sreda, 05.08.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
nedelja, 11.01.2015. u 22:00

Volela bih da budem Romeo

(Фото Тијана Вуковић)

Mecosopran Milijana Nikolić nastupala je tokom uspešne međunarodne karijere širom sveta, bila dobrodošla i u Metropoliten operi, ali ne i u rodnoj Srbiji, iako je to želela. Nedavno se konačno i to gostovanje dogodilo na sceni Narodnog pozorišta u Beogradu u roli Karmen, sa italijanskim tenorom Rozariom la Spinom, koji je njen partner i u životu. Nikolićeva je diplomirala kod profesorke Radmile Smiljanić u Beogradu, a pored značajnih nagrada najviše joj je u karijeri pomogla dvogodišnja stipendije za usavršavanje na Akademiji za soliste u Milanskoj skali 2001. Debitovala je upravo na sceni Skale u Verdijevom „Obertu” u ulozi Kunize. Tokom ove sezone Milijana Nikolić pevala je Karmen u Metropolitenu u Njujorku, što je san svakog pevača, ali i u Sidneju i Melburnu. Poslednjih nekoliko sezona u Sidnejskoj operi nastupa i u operama „Aida” i „Tanhojzer”.

Posle duže pauze ponovo ste gostovali u Beogradu. Zašto je bilo potrebno toliko vremena da vas ponovo čujemo u Srbiji?

Vratila sam se na domaću scenu nakon 13 godina pauze i za mene je to bio veliki emotivni događaj. Zašto me nije bilo? Na to pitanje ne bi trebalo ja da odgovorim. Sa moje strane je uvek postojala dobra volja. Prva koja me je pozvala da se vratim na beogradsku opersku scenu bila je Katarina Jovanović, zatim sam o povratku govorila sa mojom divnom koleginicom Jelenom Vlahović i na kraju je sve finalizovala Ana-Zorana Brajović, sadašnja direktorka Opere u NP. Do suza me je doveo topao odziv beogradske publike, svi su bili na nogama i aplaudirali. U gledalištu su bile osobe koje mi mnogo znače, počev od mog brata i sestre, zatim profesorke pevanja Olivera Grujić i Radmila Smiljanić i mnogo kolega kao što su Jadranka Jovanović, Nikola Mijailović, Snežana Savičić Sekulić itd.

Pamtimo vaš odlazak u Akademiju Milanske skale 2001. Kako je izgledalo usavršavanje u Italiji?

Odlazak u Milansku skalu je bio velika prekretnica u životu. Usavršavanje je bilo veoma blagodatno, ali ni malo lako. Prvo sam morala da savladam jezik koji nisam govorila, jer konkurencija je velika. Pored talenta za pevanje i interpretaciju ceo sklop ličnosti je veoma bitan za napredak. Imala sam sjajnu priliku da radim sa nekim od najvećih operskih pevača našeg doba kao što su Lejla Gencer, Lucijana Sera, Tereza Berganca, koja je i jedna od čuvenih Karmen sa kojom sam radila na ovoj ulozi. Čim sam došla u Skalu dobila sam priliku da „pokrivam” ulogu Dalile, a u naslovnoj ulozi Samsona je bio čuveni Plasido Domingo. Slušajući i gledajući ove velikane naučila sam mnogo.

Živite u Australiji, a putujete i gostujete po svetu, šta je bilo presudno da promenite mesto boravka?

Teško je reći gde tačno živim. Veliki deo godine provodim u Australiji i to je zvanično mesto boravka, ali evo, već pet meseci sam van Australije. Živim tamo gde me posao vodi, ali Australija ima posebno mesto i mogu je nazvati domom. Sidnejska opera me redovno zove svake godine za jednu, dve ili više produkcija. Samo prošle godine otpevala sam skoro 20 predstava „Karmen”. Australija je predivna zemlja, multinacionalna, bez duge hladne zime.

Ostvarili ste uspešno brojne role mecosopranskog faha, na koje ste posebno ponosni, a koje priželjkujete ubuduće?

Ponosna sam na sve uloge, jer sam uvek davala maksimum. Karmen je jedna od njih u kojoj zaista uživam. Pevala sam puno puta Amneris u „Aidi” i Eboli iz „Don Karlosa” koje su veoma zahtevne, a smatram da mi donose sreću. Volela bih da se oprobam u rolama kao što su Romeo u Belinijevoj operi „Monteki i Kapuleti” ili Štrausovom „Kavaljeru s ružom”. To su uloge koje me privlače vokalno, a izazov su jer u njima mecosopran igra muškarca.

Kakvi vas angažmani očekuju tokom 2015?

Poslednji koncert u ovoj sezoni i tako reći prvi u narednoj je Novogodišnji koncert u Sidnejskoj operi. Zatim sledi „Aida” na otvorenoj sceni u Sidnejskoj luci, potom „Don Karlos” u Sidnejskoj operi i u Melburnu. Nakon toga se vraćam u Njujork za predstave „Ana Bolen” i „Roberto Devero”.

Biljana Lijeskić

Komentari0
cf118
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja