nedelja, 20.10.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 21:55

Most Zemun-Borča biće završen do 27. decembra

Autor: N. B.sreda, 30.07.2014. u 22:00
Фото Т. Јањић

Izgradnja mosta preko Dunava između Zemuna i Borče biće završena do 27. decembra ove godine, što je i predviđen rok, a sve pristupne saobraćajnice trebalo bi da budu gotove do 15. septembra 2015.

Ovo je zaključak sastanka Zorane Mihajlović, potpredsednice vlade i ministarke građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture sa Sinišom Malim, gradonačelnikom Beograda. U ovom projektu zajednički učestvuju grad i republika.

Planirano je da se organizuje više sastanaka sa nedležnim komunalnim preduzećima, „da bi se što pre otklonile sve nedorečenosti, i sa kineskim partnerom bio potpisan aneks koji je uslov

za završetak mosta”.

– Radovi teku po planu, ali je potrebno otkloniti propuste prethodnih gradskih i republičkih vlasti i pojačati nadzor kako bi most bio završen bez nepotrebnih dodatnih troškova – navedeno je u saopštenju ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.

Radovi na mostu od Zemuna do Borče počeli su krajem oktobra 2011, a ovaj projekat sa pristupnim saobraćajnicama trebalo bi da košta ukupno oko 260 miliona dolara, od toga je 85 odsto obezbeđeno kreditom kineske „Eksim banke”. Za izgradnju je zadužena kompanija „China Road and Bridge Corporation – Serbia Branch”.

Poslednji kubik betona na samoj konstrukciji preko Dunava izliven je pre desetak dana, pa je do kraja godine preostalo da se završe sigurnosne ograde, pešačke staze, hidroizolacija, a u toku su i radovi na potpornom zidu kod stuba na zemunskoj obali. Posao je usmeren i na završetak kolovoza, postavljanje elektrokablova, kišne kanalizacije, ivičnjaka...

Uporedo sa tim radi se i na obe strane reke, pa se tako na potezu od „lakat krivine” kod naselja Nova Galenika nasipa teren i postavljaju donji noseći slojevi za prilaze mostu, dok je na borčanskom potezu do sada asfaltirano više od pet kilometara saobraćajnice koja vodi prema Zrenjaninskom putu, oko kojeg se gradi i nova petlja. 

Predviđeno je da ovaj most povezuje novosadski autoput na desnoj obali Dunava, sa Zrenjaninskim putem, na levoj strani reke. Pristupne saobraćajnice biće izgrađene i od uključenja na „Zrenjaninac” do Pančevačkog puta.

Čitava ova deonica biće uključena u Spoljnu magistralnu tangentu koja je projektovana kao veza od Zemuna do naselja na desnoj obali Dunava u istočnom delu Beograda, poput Karaburme i Zvezdare.

Karakteristike:

1.507 metara biće dužina mosta
29,1 metar je širina mosta
22,8 metara biće visina konstrukcije
362 metra dugačak je glavni raspon mosta
6 kolovoznih traka sa stazama za bicikliste i
pešake na obe strane obuhvataće most
21,6 kilometara biće duge pristupne saobraćajnice


Komentari5
35ef2
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

student tehnike
vrlo je korisno sto je novinar prikazao osnovne karakteristike mosta , pa bi bilo dobro da napise koji je sistem mostovske konstrukcije primenjen . Datumi pocetka i zavrsetka su dati , i sa trazenim podatkom sve bi bilo kompletno unapred hvala .
zoran s
O ovom mostu najviše mogu govoriti oni koji od njega zavie.Naime,niko ne razmišlja da kad se pusti most a ne put od njega direkzno do Pančeva,koliko sam čuo taj put će biti pušten u najboljem slučaju 2016 godine,dotle svi kamioni će ići preko tog mosta Zrenjaninskim putem do Pančevačkog mosta.Da li neko normalan može da zamisli koliko će Zrenjaninski put tih godina biti preopterećen oa i sad je ogromna gužva.Đaci i ono malo zaposlenih će stalno kasniti zbog prevoza jer nemamo alternativu.Zaista mi nije jasno da neko o tome u vrhu pojma nema.Zar je najvažnije što pre preseći crvenu traku.
Svaka Čast
Tako to rade Kinezi! A ovi naši decenijama nisu u stanju da završe koridor-10...
Aspalathos M
Obnova Avalskog tornja, most preko Save, most preko Dunava, železnička stanica Beograd-centar, Južni tok, Beograd na vodi... - Epur si muove! Samo da nas opet NATO ne iznenadi "prijateljskim vatrometom" radi nesolidarisanja sa sankcijama Rusiji!?
Aranđel Mihajlović
A tek u septembru 2015 , kada bude završena pristupna saobraćajnica do pančevačkog puta ( ako opet ne probiju rok ) , će početi da se razmišlja o pristupnoj saobraćajnici sa druge strane . Odnosno saobraćajnici T - 6 i vezi sa nepostojećom surčinskom petljom . Alal vera planeri . Zamislite samo da ste ne daj bože lekari .

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja