utorak, 26.01.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
nedelja, 11.01.2015. u 22:00

Volela bih da budem Romeo

(Фото Тијана Вуковић)

Mecosopran Milijana Nikolić nastupala je tokom uspešne međunarodne karijere širom sveta, bila dobrodošla i u Metropoliten operi, ali ne i u rodnoj Srbiji, iako je to želela. Nedavno se konačno i to gostovanje dogodilo na sceni Narodnog pozorišta u Beogradu u roli Karmen, sa italijanskim tenorom Rozariom la Spinom, koji je njen partner i u životu. Nikolićeva je diplomirala kod profesorke Radmile Smiljanić u Beogradu, a pored značajnih nagrada najviše joj je u karijeri pomogla dvogodišnja stipendije za usavršavanje na Akademiji za soliste u Milanskoj skali 2001. Debitovala je upravo na sceni Skale u Verdijevom „Obertu” u ulozi Kunize. Tokom ove sezone Milijana Nikolić pevala je Karmen u Metropolitenu u Njujorku, što je san svakog pevača, ali i u Sidneju i Melburnu. Poslednjih nekoliko sezona u Sidnejskoj operi nastupa i u operama „Aida” i „Tanhojzer”.

Posle duže pauze ponovo ste gostovali u Beogradu. Zašto je bilo potrebno toliko vremena da vas ponovo čujemo u Srbiji?

Vratila sam se na domaću scenu nakon 13 godina pauze i za mene je to bio veliki emotivni događaj. Zašto me nije bilo? Na to pitanje ne bi trebalo ja da odgovorim. Sa moje strane je uvek postojala dobra volja. Prva koja me je pozvala da se vratim na beogradsku opersku scenu bila je Katarina Jovanović, zatim sam o povratku govorila sa mojom divnom koleginicom Jelenom Vlahović i na kraju je sve finalizovala Ana-Zorana Brajović, sadašnja direktorka Opere u NP. Do suza me je doveo topao odziv beogradske publike, svi su bili na nogama i aplaudirali. U gledalištu su bile osobe koje mi mnogo znače, počev od mog brata i sestre, zatim profesorke pevanja Olivera Grujić i Radmila Smiljanić i mnogo kolega kao što su Jadranka Jovanović, Nikola Mijailović, Snežana Savičić Sekulić itd.

Pamtimo vaš odlazak u Akademiju Milanske skale 2001. Kako je izgledalo usavršavanje u Italiji?

Odlazak u Milansku skalu je bio velika prekretnica u životu. Usavršavanje je bilo veoma blagodatno, ali ni malo lako. Prvo sam morala da savladam jezik koji nisam govorila, jer konkurencija je velika. Pored talenta za pevanje i interpretaciju ceo sklop ličnosti je veoma bitan za napredak. Imala sam sjajnu priliku da radim sa nekim od najvećih operskih pevača našeg doba kao što su Lejla Gencer, Lucijana Sera, Tereza Berganca, koja je i jedna od čuvenih Karmen sa kojom sam radila na ovoj ulozi. Čim sam došla u Skalu dobila sam priliku da „pokrivam” ulogu Dalile, a u naslovnoj ulozi Samsona je bio čuveni Plasido Domingo. Slušajući i gledajući ove velikane naučila sam mnogo.

Živite u Australiji, a putujete i gostujete po svetu, šta je bilo presudno da promenite mesto boravka?

Teško je reći gde tačno živim. Veliki deo godine provodim u Australiji i to je zvanično mesto boravka, ali evo, već pet meseci sam van Australije. Živim tamo gde me posao vodi, ali Australija ima posebno mesto i mogu je nazvati domom. Sidnejska opera me redovno zove svake godine za jednu, dve ili više produkcija. Samo prošle godine otpevala sam skoro 20 predstava „Karmen”. Australija je predivna zemlja, multinacionalna, bez duge hladne zime.

Ostvarili ste uspešno brojne role mecosopranskog faha, na koje ste posebno ponosni, a koje priželjkujete ubuduće?

Ponosna sam na sve uloge, jer sam uvek davala maksimum. Karmen je jedna od njih u kojoj zaista uživam. Pevala sam puno puta Amneris u „Aidi” i Eboli iz „Don Karlosa” koje su veoma zahtevne, a smatram da mi donose sreću. Volela bih da se oprobam u rolama kao što su Romeo u Belinijevoj operi „Monteki i Kapuleti” ili Štrausovom „Kavaljeru s ružom”. To su uloge koje me privlače vokalno, a izazov su jer u njima mecosopran igra muškarca.

Kakvi vas angažmani očekuju tokom 2015?

Poslednji koncert u ovoj sezoni i tako reći prvi u narednoj je Novogodišnji koncert u Sidnejskoj operi. Zatim sledi „Aida” na otvorenoj sceni u Sidnejskoj luci, potom „Don Karlos” u Sidnejskoj operi i u Melburnu. Nakon toga se vraćam u Njujork za predstave „Ana Bolen” i „Roberto Devero”.

Biljana Lijeskić

Komеntari0
4dbd8
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja