četvrtak, 04.06.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
nedelja, 06.07.2014. u 22:00 I. Dekanj

Sigurna karta bez pogona na sva četiri točka

Возач има могућности да изабере један од пет понуђених програма: стандард, „оф роуд”, песак, снег и „ЕСП – оф” (Фото А. Васиљевић)

Ekrani u dizajn centru PSA grupacije,pre godinu dana, nisu se ni „ohladili” posle promocije „208”,a „Pežo” je predstavio model „2008”. Bio je to odgovor na uspehe konkurenata: „nisan džuka” i „reno kaptura”, u najbrže rastućem segmentu vozila, spoju modernog karavana i gradskog krosovera. Poznati francuski proizvođač „igra na sigurnu kartu”, robusnosti mini SUV-a i povišenog klirensa, iako za prvu funkciju nedostaje jedan bitan detalj, a to je pogon na sva četiri točka. Mada u čitavoj grupaciji „gradskih lunjala”– vozila za sve namene, nema previše primeraka sa pogonom na svim točkovima. Ipak, pomoć prednjem pogonu „pežoa 2008” predstavlja „grip kontrol” koja kombinuje elektronsku kontrolu trakcije i stabilnosti, a sve se prilagođava uslovima puta. Obrtni momenat se prenosi na točak koji ima bolji kontakt sa podlogom. Vozač ima mogućnosti da izabere jedan od pet ponuđenih programa: standard, „of roud”, pesak, sneg i „ESP –of”. Ovaj sistem je poznat odranije u „3008”, „partner” modelima i pokazao se kao solidna, jeftinija i pre svega lakša verzija od robusnog i skupog integralnog pogona. Kako ga nema u svim paketima opreme, potrebna je doplata od 250 evra, što je možda greška fabrike. Trebalo bi da postane standard čime bi se izdvojili u oštrom bojnom polju krosovera.

Kako bi se već na prvi pogled razlikovao od osnovne verzije „208”,bezmalo čitav prednji deo je izmenjen (svetlosna grupa, maska, branik), a to je i slučaj sa zadnjim krajem. Više od 60 odsto tehnike je nasleđeno sa „208”, ali je „2008” duži 20 i viši šest centimetara dok je međuosovinsko rastojanje ostalo neizmenjeno. Prtljažnik je veći od osnovnog modela za 100 litara (360), sa niskim utovarnim pragom od 60 centimetara i lako se povećava obaranjem naslona, (sedalni deo je fiksiran), čime se dobija ravna površina od čak 1.200 litara. Prednja sedišta su udobna i profilisana, dobro držetelo pri brzom prolasku kroz krivine, ali i u gradu, gde je potrebno dosta manevrisanja. Okretan i pregledan, jer se i sedi više nego u prethodniku, ima „šlank gabarite” sjajne za uzane gradske parkinge. Uz viši klirens (16 centimetara) odlično se penje po trotoarima i upija sve asfaltne neravnine. Osećate se sigurno, jer su reakcije, čak i na krajnjim brzinama, veoma usredsređene, predvidljive i uravnotežene. Uz „grip kontrol” koji smo probali po blatnjavim putevima na obroncima Fruške gore, do obala Dunava i „M + S” gumama na šesnaesto inčnim naplatcima, bio je podvozan, iako nismo bili previše opterećeni.

U kabini, obilje prostora za odlaganje (24 litara), analogni instrumenti osvetljeni diskretnim LED svetlima, sedmoinčni digitalni ekran na centralnoj konzoli. Start-stop sistem i ESP deo su standardne opreme, ali nije panoramski stakleni krov, koji daje osećaj da ste stalno na sunčanoj terasi (doplata 450 evra).

Ponuda motora je široka i to čak tri dizela: 1,4 litara HDI/68 konja, 1,6 l. e –HDI/92 konja i 1,6 l. e –HDI/115 konja, kao i dva benzinska: trocilindarski 1,2 litara VTI/82 konjske snage i 1,6 litara VTI/120 konja. U ponudi, na tržištu EU su još tri agregata od 110, 130 i 156 konja. Svi pasivni i aktivni sistemi bezbednosti i osam vazdušnih jastuka daju sigurnost vozaču. Zamerki uvek ima, a jedna od glavnih je ista kao u „208”. Pri jačem suncu i određenom položaju visine sedišta i volana, nemoguće je jasno videti instrument tablu. Manjak „energije” agregata, ispod 1.500 obrtaja koju spominju probni vozači, nismo primetili. Zadnja klupa ima mesta za kolena onih uobičajenog rasta, aliza dvometraše, teško da bi bilo. I naravno, uvek kritika cene koja za model u ovoj opremi, počinje od 15.990 evra, pa gde stanete sa željama.

----------------------------------------------------------------

Tehničke karakteristike

Motor: 4 cilindra – turbodizel HDI

Zapremina: 1.560 cm3

Tip: EU 6

Snaga: 68 kw/92 ks; 4.000 obrt/min.

Momenta: 230 Nmpri 1.750 do 4.900 obrtaja/min.

Maks. brzina: 181 km/čas

Ubrzanje (od 0–100): 11,4 sekundi

Potrošnja: grad 6 lit./4,6 lit. autoput–fabrika, test oko 7 litara

Menjač: šesto stepeni manuelni

Masa automobila/nosivost: 1.335/373 kg

Točkovi:16 inča

Rezervoar(maks): 50 litara

Zapremina prtljažnika:360/1.194 lit

Dužina: 4.159 mm

Širina: 1.739 mm

Visina: 1.570mm

Komentari0
99cea
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja