utorak, 31.03.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 01:24

Beograd dobio drugi most na Dunavu posle 79 godina

Autor: Tanjugčetvrtak, 18.12.2014. u 07:00

Premijeri Srbije i Kine, Aleksandar Vučić i Li Kećeng, otvorili su Pupinov most. Time je Beograd zvanično dobio novu saobraćajnicu preko Dunava, koja je nastala u saradnji kineskih i srpskih kompanija. Svečanosti na kojoj su se obratila dvojica premijera, osim mnogobrojnih građana, prisustvovali su Maja Gojković, predsednica Narodne skupštine Republike Srbije, ministri srpske vlade, predstavnici diplomatskog kora… Među gostima na ceremoniji bili su Milorad Dodik, predsednik Republike Srpske, i Dragan Đilas, nekadašnji gradonačelnik, u toku čijeg je mandata započeta izgradnja ove saobraćajnice.

Premijer Vučić je rekao da je otvaranje Pupinovog mosta na Dunavu daleko značajnije od svega što su on i njegov kineski kolega uradili u prethodna dva dana jer ovaj događaj „veliča dela, a ne prazne reči”. Citirajući nobelovca Ivu Andrića da „od svega što čovek gradi ništa nije vrednije od mostova”, srpski premijer je kazao da je Pupinov most prvi poduhvat kineskih graditelja u Evropi i trajni spomenik srpsko-kineskog prijateljstva, ali i početak sprovođenja infrastrukturnih poduhvata u Srbiji.


(Fo­to Anđelko Vasiljević)

– Nama, građanima Srbije, povezivanje je potrebno više od svega: da povezujemo ljude, obale, prošlost sa budućnošću, da premošćavamo prepreke i razlike. Nećemo stati, nastavićemo neumorno da gradimo. U 2016. i 2017. godini završićemo više pruga i autoputeva nego bilo koja druga evropska zemlja. Veliki deo tih projekata Srbija će raditi sa kineskim prijateljima – naglasio je Vučić.

Podsetivši da je ova saobraćajnica na predlog građana dobila ime po Mihajlu Pupinu, on je rekao da je narod Srbije na ovaj način vratio samo deo onoga što je dobio od velikog naučnika i pronalazača. Vučić je zahvalio na podršci predsednicima Srbije i Republike Srpske Tomislavu Nikoliću i Miloradu Dodiku, kao i prethodnoj vladi.

– Zahvalan sam predstavnicima bivše vlade, koja je donela odluku o izgradnji mosta, i bivšem gradonačelniku Draganu Đilasu – rekao je Vučić, dodajući da se zalaže za Srbiju u kojoj će sve vlade deliti posvećenost prema blagostanju ljudi.


Veliki broj građana pratio je otvaranje mosta (Foto Tanjug)

Premijer Li Kećeng je naglasio da je Pupinov most plod saradnje dve zemlje i naroda i najavio nove infrastrukturne projekte u skladu sa evropskim standardima.

On je precizirao da je za vreme boravka u Srbiji sa srpskom vladom potpisano više dokumenata, među kojima i memorandum o modernizaciji pruge Beograd–Budimpešta, dodajući da je dogovoreno da se taj projekat završi za dve godine.

Kineski privrednici, dodao je on, biće podsticani da otvaraju fabrike i pogone duž ove linije koja ide i dalje iz Beograda i iz Budimpešte.

Osvrnuvši se na samit Kine i zemalja centralne i istočne Evrope, Kećeng je rekao da je pravi potez to što je on održan u Beogradu i da će Srbija imati sve veću ulogu u nastavku saradnje „16 plus 1”.

Premijer Kine je rekao da ga prizor na otvaranju Pupinovog mosta podseća na popularni film „Most”, u kojem se čuje pesma „Bela, ćao”, ali on to ne kaže jer će se ponovo družiti s prijateljima u Srbiji. Kećeng je završio obraćanje rekavši „hvala” na srpskom, što je pozdravljeno aplauzom.

Posle otvaranja mosta i završetka ceremonije, premijeri Vučić i Keđeng prošetali su Kalemegdanom.

----------------------------------

Neformalna atmosfera pre ceremonije

Petnaestak minuta pre 11 sati, za kada je bila zakazana polučasovna ceremonija otvaranja, na most su došli premijer Aleksandar Vučić, gradonačelnik Siniša Mali i Milorad Dodik. Njih trojicu su aplauzom pozdravili građani koji su se okupili duž cele saobraćajnice i mahali srpskim i kineskim zastavicama. Na poziv Vučića, iz gledališta im se pridružio i Dragan Đilas, koji je sa njima prijateljski porazgovarao. Pet minuta pre 11 časova stigla je i kineska delegacija, koja je pozdravljena gromoglasnim aplauzom i ovacijama. Pre nego što su se uputili ka bini na sredini mosta, Vučić i Li Kećeng presekli su vrpcu na prilazu, prethodno otkrivši tablu sa podacima o mostu. Na njoj je kao ime ove saobraćajnice navedeno „Most Mihajla Pupina”, iako je prema odluci Skupštine grada zvanični naziv Pupinov most. Taj drugi, ispravni toponim bio je ispisan i na velikim oznakama na prilazu mostu koje su bile deo scenografije na svečanosti, zajedno s mnogobrojnim srpskim i kineskim zastavama.

----------------------------------

Đilas: Projekat značajniji od Mosta na Adi

– Presrećan sam što je ovaj veliki projekat završen i zahvalan sam svima koji su u njemu učestvovali i za vreme mog mandata i u vreme kad je gospodin Mali postao gradonačelnik – rekao je Dragan Đilas, bivši gradonačelnik Beograda, u toku čijeg je mandata započeta izgradnja mosta.

– Ovo je jedan od najvećih građevinskih poduhvata u Srbiji. U njegove pristupne saobraćajnice ugrađeno je 500.000 tona kamena prenesenog železnicom iz Malog Zvornika, a za izgradnju je iskorišćeno dva miliona kubnih metara peska izvađenog iz Dunava.

Premijeri Kine i Srbije Li Kećijang i Aleksandar Vučić (Foto Tanjug)

Po ugovoru, projekat je trebalo da sprovode kineske i srpske firme pola-pola, ali je na kraju procenat srpskih preduzeća bio veći, što je donelo korist našim građanima – istakao je Đilas, koji je na svečanost došao na poziv Aleksandra Vučića.

Pupinov most, dodao je on, značajniji je za Beograd od Mosta na Adi.

– Napokon ćemo doživeti da kamioni ne idu Karađorđevom ulicom i centrom grada, a ovim mostom će se omogućiti i razvoj leve obale Dunava – rekao je Đilas.

(Foto Tanjug)

On je zahvalio premijeru Vučiću na „lepim rečima koje mu je uputio” i istakao da „odnos ljudi na vlasti treba da bude uvek takav prema onima koji su se nekada bavili politikom i obavljali neke funkcije”.

– Ne treba da ratujemo, već da radimo zajedno jer živimo u istoj zemlji – zaključio je Đilas.


Komentari45
faa0f
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Bonn Berlin
Dva osvrta sa pitanjem da li je most dovoljno visok samo mi govore, koji nisu objavljeni mi sve jasno govore. Inace obicaj je u svetu kada se pise o novom mostu da se clanku obavezno napise: duzina,visina,tezina, sirina, cena, idejni konstruktor, izvodjac radova, kum. Nista od toga nije bilo.
Jole Manojle
Ama ljudi kakvi novi projekti? Skupština Beograda je izglasala da se otplata kredita za most na Adi prolongira za sledeću godinu, za most na Dunavu nije ni objavljeno ko i kada treba da plaća
Гоца сликарка, оригинал
Јуче сам питала људе који су изашли из препуне 85.це , у њу није могло да се уђе при полсаку на Мост па сам са друге стране улице сачекала да питам како то тамо изгледа ево шта су људи рекли, тако да ГСБ има то у виду макар док траје оволика жеља људи да виде мост и помсиле жељу и баце који динар у Дунав , ТРЕБА СЛЕДЕЋЕ , да се макар док жеља траје код људи да се направи станица тик уз мост на почетку и на крају моста а исто тако и повратна станица, каже човек да су ишли до краја до Борче да нису изшали из аутобуса јер немају где и да ништа нису могли да виде , ово ако има ко д апрочита нека почне већ од сутра па следећих два месеца док се народ не засити и док не пожеле сви жељу, толико може да се учини народу
Напредна Изградња
Трећи вероватно поново тек око 2100-те.
pro srpski srbin
Dva lepa mosta dobio je Beograd, jer Beograd je Srbija, Vojvodina, Vranje, Preševska dolina. Koga u Beogradu interesuje kakvi su putevi i mostovi po celoj Srbiji. Mi možemo svi da se radujemo, ali je činjenica, da Srbija osim Beograda truli, da je nestaje ,da ropće u nemaštini, blatu i korupciji.Nije bitno koe izgradio mostove u Beogradu, to će platiti i otplatiti najsiromašniji građani zemlje Srbije. Od Beograda do Užica ponekad za 200km. potrebno je i 5 sati, a da ne pričam od Užica do Niša koliko je potrebno. Vi beograđani imate samo jednu trasu i to u leto Beograd- Petrovac, tj do vašeg mora, a za ostalo vas svrbi, a mnogi ne mogu da spavaju zbog loše situacije u Srbiji

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja