Samit premijera Kine i centralne i istočne Evrope koji se održava u Beogradu šansa je da se prestonica predstavi kao turistička destinacija, ali i da zaradi više od milion evra, kaže Miodrag Popović, direktor Turističke organizacije Beograda. Njegova procena je skromna u poređenju sa nadanjima Kongresnog biroa Srbije, u kojem veruju da bi od ovog samita prestonica mogla da prihoduje oko 2,5 miliona evra.
Čak i prosečan kongresni turista, kakav je, na primer, neki biznismen, na smeštaj, kupovinu suvenira, obroke u restoranima i ostalo dnevno potroši u Beogradu oko 600 evra. Sada su tu državnici i poslovni ljudi iz 16 zemalja i više od 1.000 novinara – ukupno, oko 5.000 učesnika trodnevnog samita.
– Kada taj iznos pomnožimo sa brojem zvanica i dana koje će provesti u glavnom gradu i 20 odsto PDV-a, koji ostaje državi, jasno je da će prihod biti veliki i zato je važno da Beograd bude što češće domaćin ovakvih skupova – ističe Popović.
Samit nije samo prilika za nove investicije nego i za poboljšanje imidža države i grada domaćina. Ako učesnici samita odu zadovoljni iz Beograda, postaće svojevrsni promotori glavnog grada Srbije.
– Novinari koji izveštavaju sa ovog samita sigurno će pisati i govoriti i o Beogradu, njegovim znamenitostima, ljudima koje sreću, što je takođe reklama za nas. A njene efekte kasnije ćemo meriti brojem dolazaka stranih turista – uverava Popović.
Da bi kongres smatrali uspešnim, učesnicima je važno i kako će se provesti u slobodno vreme. Na svim info-punktovima u hotelima u kojima su odseli, „Sava centru” i Palati Srbija nude im se turističke ture obilaska grada koje nisu duže od sat vremena – razgledanje Beogradske tvrđave, Skadarlije, podzemnog Beograda, najznačajnijih zdanja...
Osim turističkih radnika, i ugostiteljski uposlenici daće sve od sebe da ostave što bolji utisak na goste iz inostranstva. Iako večere nisu zakazane danima unapred iz bezbednosnih razloga, kineska delegacija preksinoć je iz jednog od najekskluzivnijih beogradskih restorana otišla sa osmehom na licu, tvrdi Nikola Dimitrijević, predsednik Opšteg udruženja ugostitelja Beograda.
– Oduševila ih je ljubaznost osoblja, izgled i ukus hrane, ambijent restorana. U ovakvim prilikama trudimo se da služimo isključivo domaću kuhinju, kvalitetna domaća vina koja nisu skupocena. Važno nam je da iz ovdašnjih restorana i kafana ponesu dobar glas – kaže Dimitrijević.
D. Mučibabić
-----------------------------------------
Beograd – vodeći grad u regionu za kongresni turizam
Po broju organizovanih kongresa, na listi Međunarodne asocijacije kongresa i konvencija (ICCA) za 2013. godinu Srbija je od evropskih zemalja bila na 23. od 46 mesta, sa 66 kongresa. Beograd je na istoj listi u konkurenciji svetskih gradova godinama prvi u regionu i među najuspešnijim u istočnoj Evropi. Na 44. poziciji iza sebe je prošle godine ostavio Zagreb, Dubrovnik, Milano, Njujork...
Broj internacionalnih konferencija u srpskoj prestonici raste, a prema podacima Kongresnog biroa Srbije, takvi skupovi su već rezervisani za naredne dve godine. U toku je nadmetanje za one koji će biti priređeni 2017. i 2018.