nedelja, 07.03.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
nedelja, 06.07.2014. u 22:00 I. Dekanj

Sigurna karta bez pogona na sva četiri točka

Возач има могућности да изабере један од пет понуђених програма: стандард, „оф роуд”, песак, снег и „ЕСП – оф” (Фото А. Васиљевић)

Ekrani u dizajn centru PSA grupacije,pre godinu dana, nisu se ni „ohladili” posle promocije „208”,a „Pežo” je predstavio model „2008”. Bio je to odgovor na uspehe konkurenata: „nisan džuka” i „reno kaptura”, u najbrže rastućem segmentu vozila, spoju modernog karavana i gradskog krosovera. Poznati francuski proizvođač „igra na sigurnu kartu”, robusnosti mini SUV-a i povišenog klirensa, iako za prvu funkciju nedostaje jedan bitan detalj, a to je pogon na sva četiri točka. Mada u čitavoj grupaciji „gradskih lunjala”– vozila za sve namene, nema previše primeraka sa pogonom na svim točkovima. Ipak, pomoć prednjem pogonu „pežoa 2008” predstavlja „grip kontrol” koja kombinuje elektronsku kontrolu trakcije i stabilnosti, a sve se prilagođava uslovima puta. Obrtni momenat se prenosi na točak koji ima bolji kontakt sa podlogom. Vozač ima mogućnosti da izabere jedan od pet ponuđenih programa: standard, „of roud”, pesak, sneg i „ESP –of”. Ovaj sistem je poznat odranije u „3008”, „partner” modelima i pokazao se kao solidna, jeftinija i pre svega lakša verzija od robusnog i skupog integralnog pogona. Kako ga nema u svim paketima opreme, potrebna je doplata od 250 evra, što je možda greška fabrike. Trebalo bi da postane standard čime bi se izdvojili u oštrom bojnom polju krosovera.

Kako bi se već na prvi pogled razlikovao od osnovne verzije „208”,bezmalo čitav prednji deo je izmenjen (svetlosna grupa, maska, branik), a to je i slučaj sa zadnjim krajem. Više od 60 odsto tehnike je nasleđeno sa „208”, ali je „2008” duži 20 i viši šest centimetara dok je međuosovinsko rastojanje ostalo neizmenjeno. Prtljažnik je veći od osnovnog modela za 100 litara (360), sa niskim utovarnim pragom od 60 centimetara i lako se povećava obaranjem naslona, (sedalni deo je fiksiran), čime se dobija ravna površina od čak 1.200 litara. Prednja sedišta su udobna i profilisana, dobro držetelo pri brzom prolasku kroz krivine, ali i u gradu, gde je potrebno dosta manevrisanja. Okretan i pregledan, jer se i sedi više nego u prethodniku, ima „šlank gabarite” sjajne za uzane gradske parkinge. Uz viši klirens (16 centimetara) odlično se penje po trotoarima i upija sve asfaltne neravnine. Osećate se sigurno, jer su reakcije, čak i na krajnjim brzinama, veoma usredsređene, predvidljive i uravnotežene. Uz „grip kontrol” koji smo probali po blatnjavim putevima na obroncima Fruške gore, do obala Dunava i „M + S” gumama na šesnaesto inčnim naplatcima, bio je podvozan, iako nismo bili previše opterećeni.

U kabini, obilje prostora za odlaganje (24 litara), analogni instrumenti osvetljeni diskretnim LED svetlima, sedmoinčni digitalni ekran na centralnoj konzoli. Start-stop sistem i ESP deo su standardne opreme, ali nije panoramski stakleni krov, koji daje osećaj da ste stalno na sunčanoj terasi (doplata 450 evra).

Ponuda motora je široka i to čak tri dizela: 1,4 litara HDI/68 konja, 1,6 l. e –HDI/92 konja i 1,6 l. e –HDI/115 konja, kao i dva benzinska: trocilindarski 1,2 litara VTI/82 konjske snage i 1,6 litara VTI/120 konja. U ponudi, na tržištu EU su još tri agregata od 110, 130 i 156 konja. Svi pasivni i aktivni sistemi bezbednosti i osam vazdušnih jastuka daju sigurnost vozaču. Zamerki uvek ima, a jedna od glavnih je ista kao u „208”. Pri jačem suncu i određenom položaju visine sedišta i volana, nemoguće je jasno videti instrument tablu. Manjak „energije” agregata, ispod 1.500 obrtaja koju spominju probni vozači, nismo primetili. Zadnja klupa ima mesta za kolena onih uobičajenog rasta, aliza dvometraše, teško da bi bilo. I naravno, uvek kritika cene koja za model u ovoj opremi, počinje od 15.990 evra, pa gde stanete sa željama.

----------------------------------------------------------------

Tehničke karakteristike

Motor: 4 cilindra – turbodizel HDI

Zapremina: 1.560 cm3

Tip: EU 6

Snaga: 68 kw/92 ks; 4.000 obrt/min.

Momenta: 230 Nmpri 1.750 do 4.900 obrtaja/min.

Maks. brzina: 181 km/čas

Ubrzanje (od 0–100): 11,4 sekundi

Potrošnja: grad 6 lit./4,6 lit. autoput–fabrika, test oko 7 litara

Menjač: šesto stepeni manuelni

Masa automobila/nosivost: 1.335/373 kg

Točkovi:16 inča

Rezervoar(maks): 50 litara

Zapremina prtljažnika:360/1.194 lit

Dužina: 4.159 mm

Širina: 1.739 mm

Visina: 1.570mm

Komеntari0
c1f5d
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja