sreda, 23.10.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 22:58

Stižu plate za radnike „Ratka Mitrovića” – most Zemun – Borča neće kasniti

Autor: N. Belićsreda, 06.08.2014. u 22:00
(Фото Бета)

Radnicima preduzeća „Ratko Mitrović – Niskogradnja” koji su organizovali štrajk zbog neisplaćenih zarada, prema poslednjim informacijama iz Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, novac je uplaćen juče, što je bio uslov da se oni vrate radovima na izgradnji mosta Zemun – Borča i pristupnim saobraćajnicama. Dvodnevna obustava rada građevinaca te firme koja je podizvođač neće uticati na završetak ovog projekta najavljenog za kraj decembra 2014.

– Došlo je do tehničkih problema prilikom isplate novca zbog greške oko PDV-a. Zato se sve odužilo. Sada je to regulisano – istakla je Zorana Mihajlović, ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, obilazeći juče gradilište mosta preko Dunava sa Lijem Mančangom, kineskim ambasadorom.

Da je radnicima plata i uplaćena potvrdio je za „Politiku” Branko Miljković, vlasnik firme „Ratko Mitrović”.

– Zaposlenima smo dugovali tri plate i naknade za prevoz za šest meseci. Sve je već prosleđeno na njihove račune. Prvog dana, u utorak, štrajk nije bio legalan, jer je obustava rada trajala duže od sat vremena – poručuje Miljković i naglašava da je problem sa zaradama brzo rešen zahvaljujući pravovremenoj reakciji resornog Ministarstva građevinarstva.

Duško Vuković, predsednik Sindikata radnika građevinarstva čiji su članovi organizovali štrajk,potvrdio je sinoć da je većini radnika koji su čekali uplatu na svoje račune zarada počela da stiže i da će se danas, najverovatnije, vratiti na posao.

– Tačno je da se radi o tri mesečne zarade, bez julske na koju su štrajkači spremni da sačekaju, bez obzira što smo već ušli u avgust. Ostale su i razlike u platama još iz 2012. godine na kojima nismo insistirali sada. Štrajku se priključilo oko 300 radnika, a ukupna suma koju im je poslodavac dužan već se meri milionima dinara. Osim novca, firma im zbog velikog broja prekovremenih sati nije izdala ni obračunske liste, što je zakonska obaveza – tvrdi Vuković.

Radnici su se u utorak i juče okupljali u blizini nadvožnjaka u izgradnji, na mestu gde pristupna saobraćajnica mosta Zemun – Borča treba da bude spojena sa Zrenjaninskim putem, na levoj strani Dunava. Oni su u utorak nakratko blokirali deo Zrenjaninskog puta kako bi skrenuli pažnju na problem sa platama.

– Nikom nije bila namera da ometa saobraćaj, kao ni da izazove pomeranje rokova za završetak novog mosta ili pristupnih saobraćajnica, kao ni drugih projekata s obzirom na to da zaposleni u preduzeću „Ratko Mitrović” rade i na obilaznici oko Beograda i na rekonstrukciji u Ulici vojvode Stepe. Ukoliko i dođe do nekog zaostatka, oni to mogu da nadoknade u prekovremenim satima kada se vrate na posao. Jedino što ne žele jeste da rade za džabe, a zbog sličnih situacija ovakve štrajkove morali su da organizuju i prošle i pretprošle godine – zaključuje Vuković.

Aneks za već završene radove biće potpisan sledeće nedelje

Obilazeći radove na mostu Zemun – Borča, ministarka Zorana Mihajlović naglasila je da izvođač radova i podizvođači nagoveštavaju da bi gradnja ove saobraćajnice preko Dunava mogla da bude gotova i pre kraja decembra ove godine. Konstrukcija nad rekom već je spojena.

– Uz to, u toku 2014. biće završene i pristupne saobraćajnice od Novosadskog do Zrenjaninskog puta, a u 2015. i deonica od Zrenjaninskog do Pančevačkog puta. Ukupna dužina pristupnih saobraćajnica je oko 21 kilometar. Postavljanje mentora za gradnju mosta, kao i za druge deonice na kojima se radi, dalo je rezultate. Oni svaki drugi dan obilaze gradilište. Želja nam je da pomognemo izvođačima i podizvođačima da budu efikasni u svom poslu – navela je Zorana Mihajlović.

Ona je najavila da će vlada sa izvođačem, kineskom kompanijom „China Road and Bridge Corporation”, sledeće nedelje potpisati aneks 4 ugovora, kako bi moglo da bude isplaćeno 2,5 miliona evra za već završene radove od januara 2014. do danas.

– Oni su tražili 2,8 miliona evra, ali je to smanjeno. Predstoji nam da detaljnije poradimo i na odštetnim zahtevima koje je Vlada Srbije dobila od izvođača i podizvođača, da to razmotrimo po stavkama i vidimo šta je opravdano, a odnosi se na radove od januara do danas – rekla je ministarka.  

Ambasador Kine Li Mančang ubeđen je će izgradnja mosta biti završena na vreme.

– To je tek prvi veliki infrastrukturni objekat koji Kina i Srbija grade zajedno. Nadam se da će ih biti još mnogo – ocenjuje ambasador.


Komentari2
b3735
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Милош Ђ.
Овај пројекат је једини у Београду који не касни, али не због способног руководства фирме него због крвавог рада поменутих радника. Ти људи раде за минималац (око 20 хиљада) сваки дан у недељи по 10 до 12 сати дневно. Онда када им се не да ни тај минималац за три месеца, немају друге него да изађу на улицу. Раде само за сардину и хлеб у баракама. Новац им се није исплаћивао због заврзлама са ПДВом него што се свеж новац који даје ЕЦБ за иградњу обилазнице сливао у друга предузећа поменутих директора, а радници чекали. Робовласништво. Срамота! Државни органи и Политика би требало да дубље испитају пословање ове фирме.
zoran s
Pustiti most u funkciju pre završetka pristupnog puta direktno most-Pančevo je katastrofa ,jer u tom slučaju Zrenjaninski put koji je i ovako preopterećen biće još više opterećen,Tako će deca i zaposleni kasniti na posao i školu jer će saobraćaj ići katastrofalno.Misli li neko na građane sa Leve strane Dubava.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja