subota, 06.03.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
nedelja, 04.05.2014. u 22:00 J. Kavaja

Beograđanin – šef u evropskoj centrali „Gugla”

Један од првих дигиталних стратега у Великој Британији: Лазар Џамић (Фото лична архива)

Pre petnaestak godina, naoružan teorijskim znanjem iz oblasti digitalnog marketinga, uglavnom čitajući na internetu šta se u to vreme radilo u Americi koja je bila znatno ispred Evrope, Lazar Džamić se preselio iz Beograda u London. Tamo je brzo dobio priliku da znanje primeni u praksi kao jedan od prvih digitalnih stratega u Velikoj Britaniji. Posle višegodišnjeg rada u agencijama i mnogo važnih klijenata u portfoliju, početkom godine dobio je poziv koji se ne odbija – da pređe u „Gugl”. Sredinom maja počeće da radi kao šef za planiranje brenda u evropskoj centrali američke kompanije, u novoj modernoj zgradi na Kovent gardenu. Priznaje da će ovo biti izazov.

– Njima treba neko ko govori jezik marketinga. „Gugl” ima više od 100 proizvoda, tačnije platformi, u svom sistemu, i svaka od njih može da se koristi za različite stvari. On hoće da omogući i agencijama i klijentima da bolje urade to što žele kroz njegov eko-sistem, ne samo kroz pretraživanje. „Jutjub” je u suštini platforma za brendiranje, samo što klijenti još ne razmišljaju na taj način i treba im neko ko će da im pomogne – rekao nam je prilikom nedavne posete Beogradu.

Do kraja februara ovaj konsultant i publicista u oblasti marketinga radio je kao šef planiranja u velikoj agenciji „Kitket nor didžitas”. Klijenti su mu bili „Gep”, „Glenfidik”, „Vejtrouz”, a ima i višegodišnje iskustvo u promovisanju turizma u Velsu.

Kao stručnjaku za digitalni marketing posao mu je bio da sa tradicionalnim, veb-dizajnerima i kompletnim kreativnim timovima osmisli dobro povezanu strategiju. Kako to izgleda u praksi, objasnio nam je na primeru poznatog lanca supermarketa.

– „Vejtrouz” je imao oglase bazirane na informaciji. Recimo, prikazivali su farmera od kog nabavljaju pečurke. U digitalnoj eri to nije dovoljno, jer priča može da se nadogradi receptima za te pečurke i takmičenjem na „Fejsbuku” ko će da napravi najbolje jelo. Zatim, na „Jutjubu”, gde mnogo ljudi svakodnevno traži recepte, spakovali smo sav video-sadržaj u jedan brendirani kanal, ali na način relevantan potrošačima: jednu listu za one koji kuvaju samo vikendom, drugu za samce i slično – objasnio je Džamić.

Nova kampanja za „jaguar” koju je radio njegov prijatelj takođe je dobar primer kako se tradicionalnim oglasima dodaje novi kreativni sloj. Reklama je bazirana na imidžu britanskih negativaca u američkim filmovima. Spot je sjajno primljen i imao je mnogo pregleda, ali to nije kraj. Na mikrosajtu kampanje gledaocu se pruža prilika da se stavi u ulogu kriminalca tako što će obiti sef.

Jača kreativna rešenja sa snažnom emotivnom porukom izdvajaju se kao jedan od trendova u svetu oglašavanja. Druga priča je automatska kupovina oglasa. Pomoću algoritmova oglašivač „gađa” ciljnu grupu više puta tako što prati njeno ponašanje na internetu i ispituje na koju kreativnu poruku će da reaguje. To je trenuto trend u svetu digitalnog oglašavanja, jer je prema raznim studijama efikasnije četiri do čak 12 puta od tradicionalnog ciljanja potrošača.

Džamić smatra da nije fer porediti srpsko tržište marketinga sa britanskim, pošto je London „anomalija u svetskim razmerama”, ali kaže da je dobro što je ovde mnogo profesionalnih elemenata iz struke zaživelo kao deo prakse. Naglašava međutim da digitalni prostor treba tretirati kao mnogo više od kanala oglašavanja, jer postoji ogroman potencijal za transformaciju poslovanja.

– Postoji ogromna šansa za brendove da deo svojih usluga prenesu onlajn kako bi oslobodili svoje resurse, na primer da ljudi više ne moraju da zivkaju i čekaju u redovima da bi nešto završili. Ne mislim samo na brendove nego i na državu. Mnogo toga može da se obavi onlajn. Tehnologija je tu da nam život učini lakšim, a poslovanje jednostavnijim i efikasnijim – poručuje srpski mag marketinga.

--------------------------------------------------------------------------------

Potrošač jednim klikom može da ide kod konkurencije

Šta dobijaju potrošači i da li treba da brinu za svoju privatnost?

– Potrošačima je čitav svet dostupan jednim klikom. Mogu da saznaju sve: o kvalitetu proizvoda, konkurenciji, popustima, i to gde god da su, u vozu ili u autobusu. Što se tiče privatnosti, svi se trudimo da se o nama zna samo ono što želimo i što smatramo da je odgovarajuća zamena za vrednost koju dobijamo zauzvrat. Pitanje je šta se radi sa svim tim podacima. Moje iskustvo je da su kvalitetni brendovi prilično odgovorni jer oni mogu najviše da izgube. Potrošači su samo jedan klik udaljeni od njihove konkurencije. Šta rade vlade nekih zemalja jeste drugo, mnogo ozbiljnije pitanje, i tu je potreba za transparentnošću mnogo veća i urgentnija.

Komеntari4
401cb
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Из Лондона
Свака акција има и реакцију. Многи људи све више бирају да плаћају готовином и да остављају што је могуће мање трагова о својим потрошачким и осталим навикама.
Natasa Vladisavljevic
Smederevac 100%
tara manic
Koliko je meni poznato gdin Dzamic je Smederevac.
Zoran R.
'' На микросајту кампање гледаоцу се пружа прилика да се стави у улогу криминалца тако што ће обити сеф.'' Ne mogu da verujem do kog nivoa su spremni da se spuste samo da bi prodali proizvod.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja