ponedeljak, 12.04.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
petak, 01.08.2014. u 12:36 M. Avakumović

Beko nije imenovan za direktora Železnice

Милан Беко је изјавио да је прихватио понуду премијера Александра Вучића да преузме вођење „Железница” (Фото Танјуг)

Vlada Srbije na jučerašnjoj sednici nije donela odluku o imenovanju biznismena Milana Beka, vlasnika Luke „Beograd” za direktora „Železnica Srbije”, niti je to pitanje razmatrala, rekla je juče potpredsednica vlade Zorana Mihajlović povodom najava pojedinih medija da će vlada imenovati ovog biznismena za v.d. direktora javnog preduzeća koje se svrstava u red najvećih gubitaša.

– Kao predsednik Kadrovske komisije nisam dobila nikakav predlog ni za Beka ni za bilo kojeg drugog čoveka koji treba da vodi „Železnice” ili neko drugo javno preduzeće – rekla je ministarka građevine, saobraćaja i infrastrukture u čijem su resoru i „Železnice Srbije”.

Ona ne vidi razlog zašto bi komentarisala „bilo šta što govori neko ko nije član vlade” povodom Bekove izjave da je prihvatio premijerovu ponudu da vodi „Železnice Srbije”. Kako je obrazložio loše stanje u srpskoj ekonomiji nateralo ga je da iz privatnog biznisa uplovi u javni sektor i spasava propalo javno preduzeće. Milan Beko je za list Blic  izjavio da je prihvatio ponudu premijera Aleksandra Vučića da preuzme vođenje Železnica

Spekuliše se, takođe, i da bi Miodrag Kostić mogao da preuzme neko javno preduzeće, čije poslovanje je takođe negativno. Takvih je puno, a koja oblast bi mu najbolje „ležala”, pošto su „Železnice” za koje se svojevremeno sam nudio već rezervisane, juče od njega nismo saznali. U njegovoj kompaniji „MK komercu” rečeno nam je da je u inostranstvu, da nemaju nikakvih novih komentara na ovu temu i da ćemo o svemu blagovremeno biti obavešteni.

Ono što je Kostić svojevremeno obećavao (ako bi mu država dala „Železnice” na upravljanje i ako ga nijedan političar ne bi zvao da mu govori šta da radi) da u roku od tri godine oslobodi državu od subvencionisanja ovog preduzeća i do pete počne da pravi profit – moraće da ispuni Beko. Pod uslovom da zaista dođe na čelo „Železnica” mora da prođe proceduru u kojoj Vlada Srbije upućuje predlog Skupštini „Železnica”, a potom ga Odbor direktora tog preduzeća postavlja za generalnog direktora.

Od njega bi se očekivalo da uvede red u ovo javno preduzeće, koje godišnje pravi gubitak od 7,6, a od države dobija 13 milijardi dinara subvencija za plate. Logično bi bilo da mu prvi potez bude profesionalizacija menadžmenta i da najpre utvrdi da li mu baš treba 36 direktora. Kada je reč o finansijama trebalo bi da ustanovi zašto je od odobrenih 375 miliona evra kredita iskorišćeno samo 67 miliona i plaćeno pet miliona penala za nepovučena sredstva. Potom da poveća prihode od prevoza robe i putnika, liberalizuje tržište i omogući dolazak konkurencije, modernizuje železnicu na kojoj se vozovi kreću u proseku 42 kilometra na sat, a na nekim deonicama i po 10 kilometara nasat. Da bi ponovo saobraćali brzinom od 120 kilometara moraće da obezbedi 4,5 milijarde evra..

Budući da je po obrazovanju saobraćajni inženjer poslovanje ovakvog sistema mu nije strano. Njegova biografija objedinjuje iskustvo u privredi, politici i javnom sektoru.

Njegovu veštinu preživljavanja verovatno je najbolje opisala guvernerka NBS Jorgovanka Tabaković: „Koliko ja poznajem Milana Beka, ako se nije promenio otkad smo sarađivali u vladi, on ne gazi na trulu dasku. Obično se dobro obezbedi u svojim poslovima. Vešt je čovek, bavio se velikim poslovima, ume da se provuče kroz rupe u zakonu”.

Komеntari0
0c445
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja