojom se kretao za čitavih 100 metara, potom se 70 minuta zanosio, da bi se, pošto je prešao još 1600 metara, iskrenuo i potonuo, saopštilo je južnokorejsko ministarstvo pomorstva.

Šta je izazvalo „glasni udarac” koji spominju preživeli, za sada je neizvesno. Da li je iznenadni i strahoviti udar vetra izazvao pomeranje teškog karga na palubi, vozila i tereta u utrobi, zbog čega je „Sevol” očigledno izgubio ravnotežu – jedno je od novih pitanja istrage o kom uveliko spekulišu svetski mediji.

Potresna svedočanstva preživelih putnika i mnogobrojni video-zapisi koje su uspeli da iznesu na obalu ključni su dokaz o, najblaže rečeno, nesmotrenom ponašanju posade i kapetana.

U trenutku kada je bilo jasno da opasno nagnuti brod tone, posada i kapetan su upozoravali putnike da se iz hodnika vrate u kabine, u kojima je već tada bila isključena struja. Na jednom od video-snimaka vidi se da su putnici zbog toga protestovali, upozoravajući da su mnogi srednjoškolci još unutra u kabinama.

„Da su nam ranije naložili da napustimo kabine, više ljudi je moglo da se nađe na sigurnom”, ocenio je putnik koji se samo prezimenom Đung predstavio agenciji Jonhap.

U međuvremenu, očajne porodice 339 srednjoškolaca i njihovih nastavnika koji su krenuli iz Seula na izlet na ostrvo Đeđudo po veoma lošem vremenu i juče su žestoko kritikovali vladu, spasioce i vlasnika „Sevola” zbog višestrukih propusta koji su doveli do jedne od najvećih pomorskih nesreća u zemlji.

Porodice zlosrećnih učenika i nastavnika škole juče su na sastanku sa zvaničnicima iz Seula flašama vode gađali premijera Čung Hong Vona, koji se uzastopno izvinjavao zbog tragedije.


Komentari4
73f28
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Bonn Berlin
Juznokoreanski trajekt je potonuo za vreme jake magle gde se psrt pred okom nije Video, nevreme ili talasi nisu bili uzrok. Ostale trajekt linije su obustavile voznju do poboljsanja vremena. Opet se pokazuje da je covek u vecini tragedija kriv, ne postuje prirodu ili ne postuje tehniku. " Ajde krenimo, sticicemo , kao u slucajevima sa Birgin Air u Dom. Republici ili sa letom Air France iz Brazila. zalosno.
неукротиви бунтовник
један људски ужас да нестане толико младости за неколико сати,зар може постојати извињење за толику количину уништене младости и шта то извињење значи тим људима,то је више од сваке увреде,капетан преживјео,стадо уништено
povremeni citalac
Otkada sam procitao ovo u vezi sa ovim trajektom, niocemu drugom ne razmisljam neg samo o ona dva broda-krana, sve se nadajuci da su bar nekoliko njih izbegli zleduhu sudbinu. Daj boze.
citac HU
To sto svi savremeni trajekti mogu samo do izvesnog ugla da se naginju, je prica za sebe. Pravilo, barem za camce do pet metara duzine, mislim na glisere, na Jadranu, kada se digne maestral, koji za desetak minuta pravi talase preko dva metra, jeste da se pramac camca usmeri prema talasu pod ulom od oko 75 stepeni, pa kad talas naidje onda gas pa se popeti gore na talas pa niz njega bez, jedno 200 metara, pa ondak opet pramac prema talasu, pa tako jedno dva sata, do se maestral ne umiri. Bura je opasna jer duva da kopna u pravcu Otranta, dalje preko Sredozemnog mora pravo u Libiju. Trajek sa kojm sam se vraco iz Svedske, 1992-ge, u zimu po ogomnim talasima na Baltiku, samo dva meseca posle mog prispeca na kopno Evrope, potonuo je blizu kopna bivse Istocne Nemacke. Spasla su se samo cetiri mornara sa tog trajekta. Cuvam za uspomenu kljuc od kabine, slucajno mi je ostao u dzepu. Mozda kao jedina uspomena na taj nesrecni brod, napravljen ne u Svedskoj, vec preko u Scecinu.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja