Ekrani u dizajn centru PSA grupacije,pre godinu dana, nisu se ni „ohladili” posle promocije „208”,a „Pežo” je predstavio model „2008”. Bio je to odgovor na uspehe konkurenata: „nisan džuka” i „reno kaptura”, u najbrže rastućem segmentu vozila, spoju modernog karavana i gradskog krosovera. Poznati francuski proizvođač „igra na sigurnu kartu”, robusnosti mini SUV-a i povišenog klirensa, iako za prvu funkciju nedostaje jedan bitan detalj, a to je pogon na sva četiri točka. Mada u čitavoj grupaciji „gradskih lunjala”– vozila za sve namene, nema previše primeraka sa pogonom na svim točkovima. Ipak, pomoć prednjem pogonu „pežoa 2008” predstavlja „grip kontrol” koja kombinuje elektronsku kontrolu trakcije i stabilnosti, a sve se prilagođava uslovima puta. Obrtni momenat se prenosi na točak koji ima bolji kontakt sa podlogom. Vozač ima mogućnosti da izabere jedan od pet ponuđenih programa: standard, „of roud”, pesak, sneg i „ESP –of”. Ovaj sistem je poznat odranije u „3008”, „partner” modelima i pokazao se kao solidna, jeftinija i pre svega lakša verzija od robusnog i skupog integralnog pogona. Kako ga nema u svim paketima opreme, potrebna je doplata od 250 evra, što je možda greška fabrike. Trebalo bi da postane standard čime bi se izdvojili u oštrom bojnom polju krosovera.
Kako bi se već na prvi pogled razlikovao od osnovne verzije „208”,bezmalo čitav prednji deo je izmenjen (svetlosna grupa, maska, branik), a to je i slučaj sa zadnjim krajem. Više od 60 odsto tehnike je nasleđeno sa „208”, ali je „2008” duži 20 i viši šest centimetara dok je međuosovinsko rastojanje ostalo neizmenjeno. Prtljažnik je veći od osnovnog modela za 100 litara (360), sa niskim utovarnim pragom od 60 centimetara i lako se povećava obaranjem naslona, (sedalni deo je fiksiran), čime se dobija ravna površina od čak 1.200 litara. Prednja sedišta su udobna i profilisana, dobro držetelo pri brzom prolasku kroz krivine, ali i u gradu, gde je potrebno dosta manevrisanja. Okretan i pregledan, jer se i sedi više nego u prethodniku, ima „šlank gabarite” sjajne za uzane gradske parkinge. Uz viši klirens (16 centimetara) odlično se penje po trotoarima i upija sve asfaltne neravnine. Osećate se sigurno, jer su reakcije, čak i na krajnjim brzinama, veoma usredsređene, predvidljive i uravnotežene. Uz „grip kontrol” koji smo probali po blatnjavim putevima na obroncima Fruške gore, do obala Dunava i „M + S” gumama na šesnaesto inčnim naplatcima, bio je podvozan, iako nismo bili previše opterećeni.
U kabini, obilje prostora za odlaganje (24 litara), analogni instrumenti osvetljeni diskretnim LED svetlima, sedmoinčni digitalni ekran na centralnoj konzoli. Start-stop sistem i ESP deo su standardne opreme, ali nije panoramski stakleni krov, koji daje osećaj da ste stalno na sunčanoj terasi (doplata 450 evra).
Ponuda motora je široka i to čak tri dizela: 1,4 litara HDI/68 konja, 1,6 l. e –HDI/92 konja i 1,6 l. e –HDI/115 konja, kao i dva benzinska: trocilindarski 1,2 litara VTI/82 konjske snage i 1,6 litara VTI/120 konja. U ponudi, na tržištu EU su još tri agregata od 110, 130 i 156 konja. Svi pasivni i aktivni sistemi bezbednosti i osam vazdušnih jastuka daju sigurnost vozaču. Zamerki uvek ima, a jedna od glavnih je ista kao u „208”. Pri jačem suncu i određenom položaju visine sedišta i volana, nemoguće je jasno videti instrument tablu. Manjak „energije” agregata, ispod 1.500 obrtaja koju spominju probni vozači, nismo primetili. Zadnja klupa ima mesta za kolena onih uobičajenog rasta, aliza dvometraše, teško da bi bilo. I naravno, uvek kritika cene koja za model u ovoj opremi, počinje od 15.990 evra, pa gde stanete sa željama.
----------------------------------------------------------------
Tehničke karakteristike
Motor: 4 cilindra – turbodizel HDI
Zapremina: 1.560 cm3
Tip: EU 6
Snaga: 68 kw/92 ks; 4.000 obrt/min.
Momenta: 230 Nmpri 1.750 do 4.900 obrtaja/min.
Maks. brzina: 181 km/čas
Ubrzanje (od 0–100): 11,4 sekundi
Potrošnja: grad 6 lit./4,6 lit. autoput–fabrika, test oko 7 litara
Menjač: šesto stepeni manuelni
Masa automobila/nosivost: 1.335/373 kg
Točkovi:16 inča
Rezervoar(maks): 50 litara
Zapremina prtljažnika:360/1.194 lit
Dužina: 4.159 mm
Širina: 1.739 mm
Visina: 1.570mm