četvrtak, 04.06.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
nedelja, 03.08.2014. u 22:00 Ištvan Dekanj

Mali gradski sprinter koji iznenađuje „be-em-ve”

Са ценом од 13.399 евра, „фолксваген поло 1,2 тси – блу моушн” представља уобичајену, нешто скупљу понуду „Б” класе малог градског аутомобила (Фото И. Декањ)

Era „daunsajzing” motora je definitivno stigla i bacila pod noge čuvenu američku filozofiju: „Što više kubika i snage, to manje glavobolje na drumu.” Turbine u malolitražnim automobilima čine čuda, što smo i iskusili na „Politikinom” testu vozeći novu verziju „folksvagena polo 1,2 tsi –blu moušn”. Već na prvom semaforu, nakon brzog starta, iznenadili smo vozača bavarske ikone, „be-em-vea 316”, nekoliko godina starog, iako poseduje 400 kubika više i reputaciju „večitog sportiste”. Novi adut Nemaca u borbi sa agresivnim proizvođačima vozila „A” i „B” klase sa Dalekog istoka je „polo” zamišljen da ostavi klijentelu pod okriljem brenda i ako ne voze „večnog golfa”.

Nova verzija se, spolja gledano, ne razlikuje previše od prethodnika, ali „tsi” agregat od 1,2 litara, turbo benzinac „blu moušn”, uklopljen sa šestostepenim manuelnim menjačem, uneo je veće promene u ovaj automobil nego što se naslućuje. Vozne karakteristike su poboljšane, a „polo” se vozi lako i dinamično i pri tom nije prešao potrošnju od 6,5 litara, iako vas ta okretnost mami da vozite u većem broju obrtaja.

Velika maska na prednjem delu automobila prelazi u upečatljivu rešetku hladnjaka. Sportski izgled daje rešetka za usis vazduha sa strane, zakošena ka podlozi, kao i uglasta svetla i optički „produženi” prednji deo iako je identičan prošloj generaciji. Retrovizori u boji auta sa integrisanim pokazivačima pravca i krovni spojler naglašavaju „brzi”,trkački izgled. I pored naglašenih svetlosnih grupa pozadi, jasno definisanih linija irubova, „polo” nije izgubio kompaktnost. Uglavnom sa dnevnim LED diodama deluje kao „smanjeni golf”.

U ponudi opreme su, pored „bi-ksenonskih” farova i radarski tempomat, koji održava brzinu i razmak do vozila ispred. Uz sportsko vešanje„sport selekt” koje menja tvrdoću, za osećaj na volanu zadužen je servo sistem, poznat iz prošle, pete „polo” generacije. Mada, to je ista „boljka” kod većine modernih automobila – taj „plivajući”, previše lagan osećaj za volanom. Možda većini odgovara, pogotovu nežnijem polu, ali za auto sa takvim agilnim i dinamičnim karakteristikama ne bi škodilo više „težine” i neposrednosti. Treba pohvaliti „odsečen” donji deo upravljača jer se lakše seda na vozačko sedište, ali i izlazi.

Testirani „polo 1,2” razvija 90 konjskih snaga i 160 Njutn metara obrtnog momenta. Sa lakoćom obilazite sporije, a uticaj turbine se pogotovu oseti u gradu. Vožnja po Košutnjaku i krivinama Avale bila je uživanje, jer je stabilan i siguran. Buka u automobilu je minimalna, a motor se čuje tek na četiri-pet hiljada obrtaja, što je za duža putovanja značajno. Testirani model je opremljen „start–stop” sistemom, koji doprinosi štedljivosti, ali i „ap end daun hil” asistentom, efikasnim kočnicama, vazdušnim jastucima...

Kod nas su u ponudi četiri agregata, i to dva benzinska od 1,0 litara i 60 konjskih snaga i 1,2 „tsi” motor sa 90 konja kao i dva dizelaša od 1,4 litara sa „tdi” motorima od 75 i 90 konjskih snaga. Sa cenom od 13.399 evra predstavlja uobičajenu, nešto skuplju ponudu „B” klase malog gradskog automobila. Osim što „polo” više nije mali, pa možete da ga vozite i na duže puteve bez bojazni da će vam biti neudobno. Ali, naravno, samo dok ste sami i zaljubljeni. Jer, kada stignu deca, vaš „mali golf” vam više neće biti dovoljan za sve ono što jednoj porodici treba na dužem putu, a prvo i osnovno je mnogo prostora.

----------------------------------------------------------------

Tehničke karakteristike

Motor: 4 cilindra, 16 ventila redni benzinski turbo „tsi”

Zapremina: 1,197 cm3

Tip: EU 6

Snaga: 66 kw/90 ks / 4.800 obrt/min.

Momenta: 160 Nm pri 1.400–4.000 obrt/min.

Maksimalna brzina: 184 km/čas

Ubrzanje (od 0 do 100): 10,8 sekundi

Potrošnja:grad 4,6 lit./ 3,8 lit. van grada – fabrika/test 6,5 lit

Menjač: šestostepeni manuelni

Masa automobila/maks. težina: 1.107/531 kg

Točkovi: 15 inča

Rezervoar (maks): 45 litara

Zapremina prtljažnika: 280/952 litara

Dužina: 3.970 mm

Širina: 1.901 mm

Visina: 1.456 mm

Emisija CO2: 107gr/km

Komentari0
44c59
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja