sreda, 20.01.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
sreda, 17.12.2014. u 08:15 N. Belić

Završno doterivanje mosta Zemun – Borča

Most Mihajla Pupina svečano će biti otvoren u četvrtak. Na gradilištu nad Dunavom u toku su završne tehničke provere, doterivanje, glancanje i dekorisanje. Pre nedelju dana konstrukcija je „položila” test opterećenja – preko nje je prešlo 12 do vrha natovarenih kamiona, a to je bila jedna od najvažnijih provera pred otvaranje mosta za saobraćaj.

– Svi ključni radovi i najvažnija ispitivanja su završeni. U toku je tehnički pregled, što je standardna zakonska procedura, kako bi se utvrdilo da li svi detalji odgovaraju projektu, poput ograde i signalizacije koja je već postavljena, osvetljenja… Ukoliko se eventualno i uoče neka odstupanja, to ne može da utiče na funkcionisanje mosta i datum otvaranja, i radilo bi se o manjim popravkama – ističe Rade Obradović, savetnik u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.

Osim finalnog pregleda, na Mostu Mihajla Pupina juče smo zatekli i radnike zadužene za ukrašavanje ove konstrukcije za svečanost najavljenu za četvrtak. Prema ranijim najavama, tu ceremoniju svečano će predvoditi premijeri Kine i Srbije, Li Kećijang i Aleksandar Vučić. Uz most koji spaja zemunsku i borčansku obalu biće otvoreno i oko 10 kilometara pristupnih saobraćajnica, od „lakat krivine” na Novosadskom putu do Zrenjaninske petlje na levoj strani Dunava koja je građena u obliku deteline sa četiri lista i ima osam ulaznih i izlaznih rampi.

– Novi most značajan je, pre svega, jer je alternativa Pančevačkom mostu koji je do sada bio jedini drumski prelaz preko Dunava u rasponu od 110 kilometara. Otvaranje nove saobraćajnice ne samo da donosi mnogo Beogradu i da će skratiti put sa jednog kraja grada na drugi, već je bitno i za celu zemlju, jer će pomoći onima koji su u tranzitu – navela je Tatjana Popović, iz gradske Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju.

Pupinov most biće prvi most preko Dunava izgrađen u Beogradu posle gotovo osam decenija, jer je „Pančevac” pušten u saobraćaj još 1935. Planirano je da upravo nova saobraćajnica rastereti danas dotrajali Pančevački most. Radovi na konstrukciji koja povezuje Zemun i Borču počeli su krajem oktobra 2011. godine, a za njihovog izvođača je angažovana kineska državna kompanija „Čajna road end bridž korporejšn” (CRBC), dok je kao podizvođač angažovano preduzeće „Ratko Mitrović”.

Izgradnja mosta sa pristupnim saobraćajnicama trebalo bi da košta ukupno oko 260 miliona dolara. Iz kredita kineske Eksim banke obezbeđeno je 85 odsto tih sredstava, dok je ostatak finansiran iz republičkog i gradskog budžeta. U ovu cenu mosta nisu uračunati odštetni zahtevi izvođača i podizvođača koji iznose oko 32 miliona dolara, a o njima će se pregovarati iduće godine. Nisu još obračunati ni troškovi eksproprijacije zemljišta koji su prvobitno bili procenjeni na 70 miliona dolara, ali bi zbog nezadovoljstva pojedinih vlasnika parcela koji su pokrenuli sudske sporove konačan bilans tek trebalo da bude utvrđen.

----------------------------------

O mostu:

– Izgradnja mosta sa pristupnim saobraćajnicama trebalo bi da košta ukupno oko 260 miliona dolara

– Radovi na konstrukciji koja povezuje Zemun i Borču počeli su krajem oktobra 2011. godine

– Izvođač radova je kineska državna kompanija „Čajna road end bridž korporejšn” (CRBC), a podizvođač preduzeće „Ratko Mitrović”

----------------------------------

Autobus  85 spaja Borču i Banovo brdo

Preko Mosta Mihajla Pupina od petka ujutru krenuće i vozila na produženoj liniji gradskog prevoza 85. Autobusi sa ovom oznakom voziće između terminusa „Banovo brdo” i „Borča 3”. 

Planirano je da na ovoj trasi koja je pokrivala relaciju između Banovog brda i Novog Beograda, vozi 10 autobusa sa intervalom između prolaska dva autobusa od 14 minuta.

U Direkciji za javni prevoz navode da će ova linija biti najkraća veza naselja uz levu obalu Dunava sa centralnim delovima opština Zemun i Novi Beograd, kao i sa budućom autobuskom i železničkom stanicom u Bloku 42.

----------------------------------

Trasa produžene linije:

Banovo brdo – Požeška – Kirovljeva – Visoka – Paštrovićeva – Radnička – Most na Adi – Jurija Gagarina – Marka Hristića – Đorđa Stanojevića – Omladinskih brigada – Bulevar Mihajla Pupina – Aleksandra Dubčeka – 22. oktobra – Vrtlarska – Ugrinovačka – Banatska – Cara Dušana – Pupinov most – Severna tangenta –  Zrenjaninski put – Bratstva i jedinstva – Bele Bartoka – Borča 3

Komеntari9
91b4b
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Игор Г.
slobo mir | 17/12/2014 12:51 Смета! Посао око моста нема никакве везе са републичком владом и није међу-државни договор. Греота је да Онај који до скоро није знао где се гради тај мост приграби за себе заслуге које му не припадају.
Драшко Мичета
Зар није било једноставније ида је продужена линија 101 до Бановог брда.Прво, овај крај, који је годинама био маргинализован, добио прозор у свет. Друго, радници ПКБ Корпорације би лаше путовали на посао и враћали се Својим кућама. Околина би имала везу својих линија и са центром Београда и са Земуном. ЗНАЧИ, ДАЈТЕ ЛИНИЈИ 101 ШАНСУ !!!!
Vec Vidjeno
Ajd posto parada nije donela ocekivane rezutate - da probamo sa Kinezima.
slobo mir
A nije vam smetao Tito koji je sve otvarao, pa i svinjce? U njega se kunete. Mogli ste spavati u parku. Ko vanm danas brani. Spavajte. A što vam smeta što će dva predsjednika vlade dve države otvoriti most. Da pošaljemo nekog Aliju Siraotanovića?
Deda Pera
Deda DJole me odusevio svojim komentarom. Nije to jedina investicija gde se ON slika i obecava lepsi zivot uzimajuci od nasih penzija

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja