nedelja, 07.03.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
nedelja, 03.08.2014. u 22:00 Ištvan Dekanj

Mali gradski sprinter koji iznenađuje „be-em-ve”

Са ценом од 13.399 евра, „фолксваген поло 1,2 тси – блу моушн” представља уобичајену, нешто скупљу понуду „Б” класе малог градског аутомобила (Фото И. Декањ)

Era „daunsajzing” motora je definitivno stigla i bacila pod noge čuvenu američku filozofiju: „Što više kubika i snage, to manje glavobolje na drumu.” Turbine u malolitražnim automobilima čine čuda, što smo i iskusili na „Politikinom” testu vozeći novu verziju „folksvagena polo 1,2 tsi –blu moušn”. Već na prvom semaforu, nakon brzog starta, iznenadili smo vozača bavarske ikone, „be-em-vea 316”, nekoliko godina starog, iako poseduje 400 kubika više i reputaciju „večitog sportiste”. Novi adut Nemaca u borbi sa agresivnim proizvođačima vozila „A” i „B” klase sa Dalekog istoka je „polo” zamišljen da ostavi klijentelu pod okriljem brenda i ako ne voze „večnog golfa”.

Nova verzija se, spolja gledano, ne razlikuje previše od prethodnika, ali „tsi” agregat od 1,2 litara, turbo benzinac „blu moušn”, uklopljen sa šestostepenim manuelnim menjačem, uneo je veće promene u ovaj automobil nego što se naslućuje. Vozne karakteristike su poboljšane, a „polo” se vozi lako i dinamično i pri tom nije prešao potrošnju od 6,5 litara, iako vas ta okretnost mami da vozite u većem broju obrtaja.

Velika maska na prednjem delu automobila prelazi u upečatljivu rešetku hladnjaka. Sportski izgled daje rešetka za usis vazduha sa strane, zakošena ka podlozi, kao i uglasta svetla i optički „produženi” prednji deo iako je identičan prošloj generaciji. Retrovizori u boji auta sa integrisanim pokazivačima pravca i krovni spojler naglašavaju „brzi”,trkački izgled. I pored naglašenih svetlosnih grupa pozadi, jasno definisanih linija irubova, „polo” nije izgubio kompaktnost. Uglavnom sa dnevnim LED diodama deluje kao „smanjeni golf”.

U ponudi opreme su, pored „bi-ksenonskih” farova i radarski tempomat, koji održava brzinu i razmak do vozila ispred. Uz sportsko vešanje„sport selekt” koje menja tvrdoću, za osećaj na volanu zadužen je servo sistem, poznat iz prošle, pete „polo” generacije. Mada, to je ista „boljka” kod većine modernih automobila – taj „plivajući”, previše lagan osećaj za volanom. Možda većini odgovara, pogotovu nežnijem polu, ali za auto sa takvim agilnim i dinamičnim karakteristikama ne bi škodilo više „težine” i neposrednosti. Treba pohvaliti „odsečen” donji deo upravljača jer se lakše seda na vozačko sedište, ali i izlazi.

Testirani „polo 1,2” razvija 90 konjskih snaga i 160 Njutn metara obrtnog momenta. Sa lakoćom obilazite sporije, a uticaj turbine se pogotovu oseti u gradu. Vožnja po Košutnjaku i krivinama Avale bila je uživanje, jer je stabilan i siguran. Buka u automobilu je minimalna, a motor se čuje tek na četiri-pet hiljada obrtaja, što je za duža putovanja značajno. Testirani model je opremljen „start–stop” sistemom, koji doprinosi štedljivosti, ali i „ap end daun hil” asistentom, efikasnim kočnicama, vazdušnim jastucima...

Kod nas su u ponudi četiri agregata, i to dva benzinska od 1,0 litara i 60 konjskih snaga i 1,2 „tsi” motor sa 90 konja kao i dva dizelaša od 1,4 litara sa „tdi” motorima od 75 i 90 konjskih snaga. Sa cenom od 13.399 evra predstavlja uobičajenu, nešto skuplju ponudu „B” klase malog gradskog automobila. Osim što „polo” više nije mali, pa možete da ga vozite i na duže puteve bez bojazni da će vam biti neudobno. Ali, naravno, samo dok ste sami i zaljubljeni. Jer, kada stignu deca, vaš „mali golf” vam više neće biti dovoljan za sve ono što jednoj porodici treba na dužem putu, a prvo i osnovno je mnogo prostora.

----------------------------------------------------------------

Tehničke karakteristike

Motor: 4 cilindra, 16 ventila redni benzinski turbo „tsi”

Zapremina: 1,197 cm3

Tip: EU 6

Snaga: 66 kw/90 ks / 4.800 obrt/min.

Momenta: 160 Nm pri 1.400–4.000 obrt/min.

Maksimalna brzina: 184 km/čas

Ubrzanje (od 0 do 100): 10,8 sekundi

Potrošnja:grad 4,6 lit./ 3,8 lit. van grada – fabrika/test 6,5 lit

Menjač: šestostepeni manuelni

Masa automobila/maks. težina: 1.107/531 kg

Točkovi: 15 inča

Rezervoar (maks): 45 litara

Zapremina prtljažnika: 280/952 litara

Dužina: 3.970 mm

Širina: 1.901 mm

Visina: 1.456 mm

Emisija CO2: 107gr/km

Komеntari0
df8e7
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja